Jaká je to choroba?

pdomsa - (2) - 134.25 (?) 
8.6.2011 7:49, zobrazeno: 4679x

Zdravím,

Jsem začátečník v pěstování. Na pergole mám vinnou révu. Něco roste dobře a na některých se vytvrořily tmavé skvrny na vršcích a na listech, někde i na stonku a celé to jakoby usychá. Poradíte mi prosím co se děje? Nějaký postřik? nebo tomu něco chybí?

Dík

Pavel

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 133.163 (?), 8.6.2011 8:40

Já si myslím že další listy už budou v pořádku.

pdomsa - (2) - 134.25 (?), 8.6.2011 8:47

No to právě tak nevypadá. Těma skvrnama je postiženej i celej vršek.

Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 8.6.2011 8:57

Tipnul bych si, že se jedná o fyziologickou poruchu vývinu letorostů, jejíž příčinou je nevyvážená výživa, pravděpodobně nedostatek draslíku. Zkuste přihnojit, pro rychlý účinek je vhodná aplikace na list. Některé odrůdy jsou náročnější na příjem draslíku a hořčíku.

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 133.163 (?), 8.6.2011 9:48

Zdravíčko Wimpi, měl jsem něco podobného na několika rostlinách a u některých mne napadlo že je to i od mechanického poškození kdy letorosty ve větru dřou o sloupky nebo drátěnku. Co se týče výživy je to taky možné ale bylo to období kdy rostlina "nevěděla" zda růst nebo nerůst, zda brát živiny nebo ne. Dnes je to vše již óká a tak bujný růst letorostů jsem snad ještě neměl; bodej't by ne když je půda mokrá, shora pálí slunce a v noci je docela teplo. Plíseň zatím jen na Regině a Loře, ošetřeno Ridomilem a vypadá to že zabral.

vjk - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (539) - 215.11 (?), 8.6.2011 21:13

Nedostatek draslíku se projevuje na starých listech. Nejspíš je to jak říká Mirek, mechanické poškození, případně v kombinaci s popálením (není pergola čerstvě natřená?) VJK

m3f - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5585) - 133.163 (?), 8.6.2011 8:59