Mám roubovat? Jestli ano, jak a na co?

Ramon - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (174)
22.4.2007 20:41
3- podle toho jak roste, ale nejdřív asi 3 roky. (rodí už i v druhém roce, ale nedá se to ani nazývat hrozen)
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 41.130 (?), 22.4.2007 14:46, zobrazeno: 5004x

Dobrý den všem,

vzal jsem si od souseda loni pár uštíplých větviček z jeho keřů révy a dal je přes zimu do květináče.Skoro všechny se kupodivu "chytly " a mají už několik lístků.Chci je zasadit ven,do zahrady,ale soused říká,že to musím naroubovat,jinak že to bude mít choroby a zajde to ! Nějak se mi to nezdá....Mám proto několik dotazů.

1-Mám roubovat? Jestli ano,jak a na co??

2-Může mi z takto "vypěstovaných" sazenic vyrůst normální,rodící keř vinné révy ?

3-Za jak dlouho od vysazení (i u zakoupených sazenic) réva dává první hrozny ?

Jsem úplný amatér a začátník a ani nemám žádnou literaturu.

Předem velmi děkuji za všechny rady a poznatky.

Zdeněk Dub

Ramon - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (174), 22.4.2007 20:41
3- podle toho jak roste, ale nejdřív asi 3 roky. (rodí už i v druhém roce, ale nedá se to ani nazývat hrozen)

host - 178.83 (?), 22.4.2007 21:13
Vinná réva se roubuje na podnože z důvodu zamezení napadení fyloxerou (jeden z nejzávažnějších škůdců révy). Neroubované rostliny na vlastních kořenech se nazývají pravokořenné a mají ty samé vlastnosti jako rostlina, ze které byly řízky odebrány. To znamená, že nebudou více trpět chorobami než sousedův keř. Jediné nebezpečí jak už se zmiňuji výše je napadení kořenů mšičkou révokazem (fyloxerou). Některé odrůdy révy jsou proti tomuto škůdci tolerantní.
Takže k dotazu, roubovat nemusíte, pokud se jedná o okrajovou oblast pěstování révy.
Z řízků vám samozřejmě vyroste normální keř.