Motorová pila Stihl - Husgvarna
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?) 29.11.2008 21:07
Nemyslím, že by byl problém na ssací straně pístu, to pak nemá souvislost s benzínem. K zadření, přidírání, dojde nejprve na teplejší straně pístu! Bunny píše, že je vidět vodorovné drážky, to znamená konečná úprava před montáží! Ty příznaky mne spíše přivádějí ke guferům a nemusí to mít nic společného s benzínem! Bunny, máte možnost motor natlakovat? Maximálně 0,8 atm (omlouvám se za starou jednotku, mám ji nejraději), skontrolovat těsnost impulsní hadičky a hlavně ještě jednu a dost podstatnou věc, hadičku paliva! To vybíhání do vysokého volnoběhu může dělat ona! Pokud to dělá při pasekovém, šikmém řezu, nebo odvětvování. Ta už by mohla mít s benzínem souvislost. Starý jí ukončil životnost. Nezačalo to hned.
Radek
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.207 (?), 28.11.2008 16:30
:)) najskor pohladam na nete, potom navstivim dvoch znamych servisakov, co vedia pre mna urobit, ale original sa mi tam nechce davat :))) hlavne je, ze po 10tich rokoch som "mytu" stareho benzinu uveril, konecne... :)))
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.207 (?), 28.11.2008 19:13
no co sa stalo? :)))
HQ 40 pouzivana hobby, ale skutocne tak hobby, ze 3 roky bol v nadrzi benzin (dorezal som ho asi prd mesiacom), nezadrela sa, ide v pohode, zmes s olejom M2T... HQ 262XP vzdy cerstva zmes ale olej M2T, strasne sa mi nechcelo kupovat iny olej a M2T som pouzival do kosacky MF70... a nezadrela sa, bol tam karbon, nebudem tvrdit, ze nie, ale na vykone nebolo nic poznat, isla velmi dobre... teda dovtedy neexistuje, aby ma niekto presvedcil o starej zmesy a nevhodnom oleji :)) teraz HQ 372XP, zmes cerstva, ale benzin stary, asi z cias Frantiska Jozefa... mal ist do MF70, ale rano zamena, tusil som, ze miesam blby kanister, ale ponahlal som sa a v kutiku duse veril, ze vydrzi to co predchadzajuce pily... cely den rezala, ale v polovici nadrze vybehla do otaciek, potom to bolo ok, len sa tvarila ze dochadza benzin (miestami)... na druhy den, som sa uz neponahlal, len som doma potreboval nieco porezat a stracala otacky, akoby nemala max. vykon, teda som vylial stary benzin, dal tam tu spravnu zmes a ako tak to rozchodila, ale uz to nie je ono... stale tam chyba vykon, na volnobehu uz nema ten zdravy zvuk (aspon podla mna)... teda mozno karburator alebo pridreta... horsie je, ze kolega ju ma tiez, narezane s urcitostou cez 4000 m3 a nemenil nic len 2x silentbloky, olej Mogul TSF a ta pila mu neskutocne drzi... teda to sa stalo, hlupost, nic ine :) ale konecne sa aj mne podarilo znicit pilu, uz som myslel, ze to nedokazem :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.207 (?), 28.11.2008 21:12
ale bolo to z nedbanlivosti, ten benzin tam nemal co robit a tusil som, ze to je stary benzin, ale musel som skusit :) mozno to "uhram" len kruzkom, mozno piest, mozno cely valec :) dolezite je, aby ostatni nevymyslali a davali tam kvalitny benzin a cerstvu zmes, lebo ja som sa 10 rokov len smial a do pil lial co sa dalo a vsetko perfektne slapalo, ale prisiel na psa mraz :)
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 28.11.2008 21:35
Doporučil bych vyměnit píst (ten má nový kroužek), neboť jen kroužek je tak na to, aby se dala pila do bazaru. To vydrží v profi zatížení krátkou dobu a potom se stav zhorší. Ten chybějící materiál na pístu nový kroužek nevytěsní. Na válci to nebude špatné, když pila jede, možná bude třeba jen přeleštit jemným smirkem, který odstraní měkký materiál pístu z pracovních ploch válce. Pokud chcete pilu nadále profesionálně používat, tak raději připlaťte a nechte to udělat pořádně. Může se docela určitě stát to, že se to zase zhorší a zase budete muset nechat pilu opravit, to už jen kroužek znovu měnit nebudete a tak se to celé jen prodraží, nebo se již budete rozhodovat, jestli se to vyplatí. Navíc pila nepojede, tak jak jela dosud, zejména ve vysokých otáčkách/ chudé nastavení karburátoru(takže to bude mít i vyšší spotřebu a motor bude méně pružný).
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 28.11.2008 22:03
Bunny, shoďte výfuk, bude asi zatažený kroužek hliníkem. Válci nic nebude, jak píše J.S., jen ho přeleštit a píst a jedem dál. U Meteoru je výhoda (pokud to prodejce vozí), že mají celou škálu tolerance A-D. Po větším leštění dávám píst vyšší skupiny a tím dotáhnu i opotřebení a někdy je to fuška nové bez deko natočit. Ještě k tomu leštění, nejprve potřu nános hliníku ve válci louhem, ten ho rozpustí a pak leštím jemnou brusnou pastou na brzdové válečky. Smirek je také možný, ale trvá to déle. V zimě, když topím, dám válec i s louhem na kamna, ohřeje se a má ještě lepší účinek. Tvrdokov ani Nikasil nenaruší.
P.S.: Označení toleranční třídy válce je u HQ nahoře před svíčkou, chce to ocelový kartáč a je to tam vyražené.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 176.160 (?), 29.11.2008 10:42
vyfuk som dal dole, piest z vyfukovej strany je neposkodeny (je vidiet vodorovne drazky, ziadny naznak poskodenia), kruzok tiez vyzera byt v pohode...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 29.11.2008 21:07
Nemyslím, že by byl problém na ssací straně pístu, to pak nemá souvislost s benzínem. K zadření, přidírání, dojde nejprve na teplejší straně pístu! Bunny píše, že je vidět vodorovné drážky, to znamená konečná úprava před montáží! Ty příznaky mne spíše přivádějí ke guferům a nemusí to mít nic společného s benzínem! Bunny, máte možnost motor natlakovat? Maximálně 0,8 atm (omlouvám se za starou jednotku, mám ji nejraději), skontrolovat těsnost impulsní hadičky a hlavně ještě jednu a dost podstatnou věc, hadičku paliva! To vybíhání do vysokého volnoběhu může dělat ona! Pokud to dělá při pasekovém, šikmém řezu, nebo odvětvování. Ta už by mohla mít s benzínem souvislost. Starý jí ukončil životnost. Nezačalo to hned.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|