Cena je dosti vysoká, ale je to prakticky vlajková pila, nic s vyšším obsahem a modejnějšího u Husky neseženete, takže je to drahá sranda. Když se podíváte na konkurenci a jejich vlajkovou pilu MS661 taky výborná ale cena také nastřelená ještě výše. V dřívějších dobách bez X-torg měla 365 a 372XP 6,1Kg proto přechod k 575XP s váhou 5,9Kg dost profíků zatracovalo, řeči jako, "že jim tu váhu byl čert dlužen" bylo dosti často slyšet. Přechodem na X-torg mají 372XP a 365 ale také zvedlou váhu na 6,4Kg. Naproti tomu nová 576XP má 6,6Kg, 576XP Autotune 6,8Kg takže už to oproti 372XP X-torg rozhodně není tak markantní.
Teď k té elektronice, také spatřuji na pile elektroniku jako věc navíc a rozhodně pro člověka (např. jako já) co si bez měřáku a spešl nářadí karburátor nenastavím jako přínos, nemusím lítat do servisu a mám karburátor vždy ideálně nastavený. Výtka k eletronice na 576XP se týkala toho, že zatímco na 545, 550, 555, 560, 562 je eletronika druhé generace a v případě poruchy mi PC řekne co se stalo, u eletroniky první generace nezjistím nic a nezbývá než opravit stylem výměna/vyzkoušení.
Rozdíly: S 372 jsem řezal a vůbec mi není jasné, proč je tak chválená, u staré to bylo kvůli váze, ale u nové výhodu nevidím žádnou. 576 má lepší držení, silnější a lepší madla, obratnost, ergonomii, vyvážení, větší filtr s lepší filtrací, výkon, řeznou rychlost, menší spotřebu, menší vibrace. 575 oproti 576 je velmi podobná, ale pozor na 576 Autotune jsou ještě další změny, výkon u pily 576Autotune je poštelovaný směrem nahoru a stejně tak krouťák kde u 372 máte 4,1Nm, u 575 4,1Nm, u 576 je 4,2Nm a u 576 Autotune 4,5Nm. Další zásadní vylepšení na 576Autotune je jiný filtr vzduchu, je obrovský pro máločasté čištění.
Jak píše Jarda Houba, pokud bych volil, pak rozhodně Autotune do obyčejné 576 bych nešel. Cenově je to ranec, ale do 372 by se mi jít nechtělo, nenadchla mě a nechápu proč někoho ano.