Ostřička pilových řetězů Güde 2500 "profi"
|
|
|
|
|
|
|
|
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář (463) - 211.38 (?), 12.2.2009 22:37
|
|
|
|
|
|
|
host - 70.100 (?), 13.2.2009 7:28
Tohle je zatím to nejlepší, co se tu objevilo. Nicméně opět se potvrzuje, že strojaři nemají být připouštěni k "obyčejným" pracem (zedničení např.) O úhlu čela nepíšu, jen tolik že zde je to opravdu něco jiného, než je myšleno strojařsky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 210.251 (?), 13.2.2009 8:23
jj, souhlas. Ale potvrzuje to, že lesáci mají jiné názvosloví - čelo kolmé na směr řezu = úhel čela 0° (na obrázku g, od vodorovné osy to nejspíš měří pro názornost), Další věc je, že čelo pro strojaře je trochu jinak a přímo souvisí c úhlem řezu - proto ty zmatky... :-) Gl.
|
|
|
|
|
|
|
host - 64.22 (?), 13.2.2009 8:44
Tuto diskusi už čtu dlouho, protože mě to aktuálně zajímá - pořídil jsem si také brusku na pilové řetězy. Chtěl bych jen poznamenat, že všechny úhly označované zde jako úhel čela, úhel řezu atd. (tzn. úhly na horní části řezacího zubu) jsou všechno úhly čela - jen jsou měřeny v různých rovinách (= v různých rovinách řezu). Jednotlivé úhly čela (tzn. měřené v různých rovinách řezu) se ve strojařině označují písmenem gamma s dolním indexem(písmenem) označující příslušnou rovinu řezu. Mohu poslat naskenované obrázky - pokud je budu umět vložit a pokud by to někoho zajímalo. Pozn.: "Čelo" je plocha na nástroji, po které odchází tříska. Toto je základní definice, podle které se dá identifikovat, co na nástroji je vlastně čelo a co by tedy mohl být úhel čela (jde ještě o to v jaké rovině se úhel čela měří, a vůči čemu).
To názvosloví je zde poměrně rozsáhlé a jakýkoliv můj pokus o zestručnění by měl za náslaedek pouze vytržení z kontextu a následné nekonečné dohady, což by pro problematiku broušení pilového řetězu nebylo vůbec přínosné.
Toto zmatení pojmů tady vzniklo jen z různé terminologie používané ve strojírenství (obrábění) a u "lesáků". Navíc je toto nedorozumění prohloubeno komunikací na dálku, kdy si to navzájem nemůžeme ukázat na konkrétním příkladu, posíláme si obrázky a snažíme se písemně popsat, co vlastně myslíme. Myslím, že poslední vkládané obrázky (od Jiřího Kohoutka - 12.2.2009, 22:37) se již svým obsahem blíží meritu věci a začínají dávat smysl. Velice oceňuji část textu na obrázku, která vysvětluje vliv odchylky broušení jednotlivých úhlů od doporučené hodnoty. Toto mi tady scházelo a byl bych velice rád, pokud by to ještě někdo doplnil svými praktickými zkušenostmi. Tzn. něco ve smyslu: "Při přílišném zvětšení úhlu čela (tzn. více než např. 55°) se řetěz stává v řezu neklidným,..." a tak podobně. Děkuji Petr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 157.179 (?), 19.10.2009 21:49
Zde se vyjadřují především ti, co mají problémy, proto se Vám zdá, že jsou jenom negativa. Ta bruska určitě není profi, to by nestála 2000, ale nejméně 5x tolik, přesto má většinu nastavení a možností profibrusky. Ale na něčem se ušetřit muselo. Mám tuhle brusku asi rok a jsem s ní nadmíru spokojen. Když se s ní naučíte pracovat, splní Vaše očekávání.
|
|
|
|
|
|
|
host - 118.44 (?), 20.10.2009 9:03
Jo beru to, asi bude multifunkčnější než moje bruska za 700 kč, já s ní taky nabrousím a dokonce to i řeže. Jen mě zarazilo že i na této se musí něco dolaďovat doma.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.122 (?), 23.11.2009 14:16
Dobrý den.Chci zde napsat svoje trable s touto bruskou.Koupil jsem ji na netu a za dva dny byla doma.Dát ji dohromady nebyl problém a nastavení uhlú na broušení taky žádný problém je to věc zručnosti.Největší šok jsem zažil při zapnutí brusky.Všechny kotouče házely, tak jsm si nechal udělat novou přrubu s větším průměrem uchycení kotouče a nakoupil nové brusné kotouče, Zase to házelo a pořád stejně, Tak jsem se rozhodl že tu brusku vyměním.Vyměnily, dokonce třikrát a pořát to vybrovalo na hřídeli.Tak podle rady od strojaře že to može dělat nevyvážený rotor na motoru, jsem motor rozdělal a zjistil, že rotor nebyl nijajak vyvažován a ložisko u brusného kotouče bylo osazeno v gumové vložce, Jak jsem zjistil počase že takto uložené ložiska rotoru nemají být, No prostě těžká Čína, Tak mě tam strojaři nlisovaly nové ložiska bez gum tak jsem zvědavý co to bude dělat až to dám do kopy, Celkový dojem z této profi brusky je nevalný řekl bych za moc peněz málo muziky.Tak zatim,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 23.11.2009 15:30
Já jsem již výše k této brusce psal.
Tato bruska je v podstatě bruska Oregon-dokonce souhlasí i čísla dílů uvedená na rozkresleních dodávaných k oběma bruskám. Pouze Guede 2500 Profi je asi vyrobená s menší pečlivostí(přetoky na odlitcích) a dodané kototuče jsou jiné kategorie.
Mám ji, používám ji. Jediné co jsem musel udělat, bylo odpilovat přetoky na odlitcích, doplnit gumové podložky pod kontramatky dorazů a zkontrolovat stupnice úhlů natočení kotouče. Každá stupnice ukazovala jiný úhel (2°). Sehnal jsem nové kotouče, i když se původní daly s přimhouřením jednoho oka použít. Měly nestejnou tloušťku- ale jedna strana byla rovinná. Bylo možno je z této strany orovnat a použít. Nevyváženost ale způsobovala značné chvění.
Rozhodně to není žádnej šmejd - alespoň můj exemplář. Brousím nejen pro sebe ale i pro sousedy- v té vesnici je v každé chalupě alespoň jedna pila.
Jěště doplním jednu zkušenost. Oregon doporučuje broušení řetězů 0,325 pilníkem o4,8 při opotřebeném řetězu o4,5mm. Šablona na orovnání kotouče je R2,0. Jelikož v praxi je nutno počítat s přebroušením pilníkem, je vhodné orovnat kotouč na R2,2-R2,4. Ostatně i Stihl předepisuje broušení stejným radiusem jako má předepsaný pilník pro ruční broušení.
F.O.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|