Sloní česnek

host - 60.223 (?)
19.1.2021 17:43

Takhle vypadá sloní česnek v Austrálii:

Sloní česnek nebo Allium ampeloprasum je jako jemný česnek. Je to vlastně blíže póru, ale s česnekovou příchutí. Obecně 5 nebo 6 hřebíčků na žárovku, ale může tvořit velká kola, zdá se, že některé klony se střídají mezi koly jeden rok a hřebíčkem další. Často bude mít „bulbils“ až jeden centimetr napříč z vnější strany hřebíčku. Většina odrůd snadno kvete, ale ne vždy nasadí semeno. Kvetení nesnižuje velikost cibule, jako je tomu u většiny česneku. Připojil jsem několik fotografií, které ukazují cibulky a velikost největší cibulky minulé sezóny, značka je celkově 125 mm dlouhá. Tento konkrétní klon může mít průměr až 15 cm.

Takový by mně stačil.smiley

Vladimír

Sloní česnek
Sloní česnek
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Mr Bigggg - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3341) - 60.223 (?), 18.1.2021 22:53, zobrazeno: 8346x

Na Tomatojunction jsem četl zajímavou diskuzi o sloním česneku. Pěstujete ho někdo? Kdy se u nás sází a kde lze koupit sadbu? Chtěl bych to zkusit.

Vladimír

host - 238.28 (?), 19.1.2021 7:18
U nás, pokud vím, nikdo uznanou sadbu neprodává. Takže nejblíž De, Nl. Případně Slovenško, kde se dá sehnat od různých pěstitelů. Já mám několik rostlin, které se za něj dají považovat, ale jde o "okrasný" A. Ampeloprasum. Stejně jako u česneku tady bude problém s tím, jestli jsou klony adaptovány na naši zimu (mnohé nejsou). Sází se ke konci dormance, ideálně jako česnek. Pokud začne rašit dřív (dost pravděpodobné), tak dřív. L.

host - 60.223 (?), 19.1.2021 13:21