stihl 260
|
|
|
|
host - 90.168 (?) 14.1.2009 12:35
Radku, smysl tohoto fóra je vzájemně si pomoct s problémem. Neříkejte, že jste se tu nic nového nedozvěděl a nepoužil pro sebe. "Vím, ale nepovím" je reklama na Váš servis a snaha mít kšeft pro sebe! A přístup "Sice vím jak, ale mně to taky nikdo neukázal, musel jsem na to přijít sám, tak nic neřeknu a taky si to objevte sami" - to je přístup sobce.
To že tu čtou i servisáci, použijí to pro svojí práci a dokonce to vydávají za svůj objev - i takoví bohužel jsou mezi náma. Ale proč by za to měl pykat někdo jiný??
PS: tenhle problém je mi fuk, ale tady jde o smysl tohoto fóra.
Pokud je to chyba v konstrukci, co takhle řešení napsat výrobci? Pokud je solidní, tak by dal i nějaké všimné.. Jinak pokud pila v záruce nedrží volnoběh a servis to není shopen opravit, tak je na místě reklamace - výměna za jiný kus nebo vrácení peněz... Gl.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ARB - Stříbrný Zahrádkář (215) - 177.66 (?), 12.1.2009 22:30
Pre J. S.
Súhlasím že pre spkojnosť obsluhy s výrobným prostriedkom je v prvom rade spoľahlivý chod motora. V tomto nemám s260kou najmenší problém. Spotrebu tiež neriešim. To že je jediná pod 500g nemôže byť predsa mínus.Chcete povedať že má v porovnaní s Dolmarom a HQ neprimerane vysokú spotrebu? Na toto som myslel. Rozchádzajúce sa katalógové údaje výkonov a objemov motora môžu snáď byť v tom že marketingoví stratégovia nerobia rozdiel medzi MS 240 a MS 260. Inak si to neviem vysvetliť a nikto s kompetentných sa k tomu nevyjadril. Osobne si myslím že technické údaje daného výrobku jedného výrobcu by mali byť rovnaké v Európe na Aljaške aj v Tibete. Ak by MS-260 mala konštrukčný alebo funkčný problém už dávno mám MS -361. Tým chcem povedať že ak budeme mať desiati jeden typ píly nebudeme všetcia rovnako spokojní. Možno mne by nevyhovoval Dolmar napr. kôli červenej farbe alebo váhe.
P.S. To s tou farbou to neberte vážne.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 12.1.2009 23:16
Zdravím všechny, ve spolek. Že není kus jako kus, známe i od jiných (zbožně uctívaných výrobců, Švédsko, Německo - to nerozhoduje), že není majitel a servisák jeden jako druhý, to je dobře a vysvětluje to částečně i problém. Že se STIHL 026 a MS 260 neosazovala jen 0,325", ví ten kdo se tím zabývá. Problém s volnoběhem nenastává u nových strojů, kvalita používaného benzínu je jasná a má na tuto závadu svůj vliv. Odstranit jde. Jak, si nechám pro sebe, po zjištění, že někteří "taky opraváři", doma v garáži, po zaměstnání, zde čerpají vědomosti a potom je prodávají za úplatu dál! A to tak, že je dokonce vydávají za své objevy a nápady!
Jiří, o výkendu jsem měl na stole 3 kusy Dolmarů, 400,5000 a 115i. 400 sloužila 15 let bez jakéhokoli servisu a chytl jsem jí těsně před zadřením. Absolutně volné tři šrouby válce! Vyfouklé těsnění pod ním. 5000 po půl roce těžby, rozpadlé hrdlo ssání. 115i po roce a půl téměř zmizel pístní kroužek. Takto slupnutý jsem ještě neviděl, síla cca 0,8 mm na výšku, vůle v zámku 2,5 mm! Při pokusu o sundání se rozpadl na několik kusů! Myslíte, že bych chtěl kvůli tomu zavrhnout poslední dva modely? Nebo snad Dolmar? Rozhodně ne. Ještě do nedávna jsem vlastnil O.Kadett 1,3i, budu na něj vzpomínat hodně dlouho a v hodně dobrém a znám člověka, který při slově Kadett, dostane zimnici a je mu zle! A víte co má za auto dnes? Opel Frontera a nedá na něj dopustit! Tím chci říct, že ne všechny 026, MS 260, jsou na odpis a záleží hodně na více okolnostech. Mimochodem, s tou sílou motoru u 115i oproti 026 bych si tak jistý nebyl! Dělal jsem osobně dub na pařezu 137 cm, lišta 45 cm 0,325" a rozhodně by se ta 115i zadýchala o dost dříve!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 13.1.2009 10:03
Osazuje se nyní MS 260 3/8 - ne. Co bylo dříve způsobilo, že to nebyla správná řezná souprava. To, co jste uvedl jsou různé pily po provozu, který neznám, ale určitě neměly potíže ve stavu, kdy byly neopotřebované provozem, resp. podle popisu provozem, který byl jen provoz bez údržby. Vždy se něco najde a u PS5000 se rozpadlé sání(pokud nebylo použito ředidlo) muselo řešit zárukou, neboť pila má 2 letou záruku. Zde se ozvalo podle mě už dost těch, které problémy MS 260 odradily, nebo znechutily. Ale vidím i ty, kteří jsou spokojeni. Já jsem uvedl, že se občas vyskytnou problémy s chodem motoru při volnoběhu , ale jak je vidět, je to závažnější, než jsem si myslel. MS260 jsem porovnával m.j. taky na dubu, který měl podstatně menší průměr - 60 cm a vyřezával jsem z něho stoličky a co zbylo bylo na topení. Obě pily bylo v pořádku - seřízené motory(pokud to u MS260 šlo) a ostré řetězy. Mě to stačilo. Tím nechci nějak MS 260 snižovat , ale mě tato pila celkově nepřesvědčila v porovnání se stejnou kubaturou konkurence - mám na mysli chod motoru.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.1.2009 11:39
Zdravím J.S., s něčím lze souhlasit, například " pily po provozu který neznám", naprosto souhlas, to samé však platí i u mne a STIHL! Údržba x neúdržba, bez komentáře. 400-ka - jasné plus pro Dolmar, 15 let bez servisu, není co dodat! 5000-ka, řešilo se zárukou, 115i - neřešilo se, koupil si jinou pilu, sám nevím proč! MS 260 se osazuje 3/8" do dnes a někdo to jinak ani nechce, fabrika dává 0,325", jasně, ale rozhodně to není chyba 3/8" souprava!
Vždy se ozvou spíše ti co spokojení nejsou, to je normální, vzhledem k počtu prodaných kusů celkem to zase není tak hrozné, problémy se tam objevují, jako u všeho. Mám tu jednu 026, 4 roky těžila a dost, pak se přidřela, zrepasoval jsem ji a 4 roky šlape kolem domu, jak drak. Pravidelný servis a je pohoda!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.138 (?), 13.1.2009 14:12
pane radku ja nechci ms 260 taky nijak snižovat ale za 19200 pilu s takopvyma problemama???řeknete sam???píšete neco ve stylu udržba X neudržba ja pilu udržoval denodene pri příchodu vycistil vymyl filtr pokud to vyžadoval a pilu skladoval na dobrem míste kde nebylo vlhko atak.proste bylo o pilu dobře staráno.kamarad ten tu pilu necistil co ji koupil pouze filtr nic víc takže si dovedete predstavit jak vypadala jde o to že problem byl ten samy nedržela volnobeh neakcelerovala, at bylo o pilu starano nebo ne, byly obe koupene lonske leto v akci stihlu každa v jinem obchode a obe byly problemové zajímavé, vy ste říkal že ste zavadu vyřesil po svem? jak tedy urcite nejsem jediny koho to bude zajímat.povim vam jedno na motorové pile je duležity chod motoru pak vam jde i samotna pila dobře prace vam ubyva a mate s ní radost! ne že budete pilu převracet a porad premyslet jestli nahodou nezdechcne! s pozdravem miroslav
|
|
|
|
|
|
|
host - 11.107 (?), 13.1.2009 17:42
Já myslím, že to z Radka nevymámíte. To je přesně to, co odlišuje servisáka od servisáka. Já zde v jiné části taky odmítám jen tak házet návody jak na to, protože nám je taky nikdo jen tak nenapsal a za některé jsme dost draze zaplatili v širším slova smyslu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.138 (?), 13.1.2009 18:00
to jiste jen si myslim že pokud to tedy není neco co se tyka karburatoru a serízení co pan radek napsal že ne a je to neco co nevyžaduje odborny servis tak by to hodne uživatelum teto pily pomohlo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 13.1.2009 19:30
Zdravím vás oba, upřímně a otevřeně, i kdyby to bylo jen o oizolování zkratovacího kabelu, po nedávné zkušenosti to nepustím do světa! Proč? To napsal p. 11.107 naprosto přesně! Jedna malá ukázka - pila, poslední i zde vychvalovaný model, pila náhle zhasne, třeba v řezu, následně nelze nastartovat. Pila prošla několika servisy, podotýkám tzv. "značkových prodejců" (jednoho z nich i uznávám za odborníka!), nikdo závadu neidentifikoval! Proč? Jednoduše proto, že nikdo majitele NEPOSLOUCHAL! Nikdo nebyl ochoten akceptovat nasměrování zákazníkem. Závadu jsem našel. A dost ryhle, jen stačilo navodit stav udaný zákazníkem, myslíte, že "značkový servis " by se s vámi bavil? Vždyť to tu několik zaměstnanců předvedlo dostatečně! Ano, staré pily, proč ne, ale prodávané modely v žádném případě! 4.138, není to o údržbě, není to o uskladnění, je to o konstrukci! Malá úprava a je pokoj!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 14.1.2009 12:35
Radku, smysl tohoto fóra je vzájemně si pomoct s problémem. Neříkejte, že jste se tu nic nového nedozvěděl a nepoužil pro sebe. "Vím, ale nepovím" je reklama na Váš servis a snaha mít kšeft pro sebe! A přístup "Sice vím jak, ale mně to taky nikdo neukázal, musel jsem na to přijít sám, tak nic neřeknu a taky si to objevte sami" - to je přístup sobce.
To že tu čtou i servisáci, použijí to pro svojí práci a dokonce to vydávají za svůj objev - i takoví bohužel jsou mezi náma. Ale proč by za to měl pykat někdo jiný??
PS: tenhle problém je mi fuk, ale tady jde o smysl tohoto fóra.
Pokud je to chyba v konstrukci, co takhle řešení napsat výrobci? Pokud je solidní, tak by dal i nějaké všimné.. Jinak pokud pila v záruce nedrží volnoběh a servis to není shopen opravit, tak je na místě reklamace - výměna za jiný kus nebo vrácení peněz... Gl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|