Husqvarna 240e nový model
|
|
|
|
host - 155.3 (?) 7.7.2013 11:20
Když už jsem zde pleskl pár blbostí tak ještě doplnění. Ten nastavovací šroub (Dolmar PS-420) pro nastavení množství mazacího oleje pro řetěz má tři polohy protože pila může být osazena třemi delkami lišt. Pro každou lištu je vhodné jiné nastavení mazání řetězu. Neslouží tedy primárně k libovolnému seřízení mazání řetězu.
Psal jsem že nádržka řetězového oleje mi vystačí na dvě a půl nádržky paliva. Spíše je to tak dvě a něco. Maximálně dvě a jednu čtvrtinu. Někdy to ale vypadá jen na dvě a ještě k tomu tak tak. Tehdy doplňuji olej buď hned při druhém plnění, nebo mezi plněními. Ať to počítám, jak to počítám tak k poměru 1:1 (palivo : mazání řetězu) se prostě nedostanu. Používám pro řetěz docela hustý olej - Divinol H.
Domnívám se, že spotřeba oleje pro mazání řetězu bude zhruba konstantní, ale výrazněji se mění spotřeba paliva. Znáte to: neidálně ostrý řetěz ale přibrušovat ještě nechcete, různé druhy řezaného dřeva, různá teplota,... Čas už si ale dnes nestopuji (jako když jsem s pilou začínal), takže nevím o kolik rychleji nádrž paliva vyprázdním. Pokud vůbec něco, snažím se řezat úsporně (řetěz někdy přibrušuji i mezi plněními), ale bez častého vypínání pily.
---
Pokud se někdo rozhodne reagovat na startování pily na střeše. Celůkem by mne ještě zajímal názor na bezpečnost přenášení paliva v petláhvích. V jednom bezpečnostním listu jsem našel že nádoba nesmí být schopna vytvořit statickou elektřinu, ale je to opravdu tak nebezpečné. Co mám kanystry tak u míchacího už odešli dvě těsnění a vůbec nevím zda se mi jen těsnění podaří opět koupit. Navíc u petky není třeba vůbec šachovat s "nalévacím potrubím-hrdlem". Olej na řetěz jsem po mnoha útrapách vyřešil právě takto (PET - 0,7 litru). Na palivo bych použil PET - 1 litr (to používám dnes v silonu) nebo spíše rovnou 1,5 litru. Když budu počítat s nádržkou navíc - což se mi občas děje, ale nerad používám cízí směsi paliva, takže když vím že budu více řezat tak s sebou jak debil tahám ještě 5 litrový kanistr, dvoutaktní olej a stabilizátor. Proto se práci nad tři nádržky vyhýbám, což mi taky vadí. Většina práce je tak 3-5 nádržek. U toho poměru 0,7 litru řetězového oleje na 1,5 litru paliva, s tím co je v pile si mohu být jistý že mi to výjde. Kdyžtak si vezmu 1 litr řetězového oleje a 2 litry paliva. Díky za názor na PET.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 65.145 (?), 13.5.2013 8:06
na kolik ta výměna vyšla? možná bych to zkusil taky vyměnit, ikdyž řežu teď max. dvě nádržky za rok, takže ta spotřeba oleje mě nějak netrápí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 139.26 (?), 6.7.2013 19:00
Já mám Dolmar PS-420 SC. Ten má jen šroub který lze stabilizovat ve třech polohách.
Když jsem pilu koupil byl šroub zřejmě zaseklý v nějaké divné poloze a řetěz se mazal hodně. Olej prakticky stříkal, ale přesto jsem celou nádržku minerálního (to může být důležité) oleje o objemu 0,28 l na nádržku paliva 0,48 l nespotřeboval. Při pokusu o přeštelování jsem šroubem pohl někam a zase zpět (do střední polohy) a od té doby mám spotřebu jedné nádržky řetězového oleje na asi dvě a půl nádrže paliva. Olej doplňuji při třetím plnění paliva, množství ale kontroluji při každém plnění paliva.
Ten olej teď nijak zásadně nestříká (viz známý test, někomu to doslova chčije - třeba kámošovi co místo řetězového oleje maje řetěz dvoutaktovým olejem a prý to funguje a je to levné, jenže on má výtok věčně zasraný starými pilinami tak to není tak hrozné), lišta ani řetěz se nepřepalují a jsou neustále viditelně mastné, před uložením musím otírat olej ze spodní strany i lišty aby případně něco neumastil (auto). Nejradši ale dělám kompletní očistu a údržbu hned po dokončení práce (pravidelné používání ručního pilníku na několika řetězech se mi zdá lepší jak broušení na frézce).
Jinak to podle mne píšeš správně. Řetězový olej musí po vyprázdnění palivové nádrže vždy zbývat. Výrobce mojí pili na to sám upozorňuje a právě i k tomu má zřejmě sloužit ten seřizovací šroub.
Je možné, že servis vyhodnocuje buď skutečnou spotřebu oleje, kterou v tvém případě neznáme. Nebo je zajímá jen kritický stav směrem "málo oleje - hrozí zničení".
***
Kdyby sem náhodou zavítal někdo zkušený... Já zde totiž hledám inspiraci a tak jsem narazil na tvůj příspěvek.
Mne zajímá, jak startujete pilu třeba na střeše, nebo na žebříku. Takovým tím hozením? Neznám ten postup a viděl jsem ho jen párkrát. Měli byste nějaké doporučení jak to zvládnout? Díky.
|
|
|
|
|
|
|
host - 155.3 (?), 7.7.2013 11:20
Když už jsem zde pleskl pár blbostí tak ještě doplnění. Ten nastavovací šroub (Dolmar PS-420) pro nastavení množství mazacího oleje pro řetěz má tři polohy protože pila může být osazena třemi delkami lišt. Pro každou lištu je vhodné jiné nastavení mazání řetězu. Neslouží tedy primárně k libovolnému seřízení mazání řetězu.
Psal jsem že nádržka řetězového oleje mi vystačí na dvě a půl nádržky paliva. Spíše je to tak dvě a něco. Maximálně dvě a jednu čtvrtinu. Někdy to ale vypadá jen na dvě a ještě k tomu tak tak. Tehdy doplňuji olej buď hned při druhém plnění, nebo mezi plněními. Ať to počítám, jak to počítám tak k poměru 1:1 (palivo : mazání řetězu) se prostě nedostanu. Používám pro řetěz docela hustý olej - Divinol H.
Domnívám se, že spotřeba oleje pro mazání řetězu bude zhruba konstantní, ale výrazněji se mění spotřeba paliva. Znáte to: neidálně ostrý řetěz ale přibrušovat ještě nechcete, různé druhy řezaného dřeva, různá teplota,... Čas už si ale dnes nestopuji (jako když jsem s pilou začínal), takže nevím o kolik rychleji nádrž paliva vyprázdním. Pokud vůbec něco, snažím se řezat úsporně (řetěz někdy přibrušuji i mezi plněními), ale bez častého vypínání pily.
---
Pokud se někdo rozhodne reagovat na startování pily na střeše. Celůkem by mne ještě zajímal názor na bezpečnost přenášení paliva v petláhvích. V jednom bezpečnostním listu jsem našel že nádoba nesmí být schopna vytvořit statickou elektřinu, ale je to opravdu tak nebezpečné. Co mám kanystry tak u míchacího už odešli dvě těsnění a vůbec nevím zda se mi jen těsnění podaří opět koupit. Navíc u petky není třeba vůbec šachovat s "nalévacím potrubím-hrdlem". Olej na řetěz jsem po mnoha útrapách vyřešil právě takto (PET - 0,7 litru). Na palivo bych použil PET - 1 litr (to používám dnes v silonu) nebo spíše rovnou 1,5 litru. Když budu počítat s nádržkou navíc - což se mi občas děje, ale nerad používám cízí směsi paliva, takže když vím že budu více řezat tak s sebou jak debil tahám ještě 5 litrový kanistr, dvoutaktní olej a stabilizátor. Proto se práci nad tři nádržky vyhýbám, což mi taky vadí. Většina práce je tak 3-5 nádržek. U toho poměru 0,7 litru řetězového oleje na 1,5 litru paliva, s tím co je v pile si mohu být jistý že mi to výjde. Kdyžtak si vezmu 1 litr řetězového oleje a 2 litry paliva. Díky za názor na PET.
|
|
|
|
|
|
|
host - 132.196 (?), 7.7.2013 11:49
Děláte si práci komplikovanější. Stabilizátor proč, přípravíte si krmení pro motor a fíkáte dřevo. Petky jsem nahradil litrovkami od oleje když potřebuji víc tak 3 litrovým kanistříkem od kapaliny do ostřikovačů.
|
|
|
|
|
|
|
host - 152.2 (?), 14.7.2013 22:29
Stabilizátor: Původně jsem ho koupil abych pilu i zbývající benzín zazimoval (dáte 3x množství co při běžném provozu). Později, protože v zimě celkem dost dořezávám, jsem zjistil že startování je v podstatě bezproblémové (na zimní režim pilu vůbec nepřepínám) a protože to snad motor chrání tak ho už používám trvale. Co mohu potvrdit, je že jsem nikdy nezaznamenal problém se starým benzínem a někdy ho starý opravdu mám (benzín jednou stabilizovaný na zimu je na další zimu nutno stabilizovat méně, jinak se pila změní při startu v raketu). Sekačka, čtyřtakt, je se stabilizátorem také spokojena. Práce navíc to není (napsal jsem to naprosto nesmyslně - omlouvám se) stabilizátor mám už přimíchaný do benzínu a vůbec ho sebou netahám. Pokud je něco vhodné, tak občas kanistr kde je stabilizátor v benzínu protřepat, hlavně pokud byl benzín stabilizován na zimu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 63.44 (?), 7.7.2013 11:37
Jo a ještě jsem jednou pro jistotu vyštrachával část toho rozpadlého těsnění z kanystru z nádržky pily, protože tam nějak proteklo. Pak vyplachoval opakovaně míchací kanystr a cedil to přes sítko... samé příjemné věci. Tohle vše by při používání PET láhví odpadlo. Na pětilitrových kanistrech mi zase rády praskají uzávěry. Zřejmě vlivem vnitřního pnutí při zatížení dotažením. Většinou je to na reklamaci, ale kdo by se chodil pořád hádat. Samotné uzávěry (jde o standardizované černé kanystry) také nevím že by šli koupit zvlášť, a znehodnocené palivo, jehož cena je vyšší než cena kanystru, vám nikdo stejně nenahradí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 59.39 (?), 7.7.2013 23:06
JJ, litrovka od oleje, ale já používám od převoďáku s tím výsuvným brčkem, na oboje, olej i palivo. Ten špunt s brčkem by mohl pasovat i na některé kanysttry 3l. Výhoda je, že to necmrndá okolo. Směs neřeším, namíchám 10 litrů s olejem od Oregonu, bez stabilizátorů a obě pilky s tím nemají problém (HQ stará 365XP a socka 235 - s tou už dělám skoro vše, je lehoučká a snese prodlevy v práci na volnoběhu). Dávám to 1:40, pálím to i v křováku, ten poměr je kvůli němu. Velká pilka je suchá, s tou už dělám jen velký špalky občas, ale malá je furt plná, někdy ale leží třeba 3 neděle bez pohybu. Zatím vždy prostě chytla a šla, zima i léto. Všude čtu o čerstvé směsi a podobně, moc to nechápu, najaře zahrkám kanystrem s palivem od podzima, naleju to do pilky nebo křováka a jedem... Míchat na každý použití, to by mě klepla pepka, co s nespáleným, vylejt?? Občas je potřeba třeba jen jeden nebo dva řezy a je to, pak zas šup pod ponk a zas pozejtří, nebo za týden... to bych měl míchat deci paliva ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 188.38 (?), 14.7.2013 22:54
Stabilizátor: Já jsem si nedávno přečetl znovu informace na 2T oleji a zjistil jsem, že ten obsahuje také jakýsi stabilizátor (dohledat podrobnosti o jednotlivých stabilizátorech je nemožné). Nicméně mi kdysi dávno prodejce doporučil používat jak tento konkrétní 2T olej tak i konkrétní stabilizátor... a protože se to zdá fungovat dobře tak vůbec neřeším že palivo je vlastně stabilizováno dvakrát. Problém není nikde vidět. Také vím, že když jsem dříve ten samostatný stabilizátor nepoužíval (zdálo se mi že ještě není zima), měl jsem trochu problém v chladu nastartovat. Naopak se mi nelíbí jak je pila moc živá když už je teplo a vyjíždím nádržku s palivem stabilizovaným na zimu. 2T olej: Divinol FF (Fuel Fresh - zmíněný stabilizátor), Stabilizátor: Briggs & Stratton - Fuel Fit. Neznáte stabilizátor pro naftu?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 219.236 (?), 15.7.2013 21:33
Stabilizátor pro naftu -benzín? Určitě ne!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|