Husqvarna 240e nový model
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 14.12.2008 9:42
Moje hodnocení je + nižší spotřeba a nižší emise, - větší složitost, - větší hmotnost na výkon, - nižší naměřené údaje(testy a zkušebny), nebo srovnání, které mate(někdy vyšší kroutící moment proti předchozím modelům , jindy proti klasickým motorům). Snížení spotřeby a emisí spatřuji jednak v použití lepší techniky motoru, jednak, že se část vzduchu(předvýplachu) mísí po expanzi s výfukovými plyny. Jak velký podíl na tom má jedno, nebo druhé nejsem schopen určit.
Pro HH, v čem se určuje znečištění ovzduší - není to náhodou koncetrace nějakých látek ve vzduchu? Pokud to nechcete pochopit, tak si v dílně kápněte na hadr trochu benzínu a potom vylejte na zem 1 ltr. Vyzkoušejte si, co je rozdíl v koncentraci, jak to budete vnímat. Když už porovnáváte komín, tak tam je i popílek, a to je něco jiného, jako CO2. Popílek je mechanické znečištění a měření za 24 hod neovlivní průtok vzduchu, neboť se zachytí na nějakém snímači, nebo filtru. Ale plynné složky se smísí dokonale se vzduchem a jejich podíl je nějaká hodnota - škodlivá, nebo vyhovující. Pokud přidáte k nějaké plynné škodlivé složce více vzduchu, tak se sníží její emisní hodnoty - viz. rozptylové podmínky, každý den v počasí.
|
|
|
|
|
|
|
host - 90.168 (?), 14.12.2008 13:11
Pro J.S.: Ano, znečištění ovzduší se posuzuje podle koncentrace v ovzduší.
Jenže produkce emisí z nějakého zdroje (kotle, motoru) se neměří podle koncentrace, ale určuje se MNOŽSTVÍ (u motoru je to množství na kWh). To platí nejen pro popílek, ale i pro CO2 atd. Takže jediný kdo tu nasazuje korunu a píše pěknou blbost jste vy. (Používám Vaše slova - začal jste si.)
Zvýšení výkonu motoru + snížení emisí - hlavní podíl bude mít spálení směsi ve válci (část čerstvé směsi neodchází výfukem, ale využije se ve válci). Ředění výfuku je jen vedlejší produkt předvýplachu. Samotný předvýplach na množství emisí nemá vliv a výkon spíše snižuje (o energii potřebnou na nasátí a vytlačení výfukem). Gl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 122.209 (?), 14.12.2008 18:07
Kedy sa tam dostane vzduch naviac? A to dokonca priamo do spaľovacieho priestoru.
Po zapálení zmes vybuchne vytvorí tlak ktorý tlačí piest dole, tento tlak sa postupne uvoľňuje až kým piest nedosiahne výfukový otvor.lenže v tej chvíli je už tlak v kľukovej skrini taký že okamžite po otvorení preplachovacích kanálikov sa tam pod tlakom pretláča do spaľovacieho priestoru novú čerstvú zmes ktorá vytláča spálenú zmes von.Teraz by ma zaujímalo že kedy presne sa tam dostane ten vzduch naviac.Všetky priestory v motore sú vo chvíli pohybu piestu dole pod tlakom vyšším ako je atmosferický tlak okolného vzduchu. To znamená že žiaden vzduch z vonku sa tam nedostane.
Jani
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 14.12.2008 19:00
P. (Jani, HH) pokud budu věřit animaci, tak je to ve chvíli(momentě při té rychlosti), kdy se plní kliková skříň novou směsí, tak se asi současně plní kanály, ale plnění klikovky je o něco časově prodlouženo. V každém případě to vede k tomu, že v kanálech nejprve proudí vzduch, za ním směs. Potom dojde k uzavření výfukového kanálu a něco ze vzduchu šlo ven výfukem s obsahem splodin, něco zůstalo s novou směsí .Poměr kolik vzduchu šlo ven a kolik zůstalo jen odhaduji z pohledu znalosti možnosti ochuzení směsi a bezproblémové funkce dvoutaktního motoru. Ten význam předvýplachu spatřuji - a to zde bylo několikrát uvedeno - v dokonalejší výměně plynů. Význam to má, to nezpochybňuji. Už jsem to uvedl, že to musela ovlivnit i technika motoru(úprava kanálů, pístu), ale kolik se podílí na celkovém snížení jedno, nebo druhé nevím. Pouze porovnávám to, že vím, jakou spotřebu na kWh má řešení toto a řešení s vícekanálovou technikou. Je to hodně podobné a bez klapek, 2 sacích kanálů, složitosti i hmotnosti. Jak jsem uvedl, já proti tomu řešení nic nemám, že je použito na motorech, ale je to v začátcích a proto vidím nejen klady, ale také zápory.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.108 (?), 14.12.2008 20:03
Dobrý den
Potřeboval bych ještě poradit-kdyby jste měl na výběr mezi stihl 211 a Solo 643IP, kterou by jste si vybrali???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 14.12.2008 22:33
Jani, z toho co jste tu napsal v posledním příspěvku, je vidět jak jste se "zafixoval" na ten příklad klasického 2 taktu! Ptal jsem se na ten kanál v levo, neodpověděl jste a to byla ta chyba! Donutilo by vás to uvažovat nahlas. U tohoto systému v MS 441 je píst vytvarován jako prodloužení, nebo chcete-li nasměrování kanálu čerstvého vzduchu přímo do přefuků, jednodušší je systém u TS 700, kde jsou na uzavírání tohoto přívodu "mezivzduchu", jazýčkové klapky. Při vytlačování, sestupujícím pístem, směsi z klikové skříně, dochází nejprve k jejich uzavření na otvory vstupu z atmosféry a tím oddělení nassátého vzduchu (polštáře). V okamžiku jeho dostižení směsí z klikovky, se tento tlačí vzhůru, směrem do spalovacího prostoru, kde vytláčí splodiny a jeho malá část se po uzavření výfukového kanálu smýchá se směsí. Tak se vlastně vytvoří ten polštář, oddělující směs od splodin. Emise byly a jsou především otázkou nedokonalého spalování části nové, čerstvé směsi ve výfuku. To co je naznačeno na tom nešťastném diagramu od motokáristů, je trošku mimo i pro klasický 2 takt. Vždyť je to jednoduché, jak a z čeho by se tvořili karbonové usazeniny ve výfuku, kdyby tam šly jen nehořící splodiny? Teoreticky (nezkoušel jsem to), by plamen z tohoto systému po demontáži výfuku neměl šlehat téměř žádný. Teoreticky! MS 441 je již tak daleko, že ani klapky nemá. Píst je tak vytvarován, že na straně k ssání je jeho plocha široká sotva na palec, kanály přívzduchu jdou přímo do těchto profilů. Ty jsou dole uzavřeny hranou pístu v obviklém kruhovém průřezu.
Radek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|