Předpokládám, že první závada se objevila do půl roku od nákupu. V tom případě jsi měl při první reklamaci uplatnit tzv. rozpor s kupní smlouvou - neboli skutečnost, že výrobek nemá deklarované vlastnosti (§616, odst 1 občanského zákoníku). V případě, že se rozpor s kupní smlouvou projeví do 6 měsíců od převzetí zboží zákazníkem, má se za to, že tento rozpor existoval již při převzetí zboží (§616, odst. 4 OZ). V tomto případě má zákazník nárok na to, aby byl rozpor odstraněn a to buď opravou nebo výměnou s tím, že zákon říká, že volba nápravy je na kupujícím (§616, odst. 3 OZ).
V případě, že opava nevede k nápravě a výměna není možná (např. všechny kusy jsou stejný aušus), má zákazník právo na odstoupení od kupní smlouvy.
Jinými slovy, trošku jsi zaspal :-|
Co se týče odstranitelných a neodstranitelných vad - odstranitelná vada je zjednodušeně řečeno taková, která se dá opravit.
V případě neodstranitelné (nedá se opravit) vady máš nárok na výměnu zboží za bezvadné případně na odstoupení od kupní smlouvy.
Za neodstranitelnou vadu se považuje i potřetí se vyskytnuvší stejná odstranitelná vada případě čtvrtá různá odstranitelná vada. Další možností jak získat nárok na odstoupení od kupní smlouvy je nedodržení reklamační lhůty (30 dní). Odpovědnost za vady řeší občanský zákoník (§§ 619-627)
Toliko asi k tvým právům. Pokud se obchod nějak zabejčí a řekne, že máš smůlu, nezbývá bohužel nic jiného než se bránit u soudu.