Tuning pily



forester - (14) - 33.103 (?)
13.10.2013 8:47

Pane vy o pílach toho viete hodne, otom niet pochýb, hlavne je zaujímavý poznatok o výkone vašej tuningovanej 372.Je pozoruhodné, že až po vašom tuningu je schopná 3,9kw píla rezať lepšie ako 560 z 3,4kw a obsahom menším o12ccm.Toto uvádzam ako príklad odborného zvyšovania výkonu u väčšiny tunerov.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
forester - (14) - 33.103 (?), 13.10.2013 8:47

Pane vy o pílach toho viete hodne, otom niet pochýb, hlavne je zaujímavý poznatok o výkone vašej tuningovanej 372.Je pozoruhodné, že až po vašom tuningu je schopná 3,9kw píla rezať lepšie ako 560 z 3,4kw a obsahom menším o12ccm.Toto uvádzam ako príklad odborného zvyšovania výkonu u väčšiny tunerov.

                     
host - 244.158 (?), 16.10.2013 6:38

Ano možná se mi to zdálo že lépe řeže, nebo proto dřív chcípla.Obojí je možnélaugh

                     
host - 244.158 (?), 25.10.2013 23:26

Promiňte, čtením tabulek jsem se nezabýval ale ta 560 řezala dost dobře, na to že má o tolik méně.Lepší než bádání nad grafy výkonu, pro mě je pokud vezmu jednu a říznu a hned druhou.Má to daleko větší vypovídací schopnost ale jistě větší odborník je teoretik.Je jen škoda, že půjde brzy do kytek, protože to v ní opět šustí.Záruka již vypršela a další oprava kolegovi patrně přidá vrásku na čele.Protože vím, jak je poctivý při dávkování oleje, tak je mi jasné že asi všechno v pořádku nebude.laugh

                     
host - 244.158 (?), 9.10.2013 21:36

A pročpak ne? Trochu srandy s traktorem!  laugh

                     
host - 59.39 (?), 28.10.2013 22:36

Toto téma je zajímavé. Zabývám se motory od dětství, co jsem zašal chodit, měli jsme doma vždy závodní motorku, v 15 letech jsem začal jezdit a po revoluci skončil, protože nějak nebyl čas. Nějakou dobu jsem ale jezdil po závodech jako mechoš. V tuningu podle mě nejde jen udělat jednu věc, u motorky a asi ani u pily. Jako je u motorky potřeba změně výkonu přizpůsobit převody, gumy, nastavení podvozku, tak i pila je výkonově sladěná s řeznou soupravou.  V některých disciplínách se jedou motorky, které musí vycházet z homologovaného modelu, plus povolená úprava.   Srovnání vychází tak, že zatím co ta civilní jezdí normálně všude stejně a vydrží píst třeba 20 tisíc u nějaké 2T stopětadvacítky, stejná motka po vyladění je speciál je na jeden typ okruhu, na každý okruh i počasí je nutno zásadně překopat. Preventivní výměna pístu je tak po 10 hodinách, svíčky ostré se montují pouze do zahřátého motoru, v autě máte neustále 5 různě laděných výfuků a bla bla... je toho víc. Stále hovořím o dvoutaktech. Seriovka máo cca 25% méně výkonu, ale v daleko širším spektru než závodní. Jinak řečeno, serie jede např. od 5000 do 13000 ot/min, ale vyladěná jen mezi 12000 až 15000, takže laik se na tom ani nerozjede.     Motorové pily moderní konstrukce si moc s těmi závodními motory nezadají, technologie je prakticky stejná. Zapalování pil je většinou nenastavitelné, takže jediné co může člověk ovlivnit je karbec, což naprosto nestačí (pokud se nezasáhne do pístu, spodku, setrváku(větrák) a hlavně u dvoutaktu výfuku. Bez výkonové brzdy to ale je pohádka...   To co popsal ten s tou chudou směsí, se na závodech dělá na kvalifikaci u 125 ccm. Vezme se motor co už má píst najetej, volnější. Dá se co možná nejchudší otryskování a víc oleje. Těch pár minut se jede na plno, počítá se s destrukcí pístu, ale jde o top čas. Závod by ale takhle nastavenej motor nepřežil ani náhodou.   Myslím si, že vyladit pilu je kam, ale ne úplně amatérsky a znamená to úzkou specializaci pily.  Naopak HQ i Stihl zavádí pokročilé adaptivní řízení zapalování, RevBoost, Autotune... To je podle mě jediná cesta jak udělat s menším motorem zajímavé věci. Nedivil bych se, kdyby brzy nabídli profíkům i individuální parametry motoru, nebo přepínání režimů uživatelem...  Naopak hobíkům širokorozsahový hodný motory.  David 

                     
host - 244.158 (?), 20.11.2013 19:03

Jéé, děkuju. Já už jsem zde za pitomce.Zde je to fórum opravářů, kterým se ježí vlasy hrůzou, už jen když to čtou.Jsou ale věci kterým se člověk zdráhá uvěřit, nedávno jsem mluvil s kamarádem co opravuje řídící jednotky a přehrává a modeluje soft.U nových automobilů jsou jednotky naprogramovány tak, že si po nějakých kilometrech samy uberou výkon motoru.Výrobce chce mít klid a motory moderních aut už jsou doslova pofidérní.Jednou už mi to řikal ale radši se na to člověk zeptá, aby neplácal nesmysly. laugh 

V kamarádově pile se přehrával soft a zatím snad dobré, čas to prověří...


                     
host - 71.176 (?), 5.7.2023 21:21

teda takovou sbírku blb_ů aby člověk pohledal.každý je tu můdrý ale oproti mě víte prdlačku 

Tunit pily jde... Třebas takovej Stihl..

U nás v ČR se to nedělá v USA ano nazývá se to chainsaw porting, snížením hlavy frezováním zvětšíte sací kanál zvýšíte kompresní poměr a plnění, odvrtáte restriktory v tlumičích výfuků ,dále upravíte kryt a nasadíte průchodný filtr konus pro přímé sání... a pokud ještě uděláte pár drobných úprav máte dokonalou bestii třeba na odvětvování ale tvrdou práci to nedá a těžbu také ne!!! Je to velmi komplexní záležitost ale pak jedině lze mluvit o tuningu.Né to, že někdo snižuje omezováky jak nemocný zvyšuje chudobu směsi nebo tma leje vervu 100?:DDDDDDD    Už jsem udělal pořádný tuning pro mnoho pepíků a vždy byli nadšení jak pila řeže...  jak jsem to udělal??   Kvalitně jsem jim volnou rukou obtáhl hoblováky a stáhl dle měrky omezováky jednomu jsem zakázal používat 50 cm lištu na 40ccm pile a čuměli co jejich pila najednou dovede :) 

                     
host - 248.36 (?), 5.7.2023 22:18

wink Ale na rozdíl od Vás neodpovídáme na 10 let staré příspěvky laugh... Lída

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?20.11.2024
Sádrokarton Norgips - zkušenosti?17.11.2024
Tavná pistole Tafix Koventa15.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika