Husqvarna 36
|
|
|
|
|
|
|
|
Pichlik - (2) - 126.89 (?), 24.11.2008 10:54, zobrazeno: 33185x
Vlastním starší motorovou pilu Husqvarna 36, přestala fungovat a závada se projevuje takto. Při startování bez sytiče má občas jakousi snahu zapálit směs do chodu ji to však neuvede, se sytičem je absolutne mrtvá. Zkoušel jsem svíčku jiskru háže a zdá se že i palivo do spalovaci komory natáhne.
Děkuji za radu Honza
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 24.11.2008 17:57
Právě to, že je pila starší tak je to složitější na odhadnutí, kde je problém. Někdy to může být jen přisávání vzduchu netěsností, vadnou hadičkou až po nízkou kompresi. Pokud máte ty znalosti a schopnosti, tak nejprve musíte začít od jednoduchých - údržbářských - úkonů a postupně se propracovat k těm složitějším. Těmi jednoduchými nic nepokazíte, naopak je třeba jednou za čas ověřit stav filtru v nádržce benzínu, hadičky, dotažení šroubů, čistotu sítka v karburátoru, svíčku, kabely, vypínač... Přitom můžete zjistit/odstranit závadu i náhodou, že uvidíte třeba potečenou skříň motoru, nebo budou povolené šrouby a pod. Pokud nic nezjistíte, tak je třeba ověřit kompletně stav karburátoru a tak pokračovat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 126.89 (?), 25.11.2008 12:10
Všechny drobné udržbářské úkony jsem proved a po této stránce je vše v pořádku. Nejsem profesionál pilu používám par dní do roka na přípravu palivového dřeva. Pila má po GO a od te doby odpracováno cca 10 hodin provozu. Go dělali v servisu pilu mě vrátily opravenou a fungovala 1 použití a to tak že bez problému. Když jsem ji chtěl použit podruhé asi po měsíci tak už nastal vyše popsany problém se startováním a to stím rozdílem že pila po dlouhém přemlouvání si dala říci a normálně naskočila a opět sní nebyl problém do dalšího dne kdy už nenaskočila, Vrátil jsem ji tedy do servisu stím že oprava nebyla OK. Poté mě ji vrátily stím že závada nebyla v jejich práci ale v ucpaném palivovém filtru, a krátké palivové hadičce. Po přinesení domů však pila vykazovala opět problém se startováním nicméně natočit se dala a při práci jsem nepocitoval že by měla nějaké potíže. A teď po delší době jsem chtěl opět řezat a pila nevykazuje ani snahu o zapálení paliva. Podotýkám že palivo jsem dal čerstvé
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 25.11.2008 17:10
Zdravím a mám několik připomínek. Za 1) oprava nebyla OK, za 2) závada byla v jejich práci protože to vlastně přiznali. Hadička krátká tedy musela být ještě před GO a zanesený filtr také, tak jak potom tu GO dělali? Vyměnili jen lukrativní součásti, vykazující znatelné stopy opotřebení, či poškození! To však není GO! Pokud od vaší první reklamace neuběhlo více jak šest měsíců, tedy směle opět do servisu a uplatněte opakování závady! Na argumenty, že minule to nebylo vinou jejich práce, či namontovaných dílů, odpovězte tak jak jsem napsal výše! Palivový filtr je součástí plánované údržby a tudíž spadá i do GO. Krátkou hadičku by museli zjistit již při první opravě! Pokud by totiž měnili filtr, přišli by na to. Jestlliže byl měněn válec komplet, či jen píst, je dle mého názoru základní problém v nastavení karburátoru, je příliž otevřený a studený motor není schopen ho zapálit! To je to nechytání se sytičem a snaha o zapálení směsi při vyrovnání poměru vzduchu a paliva!
Radek
|
|
|
|
|
|
|
host - 148.33 (?), 25.11.2008 19:00
Pri GO vyměnily zapalovací cívku, píst, ložiska, karter a brzdu. Tyto nahradní díly mě vrátily spolu s pilou a předem mě informovaly co budou měnit. podotýkám že všechno nové díly nebyly to by oprava už vycházela za hranici rentability. Proto jsem ani neprotestoval kdyz napodruhé vyměnily filtr a hadičku přisuzoval jsem to tomu že se snažily vyměnit jenom to nejnutnější aby pila naskočila a potom zákazníku zaplať a zbohem.
Na reklamaci to už dát nemohu na opravu maj záruční lhůtu půl roku a to už je pryč. Pokusím se o seřízení karburátoru, je možné že nebude uplně OK, ale že by se rozhašil natolik že vůbec neškrtne?
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 25.11.2008 19:22
To je v pořádku, na opravu záruka půl roku, ale minulá výměna byla reklamací! Při výměně pístu, vždy dávám nový filtr! Je to položka za 80,- Kč a to v rozpočtu není nic. Karter?? To byl propálený? To jde pohodlně zavařit. Brzdu komplet? Zapalování bylo taky KO? Jen to co jste napsal i ve starších dílech je bratru 5 500,- - 6 000,- Kč, to by se vyplatil určitě ten filtr dát nový a zdarma, já bych vám takovou opravu rozmluvil. Možná je to vaše srdcová záležitost, ale jinak přidat si pár korun a máte novou pilu!
Karburátor se nerozhasil, ale pochybuji, že ho dělali také, pokud se dá nový píst, musí se více otevřít, jako u nového stroje. Po určitém čase, 2-3 nádrže si sám řekne o doladění. Jestliže nejste zběhlý v seřizování karburátoru, svěřte to raději někomu kdo to opravdu umí, nebo, bohužel, zase jim. Takovou investici zničit špatným nastavením je škoda.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 148.33 (?), 25.11.2008 20:36
Upřimně řečeno, vědět jak dobrá /špatná investice to bude dopředu tak bych se určite porozhlédl po něčem jiném. Nicméně hodnotu opravy jste odhadl celkem přesně. Pilu dám určitě už někam jinam a uvidím.
Děkuji za všechny rady a názory které mě zde byly dány.
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 25.11.2008 20:42
To nebyl odhad, to je znalost cen.
R.
|
|
|
|
|
|
|
Pichlik - (2) - 126.89 (?), 5.4.2009 8:33
Ted na jare jsem vylezl z poza pece :D a rozebral vyse uvedenou motorovou pilu, a problem je v zadrenem motoru. Doslo k tomu tak ze se rozpadla klec v lozisku ktere drzi klikovou hridel. A zbytky klece nadelaly peknou paseku. Lozisko jsem vyndal a dle tabulek zjistil ze se jedna o obycejne lozisko v cene 20 kc. Domnivam se ze tohle bude slendrijan servisu.
Nicmene motor se zda ze by mohl jit zprovoznit. Nevim vsak jaka loziska tam skutecne patri, ty puvodni co me servis dal do pytliku jsou oznaceny USA a zbytek napisu je jiz necitelny.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|