Začátečník - PS500

host - 169.57 (?)
1.2.2008 21:42
Poprvé jsem zkoušel řezat s novou ps 500, přijde mi ale že 3/8 řetěz je pro tuto pilu docela velké sousto. Podotýkám že pilu používám především na kácení. A nevyhýbám se i stromům cca 50-6O cm šíře u paty.  Přesto pouze břízy, smrky, borovice...prostě žádné tvrdé dřevo. Zatím jsem měl zkušenost pouze s řetězy 325 a proto mi přišlo až zvláštní jak moc velký je problém pro pilu udržet ve dřevě výkon kvůli tomuto řetězu. Musel jsem pořád doostřovat a tak mám po cca 10 m3 dřeva už zuby řetězů cca o 1/3 ubroušené. Je s tím docela práce pořád ostřit a ostřit abych to pilce usnadnil a moc ji netrápil v záběhu. Vyřeším to asi novou řetězkou 325. Neví někdo zdali musím kupovat i lištu? Liší se nějak lišty pro 3/8 a 325???
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
rnk - (18) - 11.83 (?), 1.2.2008 9:34, zobrazeno: 28912x
Zdravím všechny zkušené. Jsem naprostý začátečník, tak mi prosím promiňte takový dotaz. Nedávno jsem koupil Dolmar PS 500. Chci s tím řezat nakoupené dřevo do kotle Viadrus, asi 35 rm ročně. Teď mi nabídli dub o průměru až 40 cm a délce 2 m. Je na 40 cm dub tato pila dostatečná? A mám si k ní dokoupit delší lištu? Nebo raději kupovat dřevo do 30 cm? Na http://www.makita.cz/dolmar/pily.htm uvádějí i lištu 45 cm. Utáhne ji do toho dubu? Díky za odpovědi.

Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 1.2.2008 9:51

Delší lištu nepotřebujete, dřevo bych pouze nařezal na metry, pak raději řozštípal a dále využil k dělení pilu s kolébkou (cirkulárku). Řezat tolik dřeva motorkou je luxus (hluk, emise, olej, zbytečné opotřebení lišty a řetězu). Drahý provoz a údržba oproti řezání klasickou cirkulárkou.

rnk - (18) - 11.83 (?), 1.2.2008 10:14