Zdravím vás oba. Vezmu to hezky popořadě!
Pro 99.106- nikoli konstruktér, ale motorář-ladič (ne pijan!). To ano. M6A jak píše HH, je olej nikoli bez aditiv (viz A) ale bez detergentů, čili bez čističů! Pro mísení s palivy sice přímo určený není, ovšem povoleno je! Dříve opravdu byl používán téměř výhradně a to pily měli přez 10 000 otáček! Za svou praxi jsem se přesvědčil, že při neznalosti dřívějšího mazání je tento nejbezpečnější! Jakékoli oleje s detergenty jsou pro motor zanesený karbonem, především ložiska kliky, velkým ohrožením. I vámi uváděný Castrol TT má velký obsah detergentů a je to olej jenž je používán velkou spoustou značek jako základ jejich výrobků (STIHL). Kdo se někdy "pohrabal" v ČZ nebo JAWÁCH, ví proč tyto motory přeblafly M2T bez protestů, tedy sériové! Už jste někdy viděl jít dvoutakt pozpátku, já ano, právě u těchto značek! To s olejem nesouvisí. Sportovní už nebylo radno krmit touto směskou odpadů. Kdo chtěl jezdit, závodit a nedělat každý týden motor, musel shánět bony a kupovat v tuzexu CASTROL TT, nebo jiný olej. Takže sečteno a podtrženo. Použije-li nový majitel bez znalosti pravděpodobného stavu motoru, olej s detergenty, hrozí mu destrukce ložisek kliky, případně odtržení velkého kusu karbonu z jiné části motoru a následně destrukce celého motoru.
Pro HH - A znamená aditiva, D detergenty. Aditiva podporují, hrubě řečeno, mazivost, detergenty jsou látky čistící. Proto při přechodu z oleje typu A na AD byl dopručován výplach! Ani Zetor nemá rád takový přechod! Motor většinou pak nastoupí cestu zkázy. Jinak naprosto souhlasím.
Radek