Orchidej

host - 248.134 (?)
19.1.2009 18:10

Klobouk dolů... nádhera!!! A rady se vám tady zaručeně dostane.A určitě se bude hodit i mě,jsem taky začátečník.Janap

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Věrka2 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (133) - 83.87 (?), 19.1.2009 16:12, zobrazeno: 9235x

chtěla bych vás poprosit o radu ohledně mé orchideje. Koupila jsem si ji loni v únoru, takže ji mám téměř rok. Má své stálé místo k kuchyni u jižního okna, asi 30 cm od husté záclony, takže má hodně světla, záclona ale tlumí přímé slunce. Zalévám ji jednou týdně tak, aby voda protekla do misky, přebytečnou vodu vyliju asi po 15 minutách. Hnojila jsem jen v létě, jednou za měsíc roztokem Kristalonu. V době nákupu orchidej kvetla, nikoliv však tak intenzivně jako nyní (fotky jsou z dneška). Odkvetla asi po třech měsících, ale téměř ihned vyhnala nový stvol s poupaty. Starý jsem odstřihla a totéž se opakovalo s novým stvolem. Kvetl asi čtyři měsíce, po odkvetení vyrazily stvoly nové, tentokrát dva (tyto). Za ten rok jí vyrostlo asi 6 listů. Zdá se, že je tahle orchidej s mou amatérskou péčí spokojená, ale mě "děsí" její kořeny. Vyrůstají z květináče horem i spodem. Zdá se, že je jí květináč malý a chtěla by přesadit. Vůbec ale netuším, kdy je vhodná doba, neboť tahle orchidej za celý rok vůbec neodpočívala. Nerada bych něco pokazila, takže prosím o rady.

Kdy přesazovat? O kolik větší květináč? Jaký květináč - opět průhledný nebo jiný? Kde koupím směs na sázení orchidejí (někde jsem četla, že je nejlepší borovicová drcená kůra)? Jak postupovat při přesazování?

V neposlední řadě by mě zajímalo, co to vlastně mám za orchidej - její jméno? Protože mě pěstování zaujalo, ráda bych si pořídila nějakou další. Poradíte mi nějakou s podobnými nároky?

Děkuji všem za odpovědi

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu

host - 248.134 (?), 19.1.2009 18:10