Kristalon na jahody v době sběru jahod
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 85.1 (?), 2.6.2023 10:24, zobrazeno: 2549x
Můžu zalévat kristalonem na rajčata i když už začínám sbírat zralé jahody?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 85.1 (?), 2.6.2023 10:27
Opravuji dotaz, můžu zalévat kristalonem na jahody i když už začínám sbírat jahody?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 81.144 (?), 2.6.2023 11:00
Já jahody už při sklizni nehnojím, protože nejsem schopný zajistit, aby hnojivo nepřišlo do styku s plody, to by musela být kapková závlaha pod textilií. Na obale kristalonu který mám není vůbec nic psané o ochranné lhůtě, ani když se používá k listové výživě, což je na jednu stranu divné, ale nikdy jsem to víc nezkoumal. U jiných mimokořenových hnojiv k hnojení na list a plod je třeba psané ukončete hnojení 3 týdny před sklizní a nebo bez ochranné lhůtý u vápníku. Ale já nejsem odborník na kristalon a u rajčat mě loni velice zklamal... Biegler
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 199.133 (?), 2.6.2023 11:38
U hnojiv se neudává žádná OL, alepoň jsem se s tím zatím nesetkal.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 81.144 (?), 2.6.2023 14:11
Já se u některých hnojiv na listovou výživu s ochranou lhůtou setkal. A jinak jsem si přečetl a osvěžil informace z publikace Jahody od Ing. Miloše Haranta a Dr. Ing. Vladimíra Zacha CSc., ale je to publikace z roku 1986, výzkum šel jistě dopředu, ale i tak je to zajímavé čtení, ale není to zde možno tlumočit pro obsáhlost informací na sebe navazujících. Podle autorů je pro jahodu nejdůležitější dostatek humusu a huminové kyseliny a že dávky hnojiv se podle různých výzkumů liší. O tom že by jahody nepříjmaly v době zrání žádné živiny jsem tam nic nenašel a nebo jsem to nečetl pozorně. Dnes jsem sklidil tři jahody ze skleníku. Venku jsou ale teprve v plném květu ale mám tam víc odrůd. Biegler
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 199.133 (?), 2.6.2023 15:10