Jakou vybrat pilu?



host - 137.101 (?)
17.3.2009 8:25

katalyzátor není přednost ani náhodou, udává se životnost cca 50 mth. Vemte si třeba ucpaněj výfuk na 2-taktním motoru, nemyslím že by to byla nějaká výhoda. S katalyzátorem to bude podobný, prostě ucpanej výfuk..

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 217.203 (?), 16.3.2009 20:48

Mládež, ruku na srdce, katalyzátor na 2-taktoch je, podľa mojich skúseností, zdrojom problémov, niekoľkokrát sa mi stalo že som ho vymieňal za klasický výfuk.Večne je to upchaté a bere to výkon.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 16.3.2009 20:54

Už jste to dělal na PS 420C? Předpokládám, že ne. Motor sám o sobě na této pile produkuje podstatně méně splodin, díky 6 kanálové technice a digitálnímu zapalování.Proto může být značně jednodušší a tím i lehčí. Ono totiž hodně záleží na tom, co jde do katalyzátoru z motoru. To byl i problém dřívějších katalyzátorů, nebo lépe řečeno jejich obsluh, které používali různé oleje i poměry mísení. Další kapitolou je správné nastavení karburátoru,stav motoru, stav svíčky. Vše co způsobí zvýšení hodnot splodin, které vystupují z motoru má na katalyzátor negativní vliv.  

                     
host - 55.109 (?), 16.3.2009 20:54

Porovnal som cenu oboch..Dolmar aj SOLO, je tam aspon na Slovensku rozdiel triedy v cene..SOLO 643IP je za 9000 Sk a Dolmar PS420 13990 Sk a a v prebiehajucej akcii len, v uvodzovkach, za 12990 Sk. Inak velmi zaujimava akcia, 1. 9. 2008 – 31. 5. 2009. Ak to sa da nazvat akcia to necham na posudenie inym... ale v podstate ide o oblbovak aby predajcovia mohli mat pri 75 percent stojov Dolmar vyvesene AKCIA.

                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 217.203 (?), 16.3.2009 21:22

 Pán J.S. to znamená že zákazníka musím zahrnúť dalšou sprškou informácií o oleji, o zoradení, o sviežkach...,potom sa tu dočítam od istých ľudí že najlepšie je do benzínu dávať M6,že zoradenie stroja zvládne každý a výrobcovia vymýšľajú všeliaké pikle len aby predali svoje predražené oleje.

    Ja osobne som zástanca jednoduchých riešení, najlepšie čo "najblbuvzdornejších",ktoré budú slúžiť zákazníkovi čo najdlhšie bez nejakých špeciálnych požiadaviek na údržbu alebo prídavný materiál.

Ináč musím priznať že na tomto stroji som výfuk nemenil, ale stále zastávam názor že katalyzátor na 2-takte je nezmysel asi taky ako dvojtakt v S-kovom Mercedese. Vysvetlenie: Katalyzátor ak má vydržať nejaký čas tak musí byť "riadený",musí sústavne vyhodnocovať kvalitu spaľovania a prisposobovať pomery zmesy a vzduchu tak aby splodiny boli čo najmenšie a podľa možnosti čo najčistejšie a to si pri 2takte z miešaním zmesy, kde veľkú úlohu zohráva ľudský faktor dosť si dobre neviem predstaviť.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 16.3.2009 21:53

Na to je návod k pile. Když si někdo usmyslí, že M6A je to pravé, nebo 1:25 olej, který se má mísit 1:50, tak porušuje návod a může očekávat i důsledky svého jednání. Kolik se tady nadebatovalo o nevhodné svíčce, která ale nemusí motoru vůbec uškodit, pokud jej mechanicky nepoškodí. Ale nevhodný olej, jiný poměr, jiné nastavení karburátoru, tupý řetěz jsou mnohdy přímé příčiny závad, přesto nejsou pokyny mnohými majiteli pil respektovány. Jaký vliv bude mít na katalyzátor nerespektování pokynů je snadné si domyslet. Jen nechápu, co je s katalyzátorem za problém z pohledu složitosti. Já rok vím o tom, že tam je. Vše je čisté a výfukové plyny je problém ucítit. Jinak se nic víc na pile co se obsluhy, nebo konstrukce nezměnilo. Nevím, kolik bude životnost, ale to není známé v běžné praxi ani u jiných řešení snížení emisí. Nelze přímo srovnávat katalyzátor na automobilu a motorové pile. Katalyzátor na motorové pile také snižuje emise na potřebnou hodnotu, ale je značně jednodušší i odolnější proti zničení. Také hodnoty emisí, které jsou dosahovány se liší, neboť v palivu 2 taktu je olej. V osobním automobilu může být katalyzátor poškozen nevhodným palivem, nebo špatným stavem motoru, který spaluje mnoho oleje. Vrátím se k pilám, myslím si, že některé technologie předběhly stejný znalostní postup obecné veřejnosti a někteří se stále dívají na pilu, jako na Pionýra. To se potom nelze divit, jak různým názorům, tak samotným postupům majitelů při obsluze současných typů motorových pil.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 16.3.2009 21:31

Předpokládám, že tazatelka nebude pilu kupovat na Slovensku, mě ten rozdíl ceny nepřekvapuje, i když to není jen hodnotou výrobku, ale také obchodní politikou. Při vyšší ceně by byl výrobek těžko prodejný, přesto, že je kvalitní, ale při stejné ceně se známějšími značkami je šance na úspěch malá. To je běh na dlouhou trať, a třeba Dolmar ten běh začal v roce 1989 a ještě není v cíli. Ovšem značné srovnání nastalo - bylo období, kdy hobby pila Stihl, nebo HQ měla téměř stejnou cenu, jako profi pila Dolmar, to se ani nechce věřit.

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 16.3.2009 22:06

Jiří, nejen že viděl, ale pracoval se strojem, který ještě neměl ani označení a v prodeji nikdo nevěděl, že příjde! Z oka vypadnuté, ano a proč ne? Začali vývoj spolu, Dolmar potřeboval tu předpotopní řadu nahradit, tak šel ven s touto. SOLO mělo čas se zabývat detaily. Kat na Dolmaru není o přednosti, ale o z nouze ctnosti. Stejně jako u SOLO.Že jste zatím nikde neviděl uvedený kat? A proč? Fotbalista taky neřve na soupeře, že mu udělá kličku! Prostě se nasadil kat a stroje se mohou do EU prodávat dál. Není to jen 643 IP, ale i 635,636,642. Prostě si pomohu a mám víc času, než mne bude legislativa tlačit dál! Já když kouknu na "královskou řadu" Dolmaru, vidím tam věci od STIHLu a taky netvrdím, že to je kopie STIHLu! Jinak popátrejte 643 IP výr. číslo vyšší než 6101 a uvidíte kat! Výfuk je oproti původnímu, černému, stříbrný a pod ním je chladící přepážka. Kapotáž má vespod nalepenu silnější tepelnou izolaci a chybí jí jedna přepážka. Motory vyžínačů zatím nemají také na odpovídajících emisích a tak to vyřešili motory od Kawasaki. To jestli někdo osazuje Walbro, nebo ZAMA, neberu jako lepší, či horší řešení. Je to zase jen jiná cesta ke stejnému konci. Konstruktéři Dolmaru se lépe shodnou u jednoho výrobce, SOLO zase u druhého a jinak se oba vyrábí na stejné straně polokoule! SOLO nasazuje do výroby kompenzátory (konečně) a víte jaké logo je na hadičkách? Ano, Dolmar! Upřímně je mi docela líto, že Dolmar koupila Makita, spojit se se SOLO, mohlo to vše třeba vypadat jinak. Ale to už je jiný obor. 

                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 17.3.2009 0:10

s těma katalyzátorama to vidím podobně, až dojde k dalšímu zpřísnění emisí budou mít firmy co začaly s předvýplachem svoje motory vyzkoušený a přidají asi jen kat, zatímco konkurence bude přecházet na novou konstrukci.

                     
host - 137.101 (?), 17.3.2009 8:25

katalyzátor není přednost ani náhodou, udává se životnost cca 50 mth. Vemte si třeba ucpaněj výfuk na 2-taktním motoru, nemyslím že by to byla nějaká výhoda. S katalyzátorem to bude podobný, prostě ucpanej výfuk..

                     
host - 68.203 (?), 17.3.2009 8:49

Tak jak tedy s tou pilou? 10 000,- je horní hranice. Pokud mi dáte ještě nějaké tipy, budu ráda.

Maya

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Pracovní stůl skládací26.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?22.11.2024
Inspiraci pro zahradní domky22.11.2024
Obsyp zapuštěného bazénu22.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Jak je to s kvalitou Red Einhell?21.11.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika