Solo v Mountfielde



host - 156.229 (?)
8.2.2013 10:26

Přesně podobné reakce jsem čekal.

Výňatek z návodu:

Pro prvních pět nádrží vždy použijte poměr směsi benzínu a oleje 25:1 (4%).
Poté doporučujeme poměr 50:1 (2%) při použití speciálního motorového oleje pro dvoudobé motory „Solo 2T“, Emak Prosint.
Při použití jiných značek olejů pro dvoudobé motory doporučujeme poměr 25:1 (4%).

Je to samozřejmě nesmysl, 1:25 poměr je u dnešních olejů pro motorové pily je blbost, Wimpi a 37.23 když jim řeknou volte Karla, tak volí Karla a nezkoumají co je to zač. Dobré je občas použít trochu toho svého selského rozumu, vidím, že je pila rozpálená, tak ji nechám odpočnout, to v návodu taky nepíšou, ale myslícího člověka to napadne. Jen tak mimochodem by mě zajímalo, kolik zmínění pánové zajížděli pil.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 37.23 (?), 8.2.2013 8:46

No to jsou věci...

Spíš než takových hospodských řečí bych se držel toho, co je uvedeno v návodu. Když bude mít výrobce zvláštní požadavky na zajetí pily, podělí se o ně s uživatelem.

                     
host - 250.188 (?), 8.2.2013 9:00

Dodavatel oleja pre Solo je Zeller+Gmelin GmbH & Co. KG ..maju to v technickom liste aj vo vyhlaseni o zhode. Je to fabrika co plni aj Dolmar, Stihl, a Oregon. Original ich prezentovany olej je Divinol. Cize aj pouzijete jeden z nich tak ziadne laboratorium vam nedokaze ze tam nemate predpisany olej.

                     
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 8.2.2013 9:24

Plný souhlas s názorem hosta 37.23.

                     
host - 156.229 (?), 8.2.2013 10:26

Přesně podobné reakce jsem čekal.

Výňatek z návodu:

Pro prvních pět nádrží vždy použijte poměr směsi benzínu a oleje 25:1 (4%).
Poté doporučujeme poměr 50:1 (2%) při použití speciálního motorového oleje pro dvoudobé motory „Solo 2T“, Emak Prosint.
Při použití jiných značek olejů pro dvoudobé motory doporučujeme poměr 25:1 (4%).

Je to samozřejmě nesmysl, 1:25 poměr je u dnešních olejů pro motorové pily je blbost, Wimpi a 37.23 když jim řeknou volte Karla, tak volí Karla a nezkoumají co je to zač. Dobré je občas použít trochu toho svého selského rozumu, vidím, že je pila rozpálená, tak ji nechám odpočnout, to v návodu taky nepíšou, ale myslícího člověka to napadne. Jen tak mimochodem by mě zajímalo, kolik zmínění pánové zajížděli pil.

                     
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 8.2.2013 10:32

Miluji mudřence, kteří obklopeni svou garáží jsou chytřejší než sám výrobce daného zařízení.smiley

                     
host - 156.229 (?), 8.2.2013 10:53

Návod k použití je už ze své postaty pro ty, kdo neví. Výrobce samozřejmě musí počítat s úplnýma tupanama a tak tam napíše poměr 1:25 aby když tam nějaký tupan nalije nějakej M6AD 1:50, aby pilu nezadřel, nezničil a pak nebečel u prodejce. Špičkové plněsyntetické oleje jako HP ultra od Stihl nebo od Husqvarny se samozřejmě v tomto poměru nedávají i když výrobce toto nenapíše.

                     
host - 37.23 (?), 8.2.2013 11:05

Pane 156.229, tolik pil, jako Vy, jsem jistě nezajížděl smiley

Zajímalo by mě. jakým způsobem jste ke svým zkušenostem se zajížděním pil a automobilů došel. Předpokládám, že jste vždy koupil minimálně 2 identické pily resp. 2 identické automobily, jeden stroj jste zajel Vyším způsobem A, druhý stoj způsobem B atd. Poté jste si nechal přeměřit výstupní výkon motoru, sledoval životnost stroje v dlouhodobém použití - obojí Vás utvrdilo v tom, že Váš způsob zajíždění stroje je správný.

Ale v jednom Vám dám za pravdu. Zrovna pasáž o poměru 1:25 při použití jiného oleje než je olej, který distribuuje výrobce pily, je úsměvná, to je pravda. Např. Dolmar už od toho upustil - stačí, když použijete olej stejné specifikace.

                     
host - 250.188 (?), 8.2.2013 11:10

mate pravdu..Solo tu hlasku o 1.25 pomere ma od zaciatku co ho sledujem... zrejme nemaju cas sa nad tym zamysliet, a tuto stupiditu dat uz z navodov von.

                     
host - 156.229 (?), 8.2.2013 12:11

V 15ti jsme zajížděli s kamarády fichtle, samozřejmě jsme to pak i porovnávali a to jak způsob A, B i C. A se zajíždělo komplexně od nejmenších až po maximální otáčky vše s malou zátěží (40kilo i s postelí)  vykazovalo nejlepší výsledky na sílu a rychlost, B kde se zajíždělo na neutrál bubláním s občasným vytočením nebylo taky špatné a oproti A vykazoval fichtl o trošku větší maximální rychlost, ale menší sílu a pionýr C kterého sedlal otylý kamarád s nadváhou vykazoval nejmenší sílu, výkon a rychlost. U aut na to existuje taková věc jako měřič komprese, kde hned poznáte jak na tom motor je (stačí zajet do servisu a tam vám to automechanik porovná s ostatníma autama stejného typu) a u pily je to nejjednoduší, tam je ukazatel to, že pilu nezadřete, kvalita zajetí u 4,7KW pily je víceméně nepodstatná, bude to katr. To jsou moje zkušenosti a nikomu je nenutím, jen jsem nesouhlasil s návodem výrobce a poměrem míchání, což jste jak sám uznal se nesmí brát úplně doslovně a poměr upravit současnému stavu a specifikaci olejů.

                     
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 8.2.2013 13:22

"Zajíždění spalovacího motoru" - věčné téma, opředené mnoha nesmrtelnými mýty. Jsou lidé, kteří si myslí, že jsou odborníky na zajíždění a že svým "dokonalým zajížděcím postupem" vylepší (zásadně) parametry motoru. To je v současné době už mýtus, ryze pocitová subjektivní záležitost. Precizní zajíždění spalovacích motorů bylo výrazně důležité dříve, ve starších časech minulého století, kdy se jednotlivé součástky vyráběly v malých sériích na nepříliš dokonalých výrobních strojích (např. upravené univerzální obráběcí stroje), kdy výrobní tolerance jednotlivých rozměrů součástek bývaly značně rozvolněné a bylo (v těch dobách a tehdejších technologických podmínkách) obtížné je trvale dodržovat. Tyto doby jsou už pryč, současná technologická výrobní základna vypadá úplně jinak než kdysi, vyrábí se v obrovských sériích na automatizovaných strojích s integrovanými měřícími systémy a lze zjednodušeně říci, že jeden výrobek je stejný jako druhý. Proto již záběh není tak explicitně důležitý jako býval dříve, je kratší a v žádném případě nějakým osobitým zajížděcím postupem nelze zázračně zlepšit parametry motoru nad ty, než které má mít a které jsou víceméně dány jeho faktickou konstrukční úrovní. Lze je pouze špatným záběhem zhoršit, ale jen fatálním porušením předepsaných záběhových podmínek. Každý výrobce motorů doporučuje pro zajížděcí cyklus motoru provoz ve standardním režimu, ve středním pásmu zatížení. To znamená při záběhu motor zbytečně a nadměrně nepřetěžovat. Motor lze přetížit provozem v extrémních otáčkách, pro dané zatížení buď nadlimitních a nebo podlimitních. Proto výrobci varují před přetáčením a podtáčením motorů. Doporučují po určenou dobu záběhu majoritní běh ve středním pásmu provozních otáček na jmenovitou zátěž. Občasná krátkodobá přetížení, jimž se v praxi nelze vyhnout, však nejsou na závadu, dobře navrženému motoru nijak neublíží. Při záběhu je ze všeho nejdůležitější motor zbytečně netýrat, dodržovat periodu výměny olejové náplně a samozřejmě jakost oleje. Ty výrobce dlouhodobými testy stanovil jako optimum mezi potřebami zabíhaného motoru a pohodlností uživatele. Nic více ani méně.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika