Více kaktusů v jedné nádobě

host - 8.2 (?)
18.3.2010 11:43

Pane Jančo, Vaše kaktusy jsou nádherné, kéž by mi také tak krásně vykvetly!  Jsem v podstatě začátečník, co se kaktusů týká, ale na vánoce jsem od kamarádky dostala 20 kaktusů, každý jiný druh, takže se o ně musím postarat s nejlepším vědomím a svědomím :), doufám, že se mi to podaří a všechny se dožijí příštích vánoc! :) Pane Jančo, Vy byste mi doporučil zasadit všechny kaktusy do jedné nádoby, nebo to raději dělat nemám? Nebo mám raději přistoupit na to, že bych je pouze do jedné nádoby naskládala mezi kamínky a štěrk? Obracím se na Vás, protože po 40ti letech pěstování kaktusů máte jistě nemalé zkušenosti :)

Děkuji za každou odpověď a přeji všem mnoho úspěchů v pěstování :)

Eva

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1578) - 178.81 (?), 17.3.2010 18:43

Na žádné přírodní lokalitě kaktusů není vegetační období tak krátké jako jedna letní zálivka u nás a pak sucho až do scvrkávání. Navíc se většina kaktusů nějak viditelně nezatáhne, nesvrkne ani během půlročního sucha v zimě.

Na jaře a podzim má kaktus růst,  v horkém létě má letní stagnaci růstu, ale ne takovou aby se zmenšoval.  To jsou obecně známé zásady pěstování již po léta.

host - 235.249 (?), 17.3.2010 19:25

To máte nějaké divné kaktusy, mně se některé viditelně stahují už za týden, zvlášť když je horko a suchý vzduch.

Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1578) - 48.243 (?), 17.3.2010 22:08

Tak holt pěstuju čtyřicet let divné kaktusy, co se dá dělat... A mám těch divných kaktusů čtyři čtvereční metry, většinu z nich desítky let staré ze semen vypěstované...  jak vidno, člověk je stále začátečník.  

30 let staré semenáče astrofyt...
30 let staré semenáče astrofyt...

host - 235.249 (?), 17.3.2010 22:23