Občasné štartovanie motorovej píly
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?) 30.1.2010 10:50
Záleží na tom, jakou máte pilu a jak startujete. Ale olejové čerpadlo se nepoškodí chvilkovým během bez oleje, neboť jsou tam zbytky oleje. Dál, jakou máte motorovou pilu - jsou pily a nyní je jich u značkových výrobců většina, že čerpadlo neběží při volnoběhu. Potom jedině při startu na tzv. půlplyn běží motor krátce se zvýšenými otáčkami a to běží i čerpadlo. Jinak nevím, co prostartování přinese za přínos. Jednou pilu odstavíte, máte palivový systém bez paliva, olejovou nádržku s olejem - minerálním pouze, nebo prázdnou a tak můžete pilu nechat půl roku, nebo rok. Potom musíte použít novou směs pro pohon motoru. Důležité je, aby pila nebyla tak dlouho uskladněna v místech, kde je vysoká vlhkost vzduchu a chladno. Tím dochází ke kondenzaci vlhkosti na kovových dílech motoru, nejen zvenku, ale přes výfukový kanál i uvnitř motoru. Proto, když není vyhnutí a musíte skladovat motorovou pilu v takových podmínkách, tak zapněte sytič, aby se dokonaleji uzavřelo sání a startovací držadlo táhněte až do stavu, kdy klade nejvyšší odpor, tím je píst před horní úvratí a spalovací komora je uzavřena ze strany výfukového kanálu. Je vhodné použít olej ve spreji a kovové díly lehce konzervovat. Daleko snažší je pilu uskladnit v suchu a teple. Jinak to prostartování Vám přinese to, že budete pilu uskladňovat vícekrát a to určitě není ten důvod, proč byste to dělal. Určitě máte obavu o to, aby se motor pohnul a nepřilepily se membrány v karburátoru, nebo gumové díly a potom se nepoškodily po dlouhém odstavení roztočením motoru. Motorové pily jsou u výrobce zkoušeny a leží na skladech i rok po odstavení výrobcem po zkoušce, mnohdy ne zrovna v ideálním podmínkách, přesto to nevadí. Pouze start po delší době je delší a déle trvá, než motor poprvé zapálí, což neplatí zejména u pil s primerem, kde se nasátí paliva usnadní touto pumpičkou. Primer má i tu výhodu, že lze pilu odstavit se starším palivem a potom naplnit nádrž novým palivem a pročerpat přes karburátor, tím se do karburátoru dostane čerstvá směs a nebezpečí staré směsi je eliminováno. Nejjednodušší je spotřebovat namísenou směs a potom použít novou s kvalitním olejem, to je zásada.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 194.34 (?), 29.1.2010 23:21, zobrazeno: 7993x
Dobrý deň. Mám otázku ohľadne preštartovania motorovej píly po odstavení. Pokiaľ mám dlhší čas odstavenú motorovú pílu a chcem ju z času na čas preštartovať, musím vždy naliať do nej naliať aj olej na retaž, nemôže píla 5 min. bežať bez mazania reťaze na voľnobeh, pokiaľ s ňou nebudem rezať? Nemôže dôjsť k poškodeniu olejového čerpadla? Ďakujem za názor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 120.31 (?), 30.1.2010 5:53
Pokud se pila na delší dobu odstaví, měl by se vyjet benzín (z důvodu rizika staré palivové směsi a následného zadření) naopak olejová nádrž by se měla naplnit olejem např.M6A (ne ekoolejem) Tak že jestli chcete pilu občas starovat dávejte si pozor hlavně na čerstvost palivové směsy. Já vím že se tady vyrojí spousta odborníků co budou tvrdit že pilu v listopadu odstaví a v březnu ji v pohodě s tí samím benzínem nastartují..., ale stojí Vám to za to riziko?
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 30.1.2010 10:50
Záleží na tom, jakou máte pilu a jak startujete. Ale olejové čerpadlo se nepoškodí chvilkovým během bez oleje, neboť jsou tam zbytky oleje. Dál, jakou máte motorovou pilu - jsou pily a nyní je jich u značkových výrobců většina, že čerpadlo neběží při volnoběhu. Potom jedině při startu na tzv. půlplyn běží motor krátce se zvýšenými otáčkami a to běží i čerpadlo. Jinak nevím, co prostartování přinese za přínos. Jednou pilu odstavíte, máte palivový systém bez paliva, olejovou nádržku s olejem - minerálním pouze, nebo prázdnou a tak můžete pilu nechat půl roku, nebo rok. Potom musíte použít novou směs pro pohon motoru. Důležité je, aby pila nebyla tak dlouho uskladněna v místech, kde je vysoká vlhkost vzduchu a chladno. Tím dochází ke kondenzaci vlhkosti na kovových dílech motoru, nejen zvenku, ale přes výfukový kanál i uvnitř motoru. Proto, když není vyhnutí a musíte skladovat motorovou pilu v takových podmínkách, tak zapněte sytič, aby se dokonaleji uzavřelo sání a startovací držadlo táhněte až do stavu, kdy klade nejvyšší odpor, tím je píst před horní úvratí a spalovací komora je uzavřena ze strany výfukového kanálu. Je vhodné použít olej ve spreji a kovové díly lehce konzervovat. Daleko snažší je pilu uskladnit v suchu a teple. Jinak to prostartování Vám přinese to, že budete pilu uskladňovat vícekrát a to určitě není ten důvod, proč byste to dělal. Určitě máte obavu o to, aby se motor pohnul a nepřilepily se membrány v karburátoru, nebo gumové díly a potom se nepoškodily po dlouhém odstavení roztočením motoru. Motorové pily jsou u výrobce zkoušeny a leží na skladech i rok po odstavení výrobcem po zkoušce, mnohdy ne zrovna v ideálním podmínkách, přesto to nevadí. Pouze start po delší době je delší a déle trvá, než motor poprvé zapálí, což neplatí zejména u pil s primerem, kde se nasátí paliva usnadní touto pumpičkou. Primer má i tu výhodu, že lze pilu odstavit se starším palivem a potom naplnit nádrž novým palivem a pročerpat přes karburátor, tím se do karburátoru dostane čerstvá směs a nebezpečí staré směsi je eliminováno. Nejjednodušší je spotřebovat namísenou směs a potom použít novou s kvalitním olejem, to je zásada.
|
|
|
|
|
|
|
host - 194.34 (?), 30.1.2010 17:34
Mám DOLMAR PS 5000D, preštartovať som ju chcel len aby sa náhodou niečo nestalo, alebo aby sa premastilo vnútro valca, len kvôli tomu. Takže uskladnil som ju tak že som ju nechal naštartovanú, pokial nedošlo palivo, vylial som prebytočný olej z nádržky, dal som dolu lištu, vyšistil natrel som ju zľahka olejom, reťaz som nabrúsil a natrel iba jemne vazelinou, len tak medzi prstami, šup do povnice a do škatule, nie je tam vlhko, takže už ju nemusím štartovať, dík za odpoveď. Benzín zmiešaný s olejom, nie starí ako dva mesiace a malo by to byť bez problémov.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|