Husqvarna 560
|
|
|
|
host - 216.69 (?) 16.5.2014 8:57
Pánové, herr drvostep nám chce vysvětlit, co na jeho pile nejde dobře, tak to nepoužívá. V jiném postu vysvětluje logickou nutnost výměny každého karburátoru po 2 letech provozu (60 m!) dřeva svátečního pilčíka. Neměl karburátor používat! Trošku odbočím v 60 letech začaly prodávat mopedy s dekompresory, největší problém s tím měly ženy, nedokázaly šlápnout a současně zapnout dekompresor, časem jim pomohli jiným převodovým poměrem, tlak na pedály nebyl třeba tak velký. Úleva byla a je přesto velká, jinak musíte při startu celou váhu přenést na pedál. Komprese v motoru klesá při zahlcení palivem, nebo jak vysvětlil p. F.O. a další. Dekompresor špiní válec, ale ne tak závažně, aby byl důvod jej nepoužívat u funkčních pil. Jinou možností usnadnění startu je pomocná pružina, kdyby na 560 byla, tak je na pile o čudlík méně a problémy s pilou by vysvětloval herr drvostep něčím jiným.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 16.5.2014 7:25
560 mají menší kompresi schválně pro snadnější start, jelikož se ale někdy stávalo u přetěžované a rozpálené pily, že komprese byla už velmi malá, proto se měnilo na prvotních kouscích těsnění pod válcem za tenčí, tato změna vedla k tomu, že už se neobjevovala díra po přidání plynu, další věcí ke zlepšení je lepší benzín více oktanů a samozřejmě nesnižovat kompresi při zahřáté pile dekompresem. Jelikož pila chytne na 10cm a má nastavenou z výroby takto malou kompresi pro lehoučké starty, při zahřátí a dalším snížení komprese prostě mačkat dekompres není potřeba. Můžete si koupit pilu s velkou kompresí a pak i dekompresem startujete tíž, než u Husky bez něj.
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 16.5.2014 7:56
Menší komprese u 2T motorů znamená menší kompresní poměr= menší účinnost motoru, větší měrná spotřeba paliva. Tou cestou rozhodně HQ nešla. Pak by byla ještě možnost jako u 4T motorů, které pro usnadnění startu mívají nadzvednutý výfukový ventil. To asi HQ také nepoužila, pochybuji, 2T tento ventil nemá. Pak zbývá asi netěsný kroužek, kalibrovaný tak, aby se netěsnost projevila při nízkých otáčkách a při vysokých měla zanedbatelný vliv. Takový motor by ale dlouho s těmito vlastnostmi vlivem opotřebení nevydržel. Tak prosím vás popište konkrétně, jaké konstrukční řešení HQ použila, jak to funguje.
FO
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.238 (?), 16.5.2014 8:08
Tady není řeč o tom, jestli při startu musím vytáhnout 1cm lanka nebo 10cm lanka. Ale o tom, že teplá pila s otevřetným dekompresním ventilem NENASTARTUJE. A o tom, že je tohle v pořádku mě nepřesvědčí ani vaše silně erudované komentáře.
Pro ostatní slušně a věcně diskutující přidám opět vyjádření servisu a případnou opravu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 16.5.2014 8:57
Pánové, herr drvostep nám chce vysvětlit, co na jeho pile nejde dobře, tak to nepoužívá. V jiném postu vysvětluje logickou nutnost výměny každého karburátoru po 2 letech provozu (60 m!) dřeva svátečního pilčíka. Neměl karburátor používat! Trošku odbočím v 60 letech začaly prodávat mopedy s dekompresory, největší problém s tím měly ženy, nedokázaly šlápnout a současně zapnout dekompresor, časem jim pomohli jiným převodovým poměrem, tlak na pedály nebyl třeba tak velký. Úleva byla a je přesto velká, jinak musíte při startu celou váhu přenést na pedál. Komprese v motoru klesá při zahlcení palivem, nebo jak vysvětlil p. F.O. a další. Dekompresor špiní válec, ale ne tak závažně, aby byl důvod jej nepoužívat u funkčních pil. Jinou možností usnadnění startu je pomocná pružina, kdyby na 560 byla, tak je na pile o čudlík méně a problémy s pilou by vysvětloval herr drvostep něčím jiným.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 16.5.2014 12:05
To F.O.
Menší komprese motoru znamená menší účinnost motoru, ale zároveň to znamená mnohem menší namáhání motoru a možnost dosáhnout daleko lepší akceleraci, pokud zvýším kompresní poměr motor v nizších otáčkách bude líný (viz. staré japonské motorovky) komprese jak blázen, ale přechod z volnoběhu do maxima je díky tomu ospalý. Nemám potřebu tady zbytečně vysvětlovat dvoum Dolmaristům, že se pletou, když se to evidentně mýjí účinkem a jediné co chcou slyšet, že je 560 krám i když ji viděli jen na obrázku, je jim jasné jakou cestou se Husqvarna vydala.
To 10.238
Píšete, že když nezmáčknete dekompres pila chytne, já vám napsal v čem je problém a jak problém odstranit, stačí vyměnit mezikus na rukojetích a bude po problému.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 16.5.2014 13:59
herr drvostep, nemohu akceptovat Vaše vysvětlení u pily, která je v pořádku. U 560 je beru, nikdo neví z mechaniků hq, co zlepší stav, tak mění a mění celé komplety, neopravují. Věřte, nebo ne, dolmaráci, stihláci, soláci, jonsereďáci, hechťáci, homeliťáci a nonameňáci na to nemají nejmenší vliv. Dekompresor je od svého názvu zařízení na snížení komprese ve válci, jestli u 560 máte tak malou kompresi, že je zbytečné ji snižovat, tak je pro Vás zbytečné ten čudlík mačkat.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 16.5.2014 19:05
Měřič komprese univerzální, výrobce Jonnesway - tohle si kupte a změřte si to.
Existuje taková věc jako kompresní poměr je to poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U dieselových (vznětových) motorů je větší u zážehových menší, většinou se pohybuje v pásmu 8:1 - 10:1 větší kompresní poměr vede k tomu, že vzniká tkzv. detonační spalování což je u zážehu nechtěné. Menší má za následek jak napsal F.O. menší účinost a proto konstruktér motoru a různé tuningové firmy hledají nejlepší možný kompromis, což není jednoduché, když to přeženu se snížením hlavy a tím zvednutí kompresního poměru zničím motor, když snížím kompresní poměr moc, připravuju se o výkon, do toho jsou tu další aspekty jako akcelerace při nízkých otáčkách atd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 16.5.2014 19:17
Zbytečně napsané herr, konstruktér možná hledal nejlepší řešení, ale start teplého i studeného motoru popsal v manuálu 560 s DEKOMPRESOREM. Diesel s tím nemá nic společného, pily zatím mají zážehové motory.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 16.5.2014 20:05
Až budete mít příště na ponku nějakou pilu a 560XP měřákem si změřte tlaky obou a dejte vědět co jste zjistil. Ideálně volený kompresní poměr a velikost kompresního prostoru = prostor nad horní úvratí zároveň dost ovlivňuje emise.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 16.5.2014 20:12
Wow ještě vás ta... nepustila? Nechte to být, písněte do hq, že d.ventil je na 560 na nic, oni to založí do hromady stížností a máte pokoj.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|