Stáří benzinu do pily



host - 46.39 (?)
13.2.2010 23:35

pokud je benzin v plném kanistru, sudu a podobně, má vydržet dlouho. Po čtyřiceti letech byly v poušti objeveny sudy s benzinem a byl použitelný, Já jsem vloni vyjezdil 200l sud benzinu který jsem měl doma 22let. Vyjezdil jem ho ve favoritu bez problému.Musí ovšem být sud plný, bez vzduchu a pořádně uzavřený. Vpionýru jsem nechal benzín v nádrži Asi dva roky, pak přilil nový a ujel 6km a po zastavení už motor nenatočil. Ani jsem s ním nehnul. Vytvořila se v karbesu taková lepkavá hmota a zalepila píst ve válci. Takže moje blbost a lenost. Když benzín uchovat delší dobu, tak v plné nadobě pečlivě uzavřený a BEZ OLEJE. papin

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
            
host - 8.235 (?), 1.4.2013 17:33

Spotřeba oleje u 4 taktů je dána
a) konstrukcí (měli jsme Š120, tam se lil olej skoro jako benzín)
b) opotřebením (ta 120 byla taky dost jetá)
c) používaným olejem

To c) proto, že hustší olej dělá silnější film, lépe těsní vůle a tím je ho nižší spotřeba. Taky jde motor trochu tišeji (ale opravdu jen trochu, není to zásadní rozdíl). Máme Felicii 1.3MPi s klasickým 15W40 Mogulem, kde skutečně za celou životnost oleje nebyl dolitý ani deci. Asi ho trochu ubylo, ale pořád to je mezi ryskama, určitě není spotřeba litr na tisíc nebo tak podobně. Longlife oleje patří k olejům s nízkou viskozitou, odtud jejich úbytek při provozu a také pro nižší viskozitu je nejde použít pro jakýkoliv motor.

               
host - 219.236 (?), 1.4.2013 18:59

k tomu C-  není hustého oleje, jen jen hustých přispěvatelů, a hustý oleje není zárukou nízké spotřeby oleje

   
host - 46.39 (?), 13.2.2010 23:35

pokud je benzin v plném kanistru, sudu a podobně, má vydržet dlouho. Po čtyřiceti letech byly v poušti objeveny sudy s benzinem a byl použitelný, Já jsem vloni vyjezdil 200l sud benzinu který jsem měl doma 22let. Vyjezdil jem ho ve favoritu bez problému.Musí ovšem být sud plný, bez vzduchu a pořádně uzavřený. Vpionýru jsem nechal benzín v nádrži Asi dva roky, pak přilil nový a ujel 6km a po zastavení už motor nenatočil. Ani jsem s ním nehnul. Vytvořila se v karbesu taková lepkavá hmota a zalepila píst ve válci. Takže moje blbost a lenost. Když benzín uchovat delší dobu, tak v plné nadobě pečlivě uzavřený a BEZ OLEJE. papin

      
host - 147.9 (?), 19.9.2010 21:57

Mno dělal jsem kdysi u Benziny a na popsané názory na záruční dobu u benzínu se dívám poněkud s rozpaky. Nebo proč si myslíte že obchodní inspekce nesmí zveřejnit jména čerpacích stanic s vadným benzínem?

   
host - 228.126 (?), 22.9.2010 13:38

Zdravím.

Něco k tomu stáří mix benzínu.Mám HQ 50 ročník1986,.Stihl 180 r.2007,Stihl 310 r. 2007, křovinořez Solo 134 r.1994.

Do HQ 50 jsem před revolucí míchal special + M2T 1:33, po revoluci pak do všeho Nat.95 a olej HQ 1:50.Benzín dělám po 5 L až do spotřebování.Stáří neřeším, když vyjde na jaro, klidně spotřebuju.Je pravda, že nic nepřetěžuju a řetězy a nože mám vždy ostrý.Palivovou soustavu vyčištěnou a karb. vždy seřízený

Závady: na motoru u ničeho nikdy nic.U HQ 3x výměna šňury, prasklý hrní kryt (spadlo na pilu dřevo),ulomená brzda řetězu (po přejetí),vše moje vina.Jinak nic.Vůbec nevím jak ty motory pracují, protože jsem to nikdy nepotřeboval opravit.

Mám vlastní les, kde dělám jak nahodilou, tak i kalamitní těžbu.Samozřejmě i klasické těžení a po zalesnění vyžínání buřeně, takže stroje jsou určitě vytížený

To je vše.   Fr. 

      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 127.83 (?), 22.9.2010 13:58
To nejste sám, podle jiných reakcí a já Vám to věřím. Přesto je doba skladování hotové směsi v návodech omezena. Stačí málo z toho, co jste uvedl, aby bylo jinak a už je problém např. tupý řetěz, jiné seřízení karburátoru, jiné podmínky skladování... Současné značkové motory jsou výkonnější, úspornější, ale také citlivější na kvalitu směsi.
         
host - 101.219 (?), 6.4.2011 20:57

dobry den, prosím řežu docela málo a tak se chci zeptat, jak dlouho vydrží olej samotný, jestli se nejak znehodnocuje, třeba po 2,nebo 3 letech.myslim samotny olej, používany,tedy otevíraný.nechci kupovat po deckách(drahe a nepraktická neuzaviratelná lahvička-stihl),a litrovka vydrží příliš dlouho.a s tim souvisí-lepší kupovat rozlévany, nebo origo v lahvích.děkuji lukask

            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.1 (?), 7.4.2011 5:32
Uzavřené balení cca 4 roky, průběžně používané cca 2 roky, záleží také na podmínkách skladování - rozdílné teploty.
               
host - 106.62 (?), 5.4.2013 22:54

Nikdy jsem do benzínu nedával jiný poměr než 1:50 i když poslední dobou jsem to snížil tak na 1:48, pro úplnou jistotu ale přes to bych už nešel.

Do pily a křovinořezu používám Husqarnaolej,  ten modrý. Kdysi stál litr 180 Kč a ten novější byl litr za 210 Kč. Mají na lahvi označení, ale musel bych se jít do dílny, kouknout, nechce se mi tam běžet. Prostě olej doporučený prodejcem. Kdysi jsem měl červený olej od Stihl. Rovnocenný do dvoutaktů vysokých otáček. Nikdy se mi nic nezadřelo.

M2T je olej určen do motocyklů, Wartburgů a Trabantů. Jeho parametry jsou do 6500 ot/min. Do motorových pil to nepatří. Při otáčkách nad 6500 se může roztrhnout olejový film a motor se zadře, jelikož jede nasucho při vysokých otáčkách.

Dávat víc oleje nemá smysl. Maže stejně, motor jen víc kouří a usazuje se karbon. Používají se taky M6A oleje a M6AD. Nutno rozlišovat. Do motorových pil nepatří. Úplně vražedné pro motor je jezdit na M6A a po čase tam nalít M6AD. Olej s aditivem M6AD rozpouští karbon. Pokud do zakarbonovaného motoru nalijete M6AD, usazený karbon změkne, vytvoří mazlavou hmotu a motor je po kilometru až dvou kaput. Ověřeno v práci. Udělali to tak traktoristi na Zetor 50 Super. Nezmar stroj. Avšak jezdili na M6A, potom jednou vyměnili olej a nalili M6AD. Zadřeli to po kilometru a půl.

Další úskalí. Mechanici říkají, že hodně lidí vozí pily a křoviňáky začátkem jara. Problém v tom, že má národ sklerózu. Zapomenou nalít olej, ale nepřiznají se za nic na světě.

Další úskalí, problém s počty. Kdekterý Čech vlastní maturitní vysvědčení, ale nároky na studenty jsou nízké a tak lidi nezvládají ani přímou a nepřímou úměru, nemluvě o rovnicích na směsi. Kdysi jsem tak zkusmo udělal anketu, podle jaké úměry se počítá kolik oleje do benzínu? Přímá nebo nepřímá úměra? 40% středoškoláků humanitních oborů mi odpovědělo špatně. 1:50, 1:30, 1:40 a podobně Víc oleje, míň oleje? Nesmíte se nechat poplést, jinak pilu zadřete. Tak si všichni pamatujte, nepřímá úměra.

Dalším problémem jsou řády (desetinné čárky). Seknete se o jeden řád a lijete do nádrže místo 1:50 směs v poměru 1:500. To nesnese žádný motor.

Ještě jedno úskalí na konec. Odměření směsi. Lahev oleje od Husqarny má odměrku na 5 litrů směsi. Jedna odměrka je pro 5 litrů benzínu. Jenže co když koupí litr a půl, nebo se toho benzínu přečerpá a máme v kanystru už třeba 2,4 litrů? To je potom počítání a měření bajvočko... Pak máme směs místo 1:50 klidně třeba 1:33, což by tolik nevadílo, ale jindy třeba 1:85 a to už může být pro motor nebezpečné.

Koupil jsem si v lékárně injekční stříkačku na 20 kubíků.Na stříkačce označeno po kubíku.  20 kubíků je na litr benzínu v poměru 1:50. 40 kubíků, to je potom na dva litry, atd. V tom případě přímá úměra. Nejeden středoškolák v tom má zmatek, jakou úměru použít při výpočtu a pak se nám pily zadírají. Narazil jsem taky na pár vysokoškolsky vzdělaných výtečníků, kteří v tom měli dost hokej.

Benzín s olejem je dost věda. Tak bacha na úměry, poměry a desetinné čárky. Stalo se mi, jeden humanitně vzdělaný manager mi natáhnul do litru benzínu dva kubíky oleje od Husqarny, podle jeho propočtu. Co by pila udělala? Může za to firma HQ, benzín, olej, anebo prodejce? Servisy pak mají žně.

                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.110 (?), 6.4.2013 7:02
Zarámovat, vystavit v každé prodejně, či servisu a nekomentovat, jen se tím řídit. Doplním jen drobnost, jsou měrky i na pouze 1 ltr směsi resp oleje,který se smísí s 1 l benzínu, Stihl plastová, praktická, nerozbitná. Další kapitolou u těchto přístrojů je ostrost řetězu, nástroje, tedy potřebný odpor motoru, nastavení karburátoru dle výrobce, chlazení, údržba. Toto nesouvisí s kvalitou směsi, ale důsledkem může být zadření motoru a mylně bude za příčinu vyhodnocena pohonná směs.
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika