Nová pila
|
|
|
|
Rom - (19) - 86.21 (?) 15.7.2008 8:53
Z vašeho příspěvku jsem pochopil, že pokud jsou na šroubech L, H omezující dorazy, nic nebrání tomu, abych karburátor seřídil mimo servis, když potřebuji pilu podle zvuku, kouře, akceleraci a výkonu při zatížení seřídit, aby šlapala O.K. Myslím, že nastavení z výroby pro záběh motoru taky nebývá často nastaveno zcela optimálně. Když pilu právě potřebujete a nemůžete zajet x km do nějakého servisu, kde to taky není zcela jisté, tak bohužel nezbývá než na ty L, H šrouby prostě sáhnout.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 98.195 (?), 12.7.2008 19:43
P.s. Doteraz som si nevšimol neaké zvýšenie počtu náhradných dielov Made in China.Azda len karburátory ale tie sú aktuálne všetky z číny, je jedno či stihl, dolmar,hq alebo čokoľvek iné.
|
|
|
|
|
|
|
host - 98.195 (?), 12.7.2008 20:11
Pre J.S.- Nespokojný zákazník po kvalifikovanej oprave-
Tak si zoberme H136,príde zákazník ktorý povie že píla neide a stalo sa to samo.Píla sa rozobere a guferá fuč, piest na výfuku ako pomaranč, ihla púšťa
T.J. Piest komplet 1700
Gufero z ložiskom 740 ks to je 1480
Ihla 120
Spolu :3300 Základný materiál
+ 120 sviečka,100 filter
Bude sa stým mechanik crcať 3hodiny cca900SK
Spolu 4400 SK
Zákazník si povie že som zlodej lebo píla stála 8000 Sk a ja za takú maličkosť chcem 4,5 tisica.
Ide za garážovým servisákom ktorý mu v najlepšom prípade vymení piest za 1700 k a zobere 300sk za robotu spokojne zaplatí 2000sk a myslí si že som zlodej.Po mesiaci píla znova nejde a tak ide do garáže tam minie dalšie 2tisícky za guferá piest sa iba prekrúžkuje krúžkom za 190SK.
Akurát:
Ja musím držať záruku 1/2roka na vymenené diely
Ja sa zamyslím nad tým kde asi skončili odtavené úlomky z piesta a tak trvám hneď na výmene ložísk.
Ja platím dane a odvody, nájmy,energie, vyrábanie rôznych zdrapov papiera ktoré sú "nevyhnutne" potrebné.
Ja si platím zamestnancov.
Ja nežijem zo vduchu, a nie som dobrodinec ktorý bude platiť niečiu nevedomosť, lebo hneď na začiatku keby si prečítal návod alebo počúval čo mu hovorím tak by sa toto všetko nestalo.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 12.7.2008 21:22
Jani, asi jste mě nepochopil - mám na mysli po opravě - dejme tomu u Vás - jen příklad - zaplatí zákazník 4400,- a ten garážový opravář mu po pár hodinách provozu - když to nejede - zjistí, že sice bylo x součástek naúčtovaných a tedy by se měly nacházet na pile, či kose, ale oni tam jaksi jsou staré díly. Píst se neojede po 5 nádržích, membrány v karburátoru to stejné, ložiska ponechaná původní pouze nová gufera a pod. Takže pokud je to udělané pořádně od kvalifikovaného servisu, tak v pořádku. Ale když třeba já, někomu opravím pilu ze známosti, tak musím být levnější, jako Vy. Já to dělám ve svém volném času, někdy jako protislužbu, nebo když se mi chce. Pouze ND mám určitě dražší, neboť je kupuji bez množstevních slev a s DPH. Ale jedná se proti Vám o zanedbatelné množství oprav, jinak bych to musel dělat stejně, jako Vy. Tu skládačku už uděláme stejně, na tom nic není, v případě, že nechybí zkušenosti, seznamy dílů a paměť. Takže s tímto jsem se setkal a vícekrát, potom se nedivte, že takový zklamaný majitel pily hledá i jiné cesty - třeba se zeptá zde na zahradě, jak se seřizuje karburátor. Kdyby mi to dříve někdo vysvětlil, tak bych byl rád. Přece špatně se dá použít, či pochopit jakákoliv jiná informace, ale myslím si, že je lepší, když se mu jí dostane zde, než náhodně od někoho, kdo si myslí, že tomu rozumí. Zde to je navíc komentováno více přispěvovateli, tedy i nechtěný zásadní omyl je hned zpochybněn.
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.228 (?), 12.7.2008 21:55
host - xxx.xxx.98.195 (?), 12.7.2008 19:16
take it easy... co sa tyka ND, tak so Stihl nemam skusenost, cokolvek som potreboval na HQ 262 XP alebo HQ 40 (uprimne bolo toho malo), vzdy mali na predajni... raz za sa mi stalo, ze nieco nebolo (ale uz nepamatam co), tak to objednali, ale ja som to chcel len do rezervy, nepotreboval som nutne vymenit, tak im vravim, ze je moznost, ze preto nepridem, resp. ze pridem neskor, nech to radsej neobjednavaju... v predajni, ze v pohode, ked nepridem, tak nepridem, ale objednaju to, uz to budu mat, keby nahodou niekto (to bolo v inej hq predajni, nie kde mam znameho)... neskor znamemu vravim, ze ved vy v podstate vsetko co som potreboval ste mali skladom, to drzite vsetko tak, on nie, ale snazime sa, ale urcite vsetko nemame... tolkokrat chvaleny Dolmar nema v predajni absolutne nic, vsetko treba objednat, ale udajne, ked si zaplatim UPS alebo inu doruc. spoloc. tak to mam v podstate v ten alebo na druhy den dovezene... (pre objektivitu, mam skusenost s 1 predajnou, ostatne su daleko, teda neviem, ci je to bezna prax Dolmar alebo som trafil na vynimku)... teda dost ma zarazilo, ze J.S. ma taku neskutocnu smolu s dodavkou ND u HQ, hlavne, ked vraj v centralnom sklade to je...
co sa tyka krovinorezov, tak zase uprimne ja som sa s HQ krovinorezom nestretol este, aby ho pouzivali napr. cestari a pod., vsetci pouzivaju tie "nekvalitne" Stihl... HQ 323R znamy predal spolocnostiam, ktore vyslovene sa nezaoberaju vyzinanim, ale potrebuju nutne robit aj to, ale ako vedlajsiu cinnost a vraj nebol poruchovy ziadny, teda som sa cudoval, ze akurat tu sa stretlo viac majitelov presne s rovnakym problemom... ale skutocne Akty X a velka zhoda nahod zrejme...
co sa tyka nastavenia karburatora alebo inych oprav, tak to nejde o to, ze su nespokojni so servisom a hladaju info inde, ale chcu usetrit kazdu korunu, pretoze:
1. profi uzivatel si pilu nastavi sam a nepotrebuje chodit na forum, uz ma "usi" a vie priblizne ako to reze a ake asi ma pila otacky (ja napr. neviem a kedze to chcem na max bez rezervy, tak to davam vzdy na otackomer, aby som to "neprepiskol"... kolega, ktory cely zivot robi v lese prisiel "happy", konecne som nastavil pilu tak, ze som spokojny... no chytil som ju do ruky a mala neskutucnu rezervu v max. otackach, pomaly zrychlovala, ale on bol spokojny... moja 262 v tej dobe, bola zivsia, isla do otacok, nadherne zrychlovala a bola lepsia ako ta jeho silnejsia pila... teraz mam 372ku po zabehu a je tiez nastavena na "max" a neviem si ju vynachvalit...
2. hobby uzivatel, ktory nema usi, nema ani bledomodry sajn ake otacky ma pila vyhladava fora a info zadarmo, lebo do servisu to nastavit nepojde... ale vie zhodnotit, pila reze, pila nereze, pila na volnobehu ide ok, nejde ok... to v akych otackach sa pila nachadza ci ma rezervu, ci to "presvihol" podla mna nevie...
a uz ked nechcem platit "drahy" servis, tak idem za servisakom, nech mi to urobi, ze nechcem blocky, len nech je to urobene... tym padom Jani teba obidem, zachovam sa hnusne, ale mam pilu urobenu ok, len nezaplatim energie, dane, odvody, naklady prevadzky a zisk majitela... bunny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.228 (?), 12.7.2008 23:37
pan J.S.vyhrali ste, uz nebudem na vas reagovat... ale neda mi k tomu neveriacemu Tomasovi:
pan J.S. nedovolil by ste si skreslit prispevok, tak ako ste si nedovolil vystupovat na diskusii ako spokojny zakaznik a pri tom, ved viete... tak isto ako ste si nedovolil napisat na diskusii, ze "predavali" ste nieco uplne zadarmo, lebo vas to bavilo, na co niekto zareagoval, ze vas chce do firmy, ked pracujete zadarmo a inde sa docitam, ze ste nezarobili tisice, lebo ste "predali" len 6ks a boli naklady na telefon, auto a pod. ano, som neveriaci Tomas, jednoducho po tom co viem, prispevky od vas tykajuce sa ineho ako vylucne riesenia technickeho problemu beriem dost dost s rezervou...
a od isteho casu sa zabavam na tom co ste napisali:
Z těch předností bych zdůraznil velmi nízkou spotřebu, nízkou hmotnost(celá skříň je hořčíková, včetně krytu řetězového kola), injekční karburátor - škoda, že není na nových typech. Kdo to uměl nastavit a ovládat, tak žádné primery, nebo půlplyny - jedno zatažení a zasunout sytič - motor již nezhasl a běžel!!! Bohužel neznalost obsluh a opakované přechlastání motoru asi konstruktéry odradilo od pokračování v tomto řešení. Problém byl v tom, že po zatažení sytiče se hned startovalo, ne si ještě zapálit, nebo pokecat. Potom se motor předávkoval a byl zbytečný problém jej nastartovat.
v pohode, konstrukteri prisli na to, ze system startovania pily nie je optimalny, vymysleli ine, nove riesenie, ktore sa osvedcilo... nic viac, nic menej, je to inovacia, pokrok, zlepsenie, nazvite si to ako chcete... ale nepiste, ze v podstate stary system bol vynikajuci a konstruktri zrejme chodili po lesoch, ked videli zatiahnuty sytic a fajciacich drevorubacov, ktori potom prechlastali pilu, ked nestartli to hned a rozhodli sa zmenit sposob startovania... kludne napiste, stary system robil problemy, nebol konstrukcne optimalny, problem sa vyriesil a je to uz ok... nie je to hanba, len to nehadzte na obsluhu... :DDD viem, ze na Dolmar nedate dopustit, ale zase odtial potial, ono to miestami uz je dost smiesne...
ok, tak som to po x-krat ukoncil, uz budem len citat, som zvedavy, ako temu na pocest bunnyho zalozite...
|
|
|
|
|
|
|
host - 98.195 (?), 13.7.2008 0:28
Pravda je taká, že všetky stroje koré súpredané u nás tak všetky jednoduché úkony ako zoradenie, navinutie lanka do vyžínačov a p sú zdarma prakticky po celú životnosť stroja.
Nestretol som sa zatiaľ s tým že by niekto v servise v ktorom bol servisovaný stroj pred nami nevymenil niečo čo zaplatil zákazník ale niekoľkokrát sa stalo že po servise sme zistili že do strojov boli namontované napr.miesto ložisiek C3 obyčajné alebo ešte presnejšie a.p.
Čosa týka nastavovania strojov, existuje určitá vrstva ľudí ktorých nepresvedčíte o tom že je to nebezpečné a zo slovami že čo ja ich budem učiť keď on je ing.strojár.Väčšina strojov vie točiť aj o 1000-2000otáčiek viac a píla pre neznalého ide ako turbo čo je naozaj veľmi super.A nebezpečné v tomto smere sú aj nové Dolmarky, majú totiž elektronický obmezovač ktorý nepustí zvýšenie otáčok ale to niako nebráni otočeniu trysiek až za bezpečnú hranicu.Stroj je problematické nastaviť pokiaľ človek nevie čo presne robí.
Poznám niekoľko dobrých predajní Hq, mohol by som aj menovať kde zväčša majú ND ktoré sú prakticky spotrebného charakteru ale poznám aj predajne a je ich viac kde prakticky nič nemajú.Vrchol všetkého je dovozca Hq v LM Na ich vlastnej predajni 30m od hlavného skladu pre slovensko/v jednom areále/ Som raz hľadal piest 365.Bolo mi povedané že mám prísť zajtra.Na tej predajni okrem strojov prakticky nič nemali snáď len reťaze a pilčícke rukavice.Ale mali aj kryty reťaze Jonsered v mnohých zaujímavých potlačiach.Veď keď predávate stroje tak taký kryt je uplne to najzákladnejšie čo musíte mať.Taký nezmysel ako piest 365,veď tých strojov je na slovensku len niekoľko tisíc.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 13.7.2008 21:52
Jani, zkus si takový pokus. Vem pilu, udělej na ní kontrolní závady (takové co by servisák měl snadno najít) a jdi s ní do nějakého servisu jako běžný zákazník který se v pilách nevyzná. Když takhle obejdeš třeba 50 servisů, tak se myslím budeš divit kolik z nich funguje vyloženě špatně :-(
Jinak ale souhlasím, že seřizování motorů je složitá problematika, a pokud se v tom vrtá "nějaký jouda co si přečetl rady na diskuzi a už ví všechno", tak může motor velice snadno zničit. Gl.
|
|
|
|
|
|
|
Rom - (19) - 86.21 (?), 15.7.2008 8:53
Z vašeho příspěvku jsem pochopil, že pokud jsou na šroubech L, H omezující dorazy, nic nebrání tomu, abych karburátor seřídil mimo servis, když potřebuji pilu podle zvuku, kouře, akceleraci a výkonu při zatížení seřídit, aby šlapala O.K. Myslím, že nastavení z výroby pro záběh motoru taky nebývá často nastaveno zcela optimálně. Když pilu právě potřebujete a nemůžete zajet x km do nějakého servisu, kde to taky není zcela jisté, tak bohužel nezbývá než na ty L, H šrouby prostě sáhnout.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|