Nová pila
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.242 (?), 11.7.2008 10:14, zobrazeno: 49946x
Dobrý den, asi před 2 měsíci jsem si koupil novou H 365.,je to má první pila a dotaz mám tento: Při startování studené pily se sytičem, když pila naskočí tak sama drží vysoké otáčky po zmačknutí plynu otáčky klesnou a pila si jen brumlá, ale po opětovném přidání plynu se pyla neochotně vytáčí skoro jako by tam byla aktivovaná brzda řetězu což není asi po třech protůrování již pila jede jak má, nebo stačí ji nechat tak 30 vteřin brumlat na volnoběh hned po startu a po přidání plynu již také jede jak má.U ohřáté pily se tento stav neděje.A otázka zní je toto normální? Saša z Kralup.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 180.82 (?), 11.7.2008 11:53
Dobrý den, můžete jen naznačit, co se dělá šroubkem "L" a co šroubkem "H"? Díky
|
|
|
|
|
|
|
host - 94.242 (?), 11.7.2008 12:07
V prodejně mi řekli že po 10 hodinách práce pily mám přijít na seřízení karburátoru, tak jsem tam zašel prodejce a servisman v jedné osobě pilu natočil, toho neochotného vytáčení po natočení si jistě musil všimnout protože pilu začal tůrovat až to neochotné vytáčení přetůroval.Pilu pak začal vytáčet držel několik sekund na plné obrátky toto provedl několikrát pak pilku zhasl a řekl že šlape jako hodinky a ani na karburátor nešáhl, na to jsem se ho hnet ptal a on mi odvětil že pily z výroby jsou naštelované na záběh a některé se pak musí přeštelovat ta moje prý ale né.Tak nevím..Saša z Kralup.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 11.7.2008 13:33
Tady je obecně třeba vysvětlit, že každý takový motor jede lépe, když se seřídí na danou pohonnou směs i nadmořskou výšku. Ovšem jsou i tací, kteří roky mají základní nastavení, potečený výfuk olejem, pila 4 taktuje, jako o život, ale nenechají si to seřídit. Já jsem si každý karburátor - pilu seřídil pro dané podmínky. Neznamená to ale, že ty korekce jsou velké častěji nepatrné, vyjímečně velké, podle toho, jak to bylo nastaveno původně. H šroub ovlivňuje vysoké otáčky, L šroub bohatost směsi, T, S volnoběh. Vzájemně se nastavení ovlivňuje, ale nebezpečné pro motor je: H - nastaven příliš chudě - motor se přetáčí s chudou směsí - je málo mazán, potom v kombinaci s L, kdy je nastaven H správně a L moc bohatě a teprve se doseřizuje L na chudší nastavení - se zvýší max. otáčky - je nutno obohatit - otevřít H. L šroub nastaven obecně příliš chudě dělá popisovaný problém, ale nevadí to u studeného motoru. Studený motor je náročnější na bohatší směs, protože se více sráží na stěnách motoru a využitelná pro motor je tím ochuzována. Proto je správné nastavení s teplým motorem - cca 10min., čistým vzduchovým filtrem, novým benzínem a správným poměrem s olejem, správně napnutým a ostrým řetězem - zkouška v řezu je podle mě nutnost ověření nastavení. L šroub špatně nastavený nepoškodí motor, protože buď motor moc kouří a S, T je téměř zašroubován, aby vůbec držel volnoběh, nebo naopak má velkou díru při každém přidání plynu a nepravidelné otáčky při volnoběhu. Čím více se otevírá L - bohatší směs pro motor, tím je třeba více uzavírat H, aby se dosáhlo vyšších otáček - tento stav svědčí o horším stavu motoru, naopak velmi chudě nastavený L, při bezproblémovém chodu motoru a v normě nastavený H signalizuje perfektní stav motoru. S, T - dle výrobce šrouby volnoběhu - nastavení je opět třeba doladit - nízké otáčky, pila hůře akceleruje a u některých typů je problém s udržením volnoběhu, dlouhodobě vysokootáčkový motor není vhodné provozovat pod otáčkami - větší namáhání, vysoké otáčky - není momentová prodleva, než zabere spojka - bezpečnost, řetěz již může mít tendenci pohybu, dlouhodobě to má vliv na spotřebu paliva. Na šroubech jsou již většinou dorazy nastavení - omezení. Pokud lze motor v jejich rozsahu nastavit, není problém, jinak je třeba odborně přenastavit rozsah omezení.
|
|
|
|
|
|
|
host - 123.18 (?), 11.7.2008 19:21
Z toho vyplýva že studená píla neakceleruje tak ako má a je to uplne normálne.ľoveku ktorý napísal že to treba nastavovať odporúčam aby si nastavil svoju pílu zn."PILANA",lebo aj tam je potrebné nastaviťnapnutie pílového listu a nech sa nesere do vecí o ktorých nič ani netuší.
Čo sa týka nastavenia píly po zábehu, ináč sa nastavujú píly u profíkov ktorý už vedia kam sa dá s pílou zájsť bez hrozby poškodenia, inak pre prevádzky kde idú píly z ruky do ruky a inak pre občasných používaťeľov ktorý majú tendencie využiť potenciál píly na 130 až 150%.Môj osobný názor na nastavovanie užívateľom je taký že nesiahať na trysky H a L v prípade krajnej núdze jemne nastaviť šrob LA. a to preto že aj samovoľná zmena voľnobehu môže signalizovať vážnejší problém.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.113 (?), 11.7.2008 21:35
host - xxx.xxx.94.242 (?), 11.7.2008 10:14, počet
1. pila je v ZARUKE, nic nenastavujte, chodte do servisu (ked sa da do ineho ako ste boli, vysvetlitite aky mate problem, lebo to normalne nie je, aj ked slovensky kolega si mysli opak)
2. to co ste popisali sa stava, povedal by som stale, ked mi dojde benzin na pile tak, ze zdochne... po opatovnom starte, keby pridam max plyn, tak pila zdochne, ide neochotne do otacok, plyn treba pridrzat, pomaly stlacat a po par sekundach sa pila chyti, dojde benzin kam ma a je ok... ale nikdy som nemal skusenost, aby studena pila nesla do otacok, ona ide, len ja som vzdy nechal ju zohriat sa, ale ked po starte pridam plyn, tak do otacok ide bez problemov (v tom mam inu skusenost ako slovensky kolega)
3. pred par dnami som bol s HQ 372XP na nastaveni karburatora, kontrola vzduch. filtra bola samozrejmost, servisak pilu startol a nechal bezat, az neskor "preturoval", otacky volnobehu sme nechali na 3000 ot/min (hodnota v zabehu, navod odporuca 2700) a max. otacky dal na 13000 ot/min (hodnota v zabehu 12500) teda minimalna korekcia... ale reze to podstatne lepsie, zase mam dobry pocit z pily, kym v zabehu to bolo nic moc, ale uz som zase vysmiaty a max. spokojny... bunny
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 11.7.2008 22:18
Tak jsem se teď díval do cz návodu H 346 XP nový model - www.husqvarna.cz a nejen v tomto návodu je uvedeno jak jemné seřízení po záběhu, tak základní nastavení na hladinu moře - nutnost případně doseřídit i na jinou pohonnou směs, tak přesný postup při seřízení karburátoru. U H je klasické upozornění na nebezpečí poškození motoru. Když je tento postup v návodu, není to tabu pro obsluhu, ale zase se předpokládá, že obsluha je na určité odborné výši. Jako vždy jsem doporučoval a doporučuji - přečíst si návod, potom je polovina dotazů a pokud jsou, tak jsou konkrétně k daným nejasnostem. Ten můj již několikátý popis trysek H, L a stavěcího volnoběžného šroubu S, T,LA je informativní, co trysky ovlivňují a jak se nastavují. Není to výzva k tomu, aby si každý hned sám seřizoval karburátor na pile.
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.112 (?), 11.7.2008 22:51
Pre p.Sašu - je to normálne a v poriadku nevšímajte vi nič čo sa tu píše, ono pokiaľ by píla robila každý deň tak sa to za niekoľko dní samovoľne čiastočne stratí.Pri občasnom používaní je to trvalý jav ktorý pílu neznehodnotí ani niako nepoškodí.
Pre "pilanu" 372 sa nastavuje na max 13500 ot ja osobne ju nastavujem na 13 až 13200, 13500 jej ide pri klasickom HQ oleji podľa mojich skúseností po krku.
Pre J.S. stavajú sa mi chlpy pri pomyslení že niekto začne nastavovať napr.HQ 372 doma podľa Vášho návodu.Musím povedať že máte pravdu a píšete správne ale dôležité pri každom nastavovaní sú uši a dobrý otáčkomer. Skúsenosti s každým typom píly.Nie je jedno či nastavíte HQ 372 na 13500 alebo 440 na 14000.Ak trochu do toho robíte tak viete že tieto otáčky sú podľa papierov správne ale jedna s nich to dlhodobo neznesie. Nechám Vás hádať ktorá.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|