Jani, pro bůh, olovo je jak známo mechanické "mazivo"! Jeho přítomnost v palivu dvoutaktů není k ničemu. Vytvořilo, dá se říct, pod tlakem a za vysoké teploty kluzný povlak na sedlech ventilů z litiny, tedy litinových hlavách. Od zavedení tvrdokovových sedel se mohl začít používat bezolovnatý benzín. Pro rýpaly, mluvím o ČSSR, nikoli o západních zemích té doby! Ještě dnes se setkávám s majiteli, kteří sdílejí podobný názor a tvrdošíjně krmí moderní stroje speciálem, vůbec jim nedochází, že tam olovo dávno není! Dnešní "speciál", či u vás asi UNI má však jednu nespornou výhodu, je takzvaně blbuvzdorné palivo! Protože pumpař "vydělávající" přimícháváním lihu je u mne blb! Tyto benzíny obsahují také draslík a ten slušně tlumí žár hořícího lihu. Určitě by se tu našel nějaký chemik aby to popsal lépe.
Radek