Základní nastaveni karburátoru Husqvarny a Stihl
|
|
|
|
host - 136.63 (?) 6.1.2014 8:03
Zdravím, nastavení karburátorů je opravdu dost rozdílné, od 3/4 až do 3,5 otáčky. Jednoduchá rada, H šroub můžete nechat zprvu zcela utažený, L šroub začnete někde na 1/2 a zkoušíte startovat, T šroub doporučuji hodně zašroubovat (pootevření klapky). Postupně po 1/4 pootvírat (doleva) L šroub až pila "blafne", vypnout sytič a pokusit se nastartovat, po úspěšném startu seřídit L šroubem maximální otáčky na volnoběhu, ubírat na T šroubu, při dosažení max. otáček volnoběhu povolit L šroub cca o 1/8 až 1/4 otáčky. Toto se doladí později. Potom H šroub povolit cca o 1 otáčku a nastavit maximální otáčky motoru otáčením +/-. Maximální otáčky poznáme podle toho, že pila "ječí", při těchto otáčkách povolujeme (doleva) H šroub tak dlouho až motor začne snižovat otáčky a začne mírně tarokovat. Nakonec ještě zkontrolujeme přechod z volnoběhu do plných, motor nesmí mít "propad" ale okamžitě akcelerovat (doladíme L šroubem) +/- 1/4 otáčky. V tahu nesmí zahřátý motor tarokovat, pokud ano H šroub mírně dotahneme (doprava). Toto je hrubý návod jak nastavit neznámý karburátor, kus do kusu se může nastavení měnit, základem úspěchu je naprosto vyčištěný a seřízený karburátor bez ztvrdlých membrán a těsná kliková skřň. Standa,
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.122 (?), 5.1.2014 15:58, zobrazeno: 141138x
Dobrý den!
Prosím vás nevíte někdo kde se dá na netu najít základní nastavení různých modelů pil Husqvarna a stihl?
Já to nemohu nikde najít.
Díky Olda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 128.122 (?), 5.1.2014 20:00
Štelovat umím, ale to základní nastavení je u každé motorovky jiné.
Každopádně díky
|
|
|
|
|
|
|
host - 191.186 (?), 5.1.2014 20:03
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 6.1.2014 8:03
Zdravím, nastavení karburátorů je opravdu dost rozdílné, od 3/4 až do 3,5 otáčky. Jednoduchá rada, H šroub můžete nechat zprvu zcela utažený, L šroub začnete někde na 1/2 a zkoušíte startovat, T šroub doporučuji hodně zašroubovat (pootevření klapky). Postupně po 1/4 pootvírat (doleva) L šroub až pila "blafne", vypnout sytič a pokusit se nastartovat, po úspěšném startu seřídit L šroubem maximální otáčky na volnoběhu, ubírat na T šroubu, při dosažení max. otáček volnoběhu povolit L šroub cca o 1/8 až 1/4 otáčky. Toto se doladí později. Potom H šroub povolit cca o 1 otáčku a nastavit maximální otáčky motoru otáčením +/-. Maximální otáčky poznáme podle toho, že pila "ječí", při těchto otáčkách povolujeme (doleva) H šroub tak dlouho až motor začne snižovat otáčky a začne mírně tarokovat. Nakonec ještě zkontrolujeme přechod z volnoběhu do plných, motor nesmí mít "propad" ale okamžitě akcelerovat (doladíme L šroubem) +/- 1/4 otáčky. V tahu nesmí zahřátý motor tarokovat, pokud ano H šroub mírně dotahneme (doprava). Toto je hrubý návod jak nastavit neznámý karburátor, kus do kusu se může nastavení měnit, základem úspěchu je naprosto vyčištěný a seřízený karburátor bez ztvrdlých membrán a těsná kliková skřň. Standa,
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 6.1.2014 8:23
Zdravím, ještě připomenu, že u některých novějších karburátorů chybí oba nastavovací šrouby, vše je pevně nastaveno kalibrovanými otvory přímo v karburátoru a nastavují se pouze volnoběžné otáčky. Nastavení volnoběhu se provádí změnou průtoku volnoběžného vzdušníku nikoliv dorazem klapky akcelerátoru. Vývoj postupuje vpřed a rok od roku se vyskytne nejaká novinka, například karburátor řízený procesorem. Tato inovace nabízí další možnosti co se týká procesu dávkování paliva a tím upravení vlastností motroru. Nebude dlouho trvat a obsluha pily si bude moci nastavovat nejvhodnější režimy pro danou práci (kácení, odvětvování, manipulace atd.) Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 57.26 (?), 24.5.2017 17:40
Zdravim. Mam problem so stihl ms 280.ked pridavam plin tak dusi motor, na volnobehu ide pekne ale ked chcem rezať a pridavam plyn tak mi motor zadusi.
Neviem čim to je. možno je zle nastaveny karburator a preto by som sa ho pokusil nastaviť.
Z tohto navodu mi ale nie su zrejme niektore veci, ako je to myslene že :
- H šroub můžete nechat zprvu zcela utažený? má byť pred nastavovanim uplne dotiahnuty?
-L šroub začnete někde na 1/2 a zkoušíte startovat? ako je to myslene, nerozumiem tomu
- Postupně po 1/4 pootvírat (doleva) L šroub až pila "blafne" treba ten šrob povolovať pri naštartovanom motore alebo ako?
Za objasnenie dakujem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 101.160 (?), 24.5.2017 20:35
Než bych začal točit šroubky, tak bych vyměnil benzínový filtr v nádrži, vyčistil sítko v karburátoru a vyčistil vzduchový filtr.
|
|
|
|
|
|
|
host - 138.79 (?), 10.5.2022 22:25
|
|
|
|
|
|
|
host - 168.209 (?), 27.3.2019 22:53
Mám dotaz, při natavení karburátoru musí být pila zahřetá? Děkuji Míra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|