Husqvarna 40 - poměr olej: benzin
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?) 1.7.2008 14:12
Udělal jsem si takový pokus. S odstupem času jsem uvedl do vhodné diskuze Metaltec 1.To co o něm uvádím - radím, navíc osobě kterou neznám, mám na svých a potom na jiných přístrojích vyzkoušeno a ověřeno. Neuvádím zde, že přípravek zmenší vůle - v tomto případě jde o vylepšení mazání, ani r. 1988,kdy u nás takové lepší oleje téměř nebyly, navíc se mohla provozovat na poměr 1:50 s olejem HQ. Ročně spotřebuji asi 1-2 balení, dle okolností, používám jej do všech olejů. V uvedené předešlé diskuzi o M1 bylo uváděno, že obsahuje Chlór, a tím leptá a narušuje díly motoru. Tak jsem požádal firmu, od které si M1 objednávám, aby mi poslali nějaké testy a zkoušky. Ani toto nestačilo. Ani prokázané doběhové hodnoty ložisek v testech, snížení tření ploch o sebe. P. F.N. co jsem uvedl, mám ověřené, případně pokud něčemu nerozumíte, tak vysvětlím podrobněji, přesto v těchto diskuzich lze lehce negovat bez podpory zkušeností a znalostí každý názor. Takže si to přeberte sám.... Kdo mi tehdy oponoval - ejhle opět 99.106, stačí si to vyhledat, to je ale náhoda.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.233 (?), 30.6.2008 16:10, zobrazeno: 45281x
Dobrý den,
v návodu k pile Husqvarna 40 (rok výroby cca 1988) je uveden poměr pro míchání benzínu a oleje 1:25 bez specifikace kvality oleje. Chtěl bych se zeptat, zda při použití kvalitního oleje Husqvarna LS je možno použít poměr mísení 1:50, jak je uvedeno na obalu oleje, nebo zda je nutno u takto staré pily dodržet poměr 1:25 i při použití tohoto oleje.
Předem děkuji za odpověď
F.N.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 30.6.2008 17:04
U nové pily byste mohl, vzhledem ke kvalitě provedení pracovní plochy válce a dalších dílů motoru používat olej/benzín v poměru 1:50. U starší pily, která jela navíc dlouhou dobu na poměr třeba 1:25 a nějaký olej, např. M2T, M6A, ale i třeba kvalitnější bude předpoklad, že celý motor je zakarbonován více, než při použití směsi s nižším poměrem oleje. Přímý přechod proto nedoporučuji, uvolněné karbony mohou motor vážně poškodit - působí, jako smirek a poškodí vše, kam se dostanou. Použitím poměru 1:50 dojde navíc k vyšším teplotám ve spalovacím prostoru, a tím je více ohrožena strana pístu od výfukového kanálu z pohledu přidření s válcem. Jestli chcete na olej přejít, tak doporučuji motor odkarbonovat - demontovat válec, vyčistit spalovací komůrku, horní plochu pístu a výfukový kanál, případně tlumič. Vše záleží na stavu, pokud to jelo na 1:25 krátkou dobu, tak je to jednodušší, čištění bude podstatně méně. Když budete mít sundaný válec, tak vyčistěte jeho žebra - je to jednodušší. Vůle pístního kroužku v zámku do 1mm - spárovou měrkou, případně preventivně vyměnit pístní kroužek, když to bude demontované. Potom je velmi vhodné do válce otvorem svíčky, nebo do sání - karburátorem - vstříknout 50ml Metaltecu 1 a protočit motor, mám to na toto vyzkoušené, potom ještě do 1 ltr oleje pro vytvoření směsi 1:50 přidat 50ml tohoto přípravku. Já jej používat takto pořád. Tím se eliminuje vznik mikro záděrů na kluzných plochách a vylepšuje se mazání. Vím, že to někteří použili i bez demontáže - odkarbonování, ale toto raději nedoporučuji.
|
|
|
|
|
|
|
host - 144.233 (?), 30.6.2008 17:22
Děkuji za vyčerpávající odpověď.
|
|
|
|
|
|
|
host - 99.106 (?), 1.7.2008 12:28
Moc bych Vám uvedený postup J.S. nedoporučoval. Především se vyhněte metaltecu už proto, že to žádný výrobce oleje ani motoru nedoporučuje naopak např. při použití u nových motorů ztrácíte záruku. Ale to je tady už omílané dost. Jinak tyto levné minerální 2T oleje nejsou o moc lepší než v roce 1988, protože vývoj šel jiným směrem, rozhodně se snížila kouřivost, tak že se spíš držte doporučení výrobce. Mísící poměr je doporučen vždy s rezervou a vzhledem k tomu, že motor je už zaběhlý tak by jste mohl o něco poměr snížit tak na 1:33. Vše je ale o tolerancích a stavu motoru. Pokud jsou vůle mimo tolerance tak ten motor akorát rychleji vyběháte, navíc v takovém případě je lepší oleje víc jelikož trochu vymezí vůle. Na tom je třeba postaven třeba zázrak od Metaltecu který sráží olej aneb co dříve pro velké vůle nefungovalo nyní jak nové.
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 220.253 (?), 1.7.2008 14:12
Udělal jsem si takový pokus. S odstupem času jsem uvedl do vhodné diskuze Metaltec 1.To co o něm uvádím - radím, navíc osobě kterou neznám, mám na svých a potom na jiných přístrojích vyzkoušeno a ověřeno. Neuvádím zde, že přípravek zmenší vůle - v tomto případě jde o vylepšení mazání, ani r. 1988,kdy u nás takové lepší oleje téměř nebyly, navíc se mohla provozovat na poměr 1:50 s olejem HQ. Ročně spotřebuji asi 1-2 balení, dle okolností, používám jej do všech olejů. V uvedené předešlé diskuzi o M1 bylo uváděno, že obsahuje Chlór, a tím leptá a narušuje díly motoru. Tak jsem požádal firmu, od které si M1 objednávám, aby mi poslali nějaké testy a zkoušky. Ani toto nestačilo. Ani prokázané doběhové hodnoty ložisek v testech, snížení tření ploch o sebe. P. F.N. co jsem uvedl, mám ověřené, případně pokud něčemu nerozumíte, tak vysvětlím podrobněji, přesto v těchto diskuzich lze lehce negovat bez podpory zkušeností a znalostí každý názor. Takže si to přeberte sám.... Kdo mi tehdy oponoval - ejhle opět 99.106, stačí si to vyhledat, to je ale náhoda.
|
|
|
|
|
|
|
host - 204.144 (?), 1.7.2008 14:34
Jenom malý dotaz - co je to ten Metaltec? Neni to nahodou obdoba PS24 nebo jiných zázraků, které dělají ze starých 4T motorů nové, zabraňují abrazi za povrchu válce a 4T motor po jejich aplikaci může jet i bez oleje?? Doufám že tato obdoba to není. Já se jen ptám, nikdy jsem to neslyšel, takže na to nemám názor a budu rád za osvětlení :). Roman
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|