Zadřená OleoMac 952
|
|
|
|
HH - Stříbrný Zahrádkář (154) - 112.250 (?) 27.5.2009 21:15
zadření má vždycky nějakou příčinu a záleží na servisu jestli se jí pokusí najít. Na záruku to asi neuhrajete, osobně neznám nikoho kdo by po 2letech vyrazil z MTF záruku (většinou s argumentem opotřebováno provozem - logicky, záruka se vztahuje na výrobní vady, vady motáže apod. - to vše se při pravidelném používání projeví velmi rychle), při hledání příčiny se prohlíží a posuzuje stav pily (např. čistota žeber válce, průchodnost otvorů pro nasávaní chladícího vzduchu, zda není prasklý nebo volný tlumič výfuku a horké zplodiny se nevrací zpět na válec, pohonná směs, stav řezné části a řetězky, mastná špína tam kde by být neměla, apod.), zkouší těsnost motoru (gufera, hrdlo karburátoru, impulsní hadička), palivové cesty (průchodnost filtru paliva, poškození hadiček), nastavení karburátoru, stav vnitřních částí karburátoru (vysrážené cizí látky, nečistoty, membrány...), po sundání válce stav ložisek (rozpadlé klece), kontrola ojnice (barevné změny), zakarbonování motoru, a většinou se podaří příčinu (někdy souběh více věcí) určit. Rentabilnost opravy záleží na rozsahu poškození ostatních dílů, pokud byste dával válec a píst tak bych doporučil i výměnu ložisek klikovky, v každém případě tlakovou zkoušku, výměnu pal. filtru (měl by se měnit 1x ročně), možná membrán v karburátoru (podle stavu) a zvažte jestli Vás nečeká výměna řezné části a případně ji zakalkulujte do nákladů na opravu. Cenově bych to viděl tak max. do poloviny ceny nové pily (více do toho nemá cenu vrazit)
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 23.30 (?), 27.5.2009 19:57, zobrazeno: 21667x
Potřeboval bych poradit jak se zachovat. Mám pilu OleoMac 952 které teď byla na reklamaci (je cca 5 let stará, 7 let záruka) protože se při práci v lese kousla a bylo hotovo. V servisu byla teď a po 30 ti dnech mi bylo oznámeno, že je zadřená a že je to moje chyba a že reklamaci neuznají. Mám možnost se nějak bránit? Bylo o ní pečováno dobře, kvalitní olej STIHL 1:50 a nebyla zas v tak obrovském zápřahu aby se takhle měla vysypat. Nařezala sice dost (máme 6 hektarů lesa topíme jen dřevem) ale řezalo se s ní víceméně jen do měkkého - smrk, borovice, občas nějaký buk. OleoMac jsme kupovali kvůli předchozí výborné zkušenosti - máme ještě druhou pilu, taktéž OleoMac, rok výroby cca 1981 která funguje bez závad na 100% dodneška (je slabší, proto sme kupovali větší objem s delší lištou). Případně pokud se nebudu moct dovolat reklamace, kde a za kolik nejlevněji sehnat nový píst a kroužky? Válec je prý nepoškrábaný, jen se kroužky sekly v přepustním kanálu a zničil se tím píst. Servis chce za píst a kroužky přes 2 litry a to mi přijde dost natažený. Díky za rady.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 213.141 (?), 27.5.2009 20:11
Nedávno jsem tuto pilu na stejnou závadu opravoval. Ještě mám starý píst, který stál cca 1500, -Kč - komplet s pístními kroužky. Takže k tomu práce a cena je kolem 2 tisíc. O reklamaci zadřených motorových pil by se daly napsat romány končící většinou tak, že reklamace není uznána. Toto celé se zde dříve popsalo. Totiž nejlepší cesta by byla dokázat, že jste tam měl správnou směs. Jenže co řetěz, nastavení karburátoru, to jsou vlivy, které mohou značně ovlivnit zadření motoru pily. Další je chlazení, čistota žeber. Takže jedno stanovisko bude servisu, druhé Vaše. Vaše by mělo být podpořeno důkazem, kterým je ne levný rozbor pohonné směsi a doložení údržby pily s vyloučením Vašeho zavinění. Byl použitý olej, který doporučuje výrobce pily, to je další bod, kde se to může komplikovat. Zvažte to, ale můj názor - šance 1% úspěchu reklamace.
|
|
|
|
|
|
|
host - 23.30 (?), 27.5.2009 20:19
hmm, díky pánové, to sem tak nějak i tušil, že se s nimi asi nedohádám. Každopádně je to škoda za ty prachy co stála :(Podle mě se prostě jen zlomil kroužek, když se (bůhví proč přidřela) a klika by měla být snad v pořádku. Až ji dovezu v pondělí ze servisu, tak jí rozeberu a zkusím zhodnotit situaci. Nejsem sice automechanik, ale s motory mám docela dost zkušeností. Záleží jestli není hnuto s klikou, jak na tom budou ložiska na klice, ojnice, čep atd..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 23.30 (?), 27.5.2009 20:30
z plných otáček to nebylo. Pila byla v zátahu, řezala borový kmen a po doříznutí, už skoro na volnoběh, najednou chcípla s takovým divokým zvukem a konec. Takže by ty setrvačný síly v ten moment nemusely být tak veliký aby se něco ohnulo, zničilo. Podle servisu se po přidření sekl kroužek v přepustním kanálu a vykousl kousek pístu, takže píst je asi na odpis, ale to uvidím až v pondělí..
|
|
|
|
|
|
|
host - 23.30 (?), 27.5.2009 20:33
jo, po tom kousnutí jí nikdo natáčet nezkoušel....vyšrouboval sem svíčku abych se zkusil podívat co se děje a vypadl na mě kousek kroužku :) takže mi bylo jasno že to nebude tak jednoduchý..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alino - (5) - 186.102 (?), 27.5.2009 20:52
No problem môže byť aj v tom že mohol vypadnúť poistný kolík piestneho krúžku.Ak to doma rozoberieš tak je jasné že sa záruky nedovoláš.Myslím si že bez poškodenia válca to von nedostaneš ak je to riadne poškrábané.Pokial je tam zablokovaný úlomok z krúžku.Na stene válca je iba 0.2mm hrubá vrstva nikasilu.Ak sa poškodí je hotovo.Musí sa vymeniť aj ten.Čo sa týka ojnice, kluky a ložísk tým nie je nič podla toho ako si spomínal kedy zhasla.Poznám to.
|
|
|
|
|
|
|
HH - Stříbrný Zahrádkář (154) - 112.250 (?), 27.5.2009 21:15
zadření má vždycky nějakou příčinu a záleží na servisu jestli se jí pokusí najít. Na záruku to asi neuhrajete, osobně neznám nikoho kdo by po 2letech vyrazil z MTF záruku (většinou s argumentem opotřebováno provozem - logicky, záruka se vztahuje na výrobní vady, vady motáže apod. - to vše se při pravidelném používání projeví velmi rychle), při hledání příčiny se prohlíží a posuzuje stav pily (např. čistota žeber válce, průchodnost otvorů pro nasávaní chladícího vzduchu, zda není prasklý nebo volný tlumič výfuku a horké zplodiny se nevrací zpět na válec, pohonná směs, stav řezné části a řetězky, mastná špína tam kde by být neměla, apod.), zkouší těsnost motoru (gufera, hrdlo karburátoru, impulsní hadička), palivové cesty (průchodnost filtru paliva, poškození hadiček), nastavení karburátoru, stav vnitřních částí karburátoru (vysrážené cizí látky, nečistoty, membrány...), po sundání válce stav ložisek (rozpadlé klece), kontrola ojnice (barevné změny), zakarbonování motoru, a většinou se podaří příčinu (někdy souběh více věcí) určit. Rentabilnost opravy záleží na rozsahu poškození ostatních dílů, pokud byste dával válec a píst tak bych doporučil i výměnu ložisek klikovky, v každém případě tlakovou zkoušku, výměnu pal. filtru (měl by se měnit 1x ročně), možná membrán v karburátoru (podle stavu) a zvažte jestli Vás nečeká výměna řezné části a případně ji zakalkulujte do nákladů na opravu. Cenově bych to viděl tak max. do poloviny ceny nové pily (více do toho nemá cenu vrazit)
|
|
|
|
|
|
|
host - 194.83 (?), 12.4.2012 18:22
Muze mi nekdo poradit? Pri startovani se mi zadřela pila Partner - asi jsem měl starou směs benzin - olej. Vytocil jsem svicku, nalil tam olej a druhý den to v pohodě protočil. Pila ted s novou směsí ale nestartuje, ani neblafne i když směs tam jde a jiskru to háže. Díky za radu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|