Pila po zahřátí nedrží volnoběh



host - 78.2 (?) 
4.2.2009 7:46, zobrazeno: 43707x

Ahoj, mám takovíto problem mám starší piu Stihl která po zahřátí nedrží volnoběh.Startuje bez problemů do otáček jde taky dobře ale jen ten volnoběh.Poraďte mi prosím kde mám začít s odstraněním této závady.Podle toho co jsem se tady dočetl by to mohlo být v nastavení karburátoru ale jak je nastavený karburátor nevím nechcu do něho ještě rýpat aby to nebylo ještě horší. Čekám na Vaše rady a tipy Dak

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
PedroKV - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (127) - 16.68 (?), 4.2.2009 10:23
začal bych kontrolou palivového a vzduchového filtru.
      
host - 102.139 (?), 4.2.2009 12:48

Předpoklady pro správné nastavení: čistý vzduchový filtr, čerstvé palivo - ne starší 14 dnů, teplý motor asi 5 min. v provozu, správně nainstalovaná řezná souprava - napnutí řetězu a ostrost. Provést základní nastavení karburátoru - většinou to bývá 1 a 1 otáčka od opatrně zašroubované trysky a potom vytočit. Ale pozor není to pravidlo, proto to zjistěte z návodu na obsluhu. Karburátor má 3 seřizovací šrouby. T - nastavuje se volnoběh, měl by být nastaven tak, aby motor neshasínal a naopak se nepohyboval řetěz. L - nastavení bohatosti - nastavuje se tak, že od základního nastavení otáčíme na obě strany až má motor nejvyšší otáčky a potom otevřeme o 1/4 otáčky (doladíme volnoběh protože se tímto šroubem obohacuje nebo ochuzuje směs a tím se mění otáčky). H - touto tryskou nastavujeme max. otáčky pily - výkon. Při správném nastavení musí motor při plném plynu začít čtyřtaktovat, nesmí se vytáčet jakoby do ztracena. Takže pokud je výkon nízký, motor při max. otáčkách kouří a příliš brzo čtyřtaktuje je bohatost velká - pozor H se nesmí zašroubovat více jak 3/4 otáčky, nebezpečí zadření motoru(vycházím ze zákl. nastavení 1/1). Nakonec se vyzkouší akcelerace(při pomalé se otevře L o cca 1/8), výkon a volnoběh. Jestli nemáte jistotu správného nastavení, ale chcete si to pouze ověřit, tak barva elektrod svíčky by měla mít světle cihlovou barvu, může trochu přecházet do běla - dle použitého oleje. Samozřejmě, že je lepší když to provede odborník s otáčkoměrem (v návodu by měly být uvedeny max. a volnoběžné otáčky).

Pokud vaše pila jede normálně v řezu, nastavte jen šroub T a seřiďte volnoběh na vyšší otáčky

      
host - 109.57 (?), 4.2.2009 12:51

Pokud pila bez problémů a s nezměněným výkonem řeže, to znamená, že při akceleraci po zahřátí se nedusí, nepřetáčí se motor na plný plym a pouze nedrží volnoběh dají se volnoběžné otáčky zvýšit dotahováním trysky T, která pootevírá škrtící klapku. Vzduchový filtr zkontrolujte taky, u palivového nic moc jako laik nezjistíte.  Pokud ani toto nepomůže vyhledejte pomoc v servisu.

ZF

         
host - 78.2 (?), 4.2.2009 14:29

OK pánové prověřím vzduchový filrt a pak to zkusím vyladit.Děkuju za podrobný popis ve druhém příspěvku.

            
host - 157.199 (?), 4.2.2009 15:57

Dobrý den, na vašem místě bych vyměnil filtr paliva, svíčku a dal nový benzín. Tato změna není v nastavení v karburátoru, záleží na tom jestli do toho někdo nezasahoval. Změny chodu dobrého motoru ovlivní nečistoty, špatná svíčka a palivo. Rada, kterou jste obdržel je kopie z jiného tématu a tam se jednalo o dotaz na seřízení motoru. Na to pozor, aby jste nedělal co nemusíte a ještě více si zkomplikoval situaci.
Seřízení pily Husqvarna
host - xxx.xxx.221.60 (?), 12.6.2006 16:05. 

            
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 4.2.2009 22:38

Zdravím vás a mám k vám ještě jeden dotaz, který model to je? Některé touto bolestí trpí, některé tím ukazují na "odcházející" gufera! Ohřejí se a začnou propouštět, přisávat falešný vzduch! Předpokládám, že v servise HQ nejsou amatéři a kontrolu filtrů samozřejmně před seřízením provedli! Taktéž palivo si ověřili, pokud se do pily jinak nezasahovalo, signalizuje toto rodící se závadu! Bylo-li by pro udržení volnoběhu nutné otevřít L šroub o více jak 1 a 1/2 otáčky, nečekejte a alou do servisu! Mohl by jste ji zadřít! 

Radek

               
host - 78.2 (?), 6.2.2009 8:57

Zdravím Radka,

Jedná se o Stihl 023.Podle mě jsem závadu našel.Dal jsem nový benzín s kvalitním olejem vypral vzduchový filtr a po zahřátí na volnoběh pila chcípla.Tak jsem se dal do šroubků L a H a šroub L jsem dotahoval min.přes 2 otáčky a H taky tak nějak. Pak jsem začal seřizovat podle návodu Prve L pak H a zkusil uřezat polínko no uplně podstatný rpzdíl k lepšímu i volnoběh držel.

Jen bych se chtěl ještě ujistit jestli to mám opravdu správně, abych pilu nezadřel.Nynější nastavení je že L je po pootočení z polohy nejvížších otáček o 1/4 zpět v poloze 1 a H je nastaven o 1/8 míň než je poloha 1.Na plný plyn pila čtyřtaktuje jen se mě zdá že až v moc vysokých otáčkách a ty nemám jak změřit.Myslíte že bych měl ještě šroub H povolit aby pila tak neřvala.Jestli odpovíte ještě dnes budu moc rád zítra jdeme s pilou do lesa.Jo a akcelerace je výborná nedusí se a jde pěkně do otáček.

Dak

                  
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 6.2.2009 22:22

Bohužel jsem se ke kompu dostal trošku déle, snad to bude stačit.  Přejděte u L nejvyšší otáčky, cca 1/8-1/4 + nad 1, takto jste ji ochudil! To samé platí u H! Takže od problému s chodem, otvírat přez nejvyšší a ponechat za nej., při mírném poklesu otáček. H je třeba také raději na 1, případně +, to vyplyne po správném nastavení L. Nakonec upravit T. Jinak se ještě můžete podívat po sundání startování na hadičku impulzu, ráda padá! Je to ta vroubkovaná, mezi válcem a držákem karburátoru, na válci dole u víčka, je mosazný nátrubek, na držáku odlitá trubička kolmo dolů, pod gumovou manžetou.

Radek

zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika