Makita DSC430 nestartuje



host - 74.98 (?) 
9.3.2011 23:02, zobrazeno: 9685x

Dobrý den. Mám problém s motorovkou. Vůbec nejde nastartovat. jeden víkend jsem řezal úplně bez problémů a za čtrnáct dní na to už jsem ji nenastartoval. Koupil jsem novou svíčku, protože ta stará už tam byla asi 5 let ale bohužel to nepomohlo. Při startování si to jen občas škitne ale jinak nevydá ani náznak naskočení. Nemáte někdo nějakou dobrou radu? Předem díky

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.25 (?), 9.3.2011 23:17
Nenechal jste v pile dlouho směs v nádrži? Vyšroubujte svíčku, vypněte zapalování, zapněte sytič - z otvoru válce musí jít viditelná mlha pohonné směsi, když protočíte motor. Pokud ano, zkuste start, když ne, je třeba vyčistit vedení paliva, stav filtru v nádrži, sítko v karburátoru.
      
host - 74.98 (?), 9.3.2011 23:57

To jsem zkoušel a palivo z otvoru pro svíčku stříká a svíčka je taky mokrá. je pravda že palivo už je tam starší ale bylo by divné že jeden víkend je v pořádku a druhý už ne. Jak se dá změřit komprese na válci? Když otvor pro svíčku zacpu palcem tak tam nějaký tlak je ale nevím jestli dostatečný. A nevíte náhodou jak mají být nastavené šroubky na ovládání směsy?

         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.43 (?), 10.3.2011 6:09
Jestli předtím nikdo do nastavení nezasáhl, tak by zase bylo divné je měnit. Osušte svíčku, ověřte jiskru a do válce dejte pár kapek oleje pro vytvoření směsi. Tím krátkodobě zvýšíte kompresi, která se sníží zahlcením - přechlastáním motoru. Bez sytiče zkuste start. Dál postup znáte a příp použijte sytič. Je možné, že je problém v elektrice, zapalování, i znovu svíčce, která pod tlakem zapaluje nepravidelně. Zákl nastavení je H1/L1, provozní dle stavu motoru a karburátoru až H3/4 L až 1 1/2 otáčky od opatrně zašroubovaných a potom vyšroubovaných trysek a teplém motoru na pile po údržbě. Jak dlouho máte pilu, kolik asi nařezala?
            
host - 180.102 (?), 10.3.2011 17:47

Pilu mám asi deset let a každý rok s ní nařežu dřevo na zimu plus něco málo kolem baráku. Dnes jsem nastavil směs podle vašeho návodu a po chvilce jsem nastartoval ale po přidání plynu se pila hrozně dusila a nešla do otáček. Asi ještě zkusím dát nový benzín, protože ten co tam je je asi půl roku starý. Jinak už mě nic nenapadá.

               
host - 43.166 (?), 10.3.2011 19:06
Po 10 rokoch by som sa uz pozeral aj po niecom novsom...
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 210.132 (?), 10.3.2011 19:19
Není třeba, tato pila Vám bude sloužit dalších 10 let a je to výborný stroj. Dušení mohlo být L v zákl.nastavení 1 otáčka, nebo velmi špatný přísun paliva. Zkuste na L přidat a vyzkoušet.
                     
host - 180.102 (?), 11.3.2011 18:10

Rozhodně se nechci pily zbavovat. Je sice starší ale nikdy jsem s ní neměl žádný problém až do teď. Dnes sem zkusil otevřít L o půl otáčky ale vůbec to nepomohlo. Tak jsem vyndal palivový filtr a zkusil bez něj ale taky nic. Z nouze jsem sundal výfuk a prostříkal jej čističem, namontoval zpět a najednou pila běží jak má. Je možné že ten výfuk by mohl být přicpaný? a když sem ho sundal tak v něm hrkají kousky něčeho.. Měl bych ho radši vyměnit?

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 11.3.2011 20:23

Nejdůležitější na tom je, že motor běží, jak má. Nechci nijak snižovat Vaše opravářské schopnosti, jen Vám vysvětlím, proč si myslím, že to tlumičem nebylo. Ještě jsem se nesetkal s tak ucpaným tlumičem, který by způsoboval Vámi popsané problémy, zejména ten začátek - škytne a zhasne. Tlumič způsobí snížení výkonu, ale ne takový problém. Protože jste zasahoval do více systémů, tak se nakonec stává, že poslední úkon je spojován se závadou. Já jsem přesvědčen, že to bylo nedostatkem paliva, který byl způsoben nečistotou v karburátoru u sedla trysky. Je také možné, že jste považoval sítko v karburátoru za dostatečně čisté, ale gelové usazeniny - špatně viditelné - tam byly a i jinde v karburátoru. Proč to podle mě nebylo tlumičem máte na obr. Seřiďte správně karburátor, při teplém motoru a čerstvé směsi.  

D 109(DCS 430) pohled do tlumiče od výfukového kanálu - otvory mřížky jsou velké a musely by být úplně zalepeny
D 109(DCS 430) pohled do tlumiče od výfukového kanálu - otvory mřížky jsou velké a musely by být úplně zalepeny
Pohled z vnější strany  - žádné sítko zde není
Pohled z vnější strany - žádné sítko zde není
tlumič je nerozebiratelný, velmi kvalitní konstrukce, bez pohyblivých dílů
tlumič je nerozebiratelný, velmi kvalitní konstrukce, bez pohyblivých dílů
výfukový kanál je sice u "olejářů" daleko více zanesen, přesto to má pouze vliv na nižší výkon
výfukový kanál je sice u "olejářů" daleko více zanesen, přesto to má pouze vliv na nižší výkon
                     
host - 74.98 (?), 11.3.2011 21:55

Taky mi přišlo jako dosti nepravděpodobné aby to bylo tlumičem. Pak mě ještě napadlo že by to mohlo být tím že jsem prostříkával palivový filtr čističem brzd. Takže je možné že v něm něco málo toho čističe zústalo a po smíchání s benzínem se tím obohatila směs. Hlavní je že už zase jede jako za mlada. Nastavím a můžu se pustit do dřeva. Díky moc za pomoc a dobré rady.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika