Husqvarna 550 xp
|
|
|
|
host - 96.2 (?) 17.3.2014 10:54
Stando, díky za doplnění. Určitě je dobré vzít vaše připomínky v úvahu a omezit tato rizika. Nicméně jedná se o poměrně standardní postup popisovaný na řadě webů, dokonce běžně používaný řadou servisáků v zahraničí. Nikdy jsem osobně nezažil, neslyšel ani nenarazil v mnoha komentářích na rizika, které zde popisujete. Předpokládám, že vy také ne. Že jste tyto závady sám nezažil ale že jste si je teď sám vydedukoval. Prostě vás napadly jako možné. Tenký provázek natož půlcentimetrové "lano" nemáte šanci hranou pístu střihnout ani jinak "užvýkat". Co se týká spojky, zažil jsem několikrát její povolení jak sám tak u kolegů při ubrání plynu. Znám však mnohem více případů, kdy se spojka dokonce zlomila či rozpadla, upadly pružiny a pod., což považuji za mnohem větší průser. Díky nepravidelnému rozložení hmotnosti následují rázy na klikovku, pila se rozkmitá atd. Nikdy jsem však neslyšel o provalení krytu. Při zatížení řetězu řezem se sama dotáhne. A k třetímu bodu jsem záměrně zdůraznil tlumení pístu pružným lanem, které pohlcuje nárazy. Jemný poklep, krátké silové rázy, se v tomto případě nepřenáší na kliku v plné intenzitě také díky její větší setrvačné hmotnosti. Funguje to obdobně jako při utahování matic kol pneumatickým šroubovákem či rozbíjení kamene na hrudi jarmarečního siláka palicí (přičemž pomalu vzrůstající síla nutná k rozbití kamene by jej nepochybně zabila, krátký úder se na něj nepřenese díky setrvačné hmotnosti těžkého šutru). A pokud nemáte speciální přípravek na spojku nemáte jinou možnost. Mimochodem, budete-li mít k dispozici nějakou starou pilu, vyzkoušejte si, jaké úsilí je nutné vyvinout tímto způsobem k poškození pily, zlomení kliky, přežvýknutí lanka atp. Ale určitě je dobré se "připravit na nejhorší a doufat v nejlepší" a zmíněná potenciální rizika minimalizovat.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 39.137 (?), 16.3.2014 8:22
Děkuji. Asi na ten menší kašlu. Když už jsme se tak hezky rozpovídali, zeptám se ještě. Lze sehnat i klíč na povolení spojky? Pokud ano, jaké má označení? Vadí mi, že je pod spojku špatný přístup při čištění. Děkuji.
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.2 (?), 16.3.2014 10:17
Dá se objednat, pokud to je k 560-ce, tak zarážka pístu (piston stop, No.575 29 36-01) a klíč na spojku (clutch tool, No. 575 25 14-01). Pokud nechcete utrácet, tak se dá samodomo povolit spojka následovně: vyjme se svíčka, vařečkou (tužkou, dřevěnou tyčkou..) zjistíte polohu pístu a posunute jej na spodní úvrať (aby vařečka co nejvíce zajela do válce), nasoukáte do otvoru po svíčce do válce pár desítek cm tlustého provazu z umělého vlákna (aby nepouštěl chlupy, cca 0,5cm)-kolik se ho tam vejde. Působí jako doraz. Spojku pak povolíte klíčem na rozbrusku. Bacha -má opačný závit!!! Pokud nebude klíč pasovat tak šroubovák zapřít do zářezů na obvodu spojky a opatrným poklepem dřevěnou či gumovou paličkou povolit. Provaz působí jako velmi kvalitní tlumič úderů takže se klikovka nepoškodí. Zářezy na obvodu spojky jsou jednostranné takže vás sami navedou (dá jen povolit). Až ji budete montovat zpět, zkuste ji co enjvíce utáhnout jen rukou a říznout párkrát do špalku. Řetěz si ji sám dotáhne. Podle toho jak vás trápil ten klíč a jak se snažíte sundat spojku-ta 560ka musí být pro vás mazlík :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.2 (?), 16.3.2014 13:32
Tak to bude číslo dílu zřejmě jiné, (i když ty pily si jsou dost podobné, možná by to pasovalo). V těch příspěvcích se mihlo několik pil, tak jsem zareagoval na špatný model :-)
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 17.3.2014 8:44
Zdravím, první Vaše vážná špatná rada je nasouvání provazu do spalovací komory je v poloze spodní úvrati pístu. Stane se takto, že se provaz může zasunout do výfukového kanálu a při povolování spojky se střihne přes hranu pístu a silonový nebo jiný provaz píst poškodí. Druhá vážná špatná rada je utážení spojky po montáži zpět pouze rukou. Může se stát, že se spojka vlastní setrvačností po ubrání plynu povolí a provalí kryt spojky. Třetí diskutabilní Vaše rada je povolování poklepem na klíč, rozhodně šetrnější je povolování postupným nárůstem síly na klíč. Spojka se dá uchytit i jinak než jí povolovat za mělké drážky. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.2 (?), 17.3.2014 10:54
Stando, díky za doplnění. Určitě je dobré vzít vaše připomínky v úvahu a omezit tato rizika. Nicméně jedná se o poměrně standardní postup popisovaný na řadě webů, dokonce běžně používaný řadou servisáků v zahraničí. Nikdy jsem osobně nezažil, neslyšel ani nenarazil v mnoha komentářích na rizika, které zde popisujete. Předpokládám, že vy také ne. Že jste tyto závady sám nezažil ale že jste si je teď sám vydedukoval. Prostě vás napadly jako možné. Tenký provázek natož půlcentimetrové "lano" nemáte šanci hranou pístu střihnout ani jinak "užvýkat". Co se týká spojky, zažil jsem několikrát její povolení jak sám tak u kolegů při ubrání plynu. Znám však mnohem více případů, kdy se spojka dokonce zlomila či rozpadla, upadly pružiny a pod., což považuji za mnohem větší průser. Díky nepravidelnému rozložení hmotnosti následují rázy na klikovku, pila se rozkmitá atd. Nikdy jsem však neslyšel o provalení krytu. Při zatížení řetězu řezem se sama dotáhne. A k třetímu bodu jsem záměrně zdůraznil tlumení pístu pružným lanem, které pohlcuje nárazy. Jemný poklep, krátké silové rázy, se v tomto případě nepřenáší na kliku v plné intenzitě také díky její větší setrvačné hmotnosti. Funguje to obdobně jako při utahování matic kol pneumatickým šroubovákem či rozbíjení kamene na hrudi jarmarečního siláka palicí (přičemž pomalu vzrůstající síla nutná k rozbití kamene by jej nepochybně zabila, krátký úder se na něj nepřenese díky setrvačné hmotnosti těžkého šutru). A pokud nemáte speciální přípravek na spojku nemáte jinou možnost. Mimochodem, budete-li mít k dispozici nějakou starou pilu, vyzkoušejte si, jaké úsilí je nutné vyvinout tímto způsobem k poškození pily, zlomení kliky, přežvýknutí lanka atp. Ale určitě je dobré se "připravit na nejhorší a doufat v nejlepší" a zmíněná potenciální rizika minimalizovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 136.63 (?), 18.3.2014 9:42
Zdravím 96.2, pochopil jsem, že čerpáte pracovní postupy z dostupných webů. Vším co jsem popsal jsem si prošel a v době kdy jsem začínal s opravami žádný internet nejen neexistoval ale ani se nám o tomto nesnilo. Takže, píst se nastaví do polohy, kdy zakryje výfukový kanál, lze to vysledovat otvorem pro svíčku posvícením baterkou. Při utahování spojky pozor na možnost poškození startovacího mechanizmu. Některé konstrukce starterů mají za klidu motoru zapadlé palce starování do setrvačníku a při utahování spojky se síla přenáší na startovací šňůru. Na toto si dávat velký pozor, nejlépe je odmontovat kryt startování. No a ty Vaše teorie o povolování poklepem, klidně si to takto povolujte, mě třicetiletá praxe radí něco jiného. Standa.
|
|
|
|
|
|
|
host - 96.2 (?), 1.4.2014 8:00
Nečerpám jen z webu nýbrž jako každý-odkud se dá. V tomto konkrétním případě čerpám rovnou z praxe. Nikoli jen ze své ale z praxe jiných, kteří mne učili. Web má tu výhodu, že na něj lze odkázat. Někdy krátké video nebo obrázek vydá za tisíce slov popisů. A když člověk ví, co hledá tak to snadno najde. Mám to štěstí, že jsem velký fanda do kanadských a aljašských srubů a strávil jsem tam opakovaně řadu měsíců. To co ti lidé dokáži s pilami je takřka neuvěřitelné. Nejen co se týká obratnosti a preciznosti při vyřezávání různých zářezů a dlabů ale také co se týká kácení. Mají úplně jiné návyky než dřevorubci v čechách a po pravdě-ono také u nás není mnoho stromů s kmenem o průměru přes 1-2 a více metrů.
Musím říct, že nechápu jakou silou bych musel rvát spojku abych uskřípnul švihadlo. Půlcentimetrové nylonové šnůry používám na prusíkování a na jištění, mám jich fůru a vím jaká je to fuška je zničit nebo užvýknout přes nějakou ostrou hranu. Všechny věci je potřeba dělat s citem a s rozumem. Tomu rázovému utahování a povolování se raději vyhněte pokud utahujete spojku takovouto silou. Jinak princip vychází ze známého zákona o akci a reakci, přesněji o přenosu hybnosti a impulsu síly (m.v=F.t). Princip a několik příkladů je popsáno výše.
Ta poznámka se startovací šňůrou je důležitá a vypadla mi. Což je dost podstatná chyba. Šńůru je nutné povytáhnout.
|
|
|
|
|
|
|
host - 43.137 (?), 1.4.2014 8:57
Prerezaný dekl může nastat jen u spojky otočené ven. Dnes už zastaralá konstrukce. Jinak spojku lehce dotáhnu, aby dosedla správně na osazení klikovky a po složení ji dotáhne první řez. Vytáčet hned pilu naprázdno je možné, ale nevhodné i z hlediska stavu po opravě. Ze startovacím lankem není problém, stačí jej nejprve povytáhnout a zajistit třeba na oblouk, nebo hned spojku dotahovat. Poškození startování tímto způsobem je vizitka naprostého amatéra.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|