J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.131 (?), 23.1.2011 11:46
Ohledně sil, které vznikají otáčkami na hřídeli s rotujícím tělesem (spojka, spojkový buben, řetězové kolo) na jejím konci určitě nedělají testy jen v Hq, ale i jiní výrobci. Logicky, kde vznikají větší síly, když je spojka dál na hřídeli od ložiska, nebo je blíž uložení, stačí udělat jednoduchý pokus s vrtačkou a upnout do ní delší a kratší vrták. S tím také souvisí ulomené klikovky nejen Hq, ale setkal jsem se také u SD 102. Stihl to tak má roky, dost modelů zásadně změnily a pokud by to mělo význam, tak by se to na jejich produkci projevilo. Dolmar přešel u všech modelů na řetězové kolo ven, Solo také. V tomto vidím více úspory, nebo nechuť se přidat, než gyroskopické síly. U Hq by to znamenalo změnu všech modelů do stávající řady 365 a pro mě je to překvapení, že když to mají na 365 a dál, tak na podobných výkonech nové řady ne. Když jsou v lese 3 profesionálové, traktor a jeden sevře lištu, tak si pomohou, když je jen pomocník a technika žádná, je to problém, výměna řetězového kola je podstatně snažší, kryt lišty je užší. Zatím se to vždy stočilo na to, že tyto přednosti byly bagatelizovány, ale jakou výhodu má spojka ven, mimo tvrzení o gyroskopických silách, které nikdo měřením nedoložil?
|