Vážený pane Pepa Pepa
Ten nechápavý budete zrejme vy.
Ak nevykurujete skleník tími fľašami tak akú funkciu majú? To som nepochopil teda.
Nemáte to teda zmerané a domnievate sa že to tak je. Dôkazy žiadne.
Ano presne o to ide spomaliť ochladzovanie. A aký zmysel má tá vychladnutá flaša ráno? Lebo ráno bude mať teplotu okolia.
Teda nemám to zmerané ani ja, ale ak nechám flašu vonku cez deň sa síce zohreje, ale ráno je voda chladná tak ako okolie. To mám vyskúšané. Jedine že máte nejakú fyzickú anomáliu v skleníku kde proste sa flaša chová 6-8 hodín ako termoska (tj teplo drží) a ráno keď to treba to teplo odovzdá do okolia aby zabránila tomu ochladzovaniu.
:D
Fakt ma pobaví ak čítam niekoho narážky na jeho inteligenciu a pritom je to tak jednoduché. AJ malý žiak siednej triedy vie že ráno tá flaša bude vychladnutá. Teda v čase keď má vykurovať ten skleník. :)
Výpočet tepla a zákon o zachování energie
A ešte toto som našiel.
Teplo je energia, ktorú pri tepelnej výmene odovzdá teplejšie teleso chladnejšiemu, resp. teplo sa rovná energii, ktorú pri tepelnej výmene príjme chladnejšie teleso od teplejšieho
Merná tepelná kapacita je teplo, ktoré musíme dodať jednému kilogramu určitej látky tak, aby zvýšila svoju teplotu o 1°C
A do vzorcov:
Teplo: Q=m*cp*∆t=m*cp*(t2-t1)
Merná tepelná kapacita: cp=Qm*∆t=Qm*(t2-t1)
Jednotky sú:
Teplo: [Q] = J (joule – čítaj džaul)
Merná tepelná kapacita: [cp] = J*kg-1*K-1 = J*kg-1*°C-1
Takže trošku skromnosti a doplniť si vedomosti zo zš.