Seřízení motorové pily Homelite 3314
|
|
|
|
|
|
|
|
rezy - (1), 3.1.2007 19:06, zobrazeno: 99698x
chtěl bych se zeptat, zda nemá někdo zkušenost s pilou Homelite 3314.
Závada která mě trápí je dušení až udušení motoru. Po prvním servisu této závady mě pila běhala zhruba dvě nádrže a začala se opět dusit. S bídou je schopna běžet ve volnoběhu. Karburátor jsem pročistil a je po rozebrání dobře zaplaven benzinem. V horní části je membránová pumpa a ta zřejmě pracuje správně, v dolní je membránová nádržka a ta je vždy plná benzinu(po opatrném rozebrání) Otvory k jehlám jsem profoukl a rovněž jsem pročistil otvor k hlavní trysce a k volnoběžným otvůrkům v konci karburátoru. Vše je pročištěno, ale motor se stejně dusí při přidání nejde do otáček a s bídou otočí řetězem. Jehly jsem sice vyšrouboval pro čištění, ale vždy je dám do původní polohy kterou jsem si přesně zapsal. Ani experimenty s jehlami k ničemu nevedou. Obávám se, že další servis bude opakovat předešlé.
|
|
|
|
|
|
|
host - 213.71 (?), 3.1.2007 20:37
Uveďte stáří pily, resp. jestli již něco nařezala a potom se stav zhoršil. Teď mohu spekulovat a podobně, jako v předešlých případech se střílí kolem, někdy je zásah. Může to být - těsnění na klice - gufera, nebo je někde jinde přisáván falešný vzduch - příruba mezi válcem a karburátorem,dost snížená komprese atd. J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.22 (?), 3.1.2007 22:57
Z dotazu není zcela jasné, zda se dusí nedostatkem benzínu (chudá směs), nebo naopak příliš benzínu (bohatá směs). Pán uvádí, že karbec je po rozebrání plný benzínu což by mohlo být spíš bohatou směsí. Dá se to laicky vyzkoušet takto. Prvně bych to zkusil nastartovat bez vzduchového filtru, jestli není ucpán. Pokud se nic nezmění a je dobrá komprese (též se dá laicky vyzkoušet) nastartujeme pilu, dáme plný plyn a šroubováčkem pomale otáčíme tryskou „H“ tak jako by jme ji zašroubovávali. Tím ochuzujeme směs a pokud motor se v určitou chvíli vytočí do otáček a chcípne, tak to bylo příliš bohaté. Závada může být mimo jiné v špatném zpětném ventilku v karburátoru, jehla v karbecu může nedobře uzavírat, ale i v nevhodném naštelování karbecu. Průvodním jevem je vyšší kouřivost motoru.
Nevím co jste myslel „Ani experimenty s jehlami k ničemu nevedou.“ a dost mě to děsí, pokud jste nemyslel s tryskami.
Pokud je pila starší a používal jste směs benzinu s olejem v poměru 1 : 20 mohou být ve válci zacpány výfukové kanály. Kontrolu lze provést sundáním výfuku.
|
|
|
|
|
|
|
host - 61.254 (?), 4.1.2007 8:02
Dekuji za reakci
kompresi jsem kontroloval měřidlem a i když je to takové to měřidlo co se jen přiloží místo svíčky, ukázalo to zhruba 7, což je pravděpodobně OK.
Jehly - ano zkoušel jsem jen otáčet seřizovacími jehlami od řekněme původní polohy, pro čištění otvorů používám jen žíňové struny ze smetáku
a profukování
Zkoušel jsem sundat vzduchový filtr a při přidaném plynu, kdy se motor dusí, mi lehce mlžil benzín zpět z karburátoru což asi potvrzuje Váš názor na příliš sytou směs.
Pila je stará sice cca 3 roky, ale moc toho za sebou nemá, používal jsem ji příležitostně na zahradě, tuhle zimu jsem si chtěl udělat nějaké dřevo na topení a tak dostala konečně trochu práce. Má za sebou zhruba tak 12 x benzín, čili v podstatě je zánovní.
Jak jsem se zmínil, byla asi před 14 dny v opravě, opravář uvedl do materiálu jen těsnění a seřizení ( to jsem ji předtím ze zoufalství rozšteloval úplně).
Zětný ventilek pro regulaci hladiny snad pracuje dobře (uzavírá benzin z prostoru pod sítkem) ale nevím jak by se to zkontrolovalo. Předpokládám, že hladinu dělá rovnováha polohy mezi prohnutou membránou a polohou té jehly. Nebo jak to napsat. Síla pro uzavření je dána pružinkou pod vahadýlkem. Jak to zkontrolovat??
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.253 (?), 4.1.2007 9:50
Mlžení, jak uvádíte je jev který se vyskytuje u každé pily a je to někdy využito jako poslední možnost jak se zachytí prach před vstupem do motoru v kolínku u některých typů pil. Karburátor můžete vyzkoušet, když nemáte odpovídající zkoušecí zařízení obyčejnou hustilkou, kterou nasadíte na vstup pro benzín do karburátoru a opatrně zvýšíte tlak, v tomto okamžiku nesmí propouštět - je to slyšet a poznat poklesem tlaku - karb. je demontovaný a při zatlačení na vahadlo dojde k prsknutí(pozor na oči) - tlak unikne a opět při zvýšení tlaku musí držet. To jenom, aby jste věděl, jak se dá si pomoci. Membrány a jehlu,vahadlo zkontrolovat na opotřebení,poškození. Bohužel někdy je to i otázka konstrukce a při tomto objemu a typu nečekejte žádné zázraky.J.S.
|
|
|
|
|
|
|
host - 212.22 (?), 4.1.2007 10:22
Je mi jasné, že lidé se pustí ze zoufalství do všeho.
Bylo by asi dobré, si ujasnit co je co. Jehla je kovové šoupátko válečkového tvaru, které končí gumovou kuželkou (špičkou), která nám uzavírá přívod benzínu a ovládaná je vahadýlkem na pružince, které je z druhého konce ovládané redukční membránou. Trysky s regulačními šroubky jsou něco jiného a zpětný ventil také. Zpětný ventil má na starosti aby pulzovala phm jedním směrem do difuzoru a přitom aby se nedostal vzduch do karburátoru. Bývá to malý mosazný váleček o průměru asi 6 mm. a je ho možno z části vidět dírou difuzoru (velká středová díra v karburátoru) při otevření plynové klapky.
Vraťme se ale k jehle. Gumové sedýlko jehly musí dokonale těsnit, jinak pokud benzin stále protéká je naštelování až nemožné. Zkouší se to v servisu přípravkem (gumový balónek s manometrem do mínusu), nebo se na zkoušku tam jednoduše dá nový. Při adekvátním tlaku v benzinové nádržce nesmí z karbecu kapat benzin. To jsem Vám ale asi moc nepomohl, co ?
Práce s karburátorem je hodně citlivá na znečistění a správné složení (nastavení vahadla). Proto je potřeba vše mýt v čistém benzinu.
Doporučoval bych Vám vyzkoušet to s tím pozvolném zašroubováním trysky „H“ při plném plynu aby se to potvrdilo, nebo vyvrátilo.
|
|
|
|
|
|
|
host - 61.254 (?), 4.1.2007 15:31
hmm, tak to jsem trochu překvapen, měl jsem vybraný i ten váleček pro uzavírání benzinu zpod sítkového filtru (píšete jehla) ale konec byl kovový kuželík, žádná guma. Boky toho válečku mají podélně rýhy aby mohl být obtékán benzinem. Asi budu muset zkusit tu těsnost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 250.183 (?), 14.11.2008 16:10
Dobry den chtel jsem se zeptat jak se serizuji otacky Kolik do leva a do prava nemam k pile nijake papiry tak to zkousim touto cestou.Protoze mi nejde ani nastartovat a to jsem vycistil uplne vse dekuji za odpoved
|
|
|
|
|
|
|
host - 110.231 (?), 14.11.2008 19:04
skúste odskrutkovať výfuk a vyčistiť sitko od naneseného karbonu. Mne to u mojej "Homelitky" pomohlo a mal som podobný problém. Než som na to prišiel tiež som bezvýsledne čaroval s karburátorom
|
|
|
|
|
|
|
host - 15.76 (?), 2.5.2013 20:03
Bingo. Tento nenápadný příspěvek mi moc pomohl. Pila byla bez výkonu, dusila se, po pokusu o seřízení karburátoru se to ještě zhoršilo. Po vyčistění totálně zaneseného sítka výfuku pila jede jako drak. Zasloužil by jste si Nobelovu cenu. Děkuji za radu. Mizel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|