Měření kvasu



host - 248.32 (?)
24.8.2013 22:59

Tuhle "srandu" jsem si zkonstruoval sám, v podstatě jsem viděl jen fotografii tohoto stroje, takže z logiky věci jsem došel k závěru, jak by to mělo asi fungovat. Využil jsem technologie laserového pálení kterou disponuje většina firem, které se zabývají kovovýrobou.Cena se navyšuje jen proto, protože vše musí být včetně ložisek z nerezu. Ale pro úplnost odpovědi uvádím, že to vyšlo na cca 12000Kč (z toho nerezová část včetně svařování TIGem asi 6500Kč i s DPH.). Pochopitelně se v ším, co tam je(motor, elektroinstalace, kostra která nese onu nerezovou část). Je to sice dost velká částka, ale vzhledem k letošní úrodě se to bohatě vyplatilo. A to se natom dá odpeckovávat od třešní až po broskve včetně "neodpeckovatelných durancií" a nejen pro potřeby destilatérství ale i pro marmelády a vše, kde je dobrá tak zvaně ovocná "kaše".  S.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

                     
host - 178.235 (?), 23.8.2013 21:47

Díky, pane doktore, nebude to moc fajnová práce, ale rozhodně oproti kupovaným povidlům by výsledek nemusel být špatný.Jak kvalitou, tak i cenově.Durancie musím ještě víc rozmnožit tam, kde se jim daří.Meruňky pěstuji v severně orientovaném svahu ,kde podle mínění starých ovocnářů neměly šanci jít.Asi se něco změnilo.Letos na jednom stromu zarodily bohatě dvě odrůdy, Velkopavlovická a  Goldrich.Větve VP byly plné drobných plodů, Goldrich měla nádherné plody standardní velikosti.Včely nelétaly, k opylení došlo i v deštivém počasí.Asi díky jinému hmyzu a větru.Meruňky vyžadují volný prostor kolem s dostatkem světla a sluníčka.   AB

                     
host - 248.32 (?), 23.8.2013 23:28