Nejlépe vytuněnou pilu budete mít, když budete používat kvalitní pohonnou směs a budete dodržovat údržbu. Také nezaškodí občas odborně seřídit karburátor. Motor motorové pily je už tak dost vytuněný a výše uvedeným udržíte jeho výkon i spolehlivost na vysoké úrovni. Není od věci, když uvedu, že jsem se častokrát setkal s pilou stejného výrobce a výkonu, ale podle skutečného výkonu, jako by byla o dost slabší. Potom zjistíte, že vzduchový filtr je značně neprůchodný, pohonná směs je mísena z toho co je k dispozici a ještě v poměru raději víc. Karburátor je nějak seřízen a místo toho, aby ten neodborný zásah pomohl, tak uškodil, protože přivřením H(což je obecně považováno za rozhodující vliv na vyšší výkon) se sice zvýší otáčky motoru, ale spalovací motor při stále vyšších otáčkách ztrácí kroutící moment. Proto je důležité vyladit L/H tak, aby měl motor správnou směs v celém rozsahu otáček a tyto otáčky aby se kryly s rozsahem použitelného výkonu/kroutícího momentu. L příliš zavřený zase mimo problém se startem a akcelerací způsobuje ztrátu kroutícího momentu v nízkých otáčkách. Vytuněné pily lze vidět na youtube, když ty hrůzy vidím s velkými výfuky, i když řežou asi lépe, tak to není nic pro mě. Oni s tím dokonce kácí strom, nevím co by na to řekl bezpečnostní technik, pokud by měl schopnost mluvit.