Husqvarna 560
|
|
|
|
host - 216.69 (?) 7.5.2014 7:12
By fungovaly i na N95... Fungují, jen je třeba před dlouhým odstavením preventivně něco udělat. Mě zase vyhovuje stabilizátor za 60,- a mám jej na několik let. Stačí přidat do poslední dávky směsi, nebo nádrže sekačky, malotraktoru. Opakuji preventivně, protože vyčistit trysky v karburátoru, nebo nechat působit před použitím po odstavení může být zdržení, proto preventivně. Zatím jsem měl problém s GCV 160, ten motor stál víc, jak 1 rok, po aplikaci stabilizátoru do nádrže a protočení motoru za chvíli jel normálně. Je to každého věc, ale není důvod přejít na 100 okt, které ani 100 okt nemusí být, musí mít nad 98 okt a plus do 100 okt. Pro svátečního majitele je řešení kupovat benzín bez biosložky z důvodu čistoty palivové soustavy. Podobné tvrdí obsluhy čerpaček, že lepší benzín se vyplatí. Po pokusu jsem zjistil nepatrný rozdíl ve spotřebě.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 6.5.2014 20:12
Zřejmě si pletete velfobin a stabilizátor paliva, už podle vůně obou přípravků poznáte rozdíl. Velfobin vázal vodu, stabilizátor prodlužuje dobu skladovatelnosti paliva a rozpouští bio složku, která po delší době gelovatí a způsobuje svátečním uživatelům a po delším odstavení zahradních strojů problémy. Čerpací stanice musí dokládat pravidelné čištění nádrží, není to levná záležitost, ale povinná. Zatím jsem za desítky let nenatankoval špatný benzín a to jsem tankoval i podle ceny, nejen podle intenzity provozu na čerpačce. Jediný problém je doba odstavení a bio složka. Kdyby nezalepila karburátor, tak nastartujete i po dlouhé době, jako dříve. Ucpaný karburátor = chudá směs = zadřený vysokootáčkový motor.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 6.5.2014 17:39
Jiná rychlost hoření, zvedne se teplota a tím rozpínavost = zvednutý tlak a výkon. I když komprese je správně stlačení, bral jsem tlak obecně jak při stlačení, tak výbuchu.
|
|
|
|
|
|
|
host - 56.206 (?), 6.5.2014 18:02
To už je pravdě blíž. Předtím to vyznělo tak, že použitím stooktanového paliva místo pětadevadesátky zvýšíte kompresi v motoru pily, což je samozřejmě nesmysl. Komprese je pevně daná poměrem mezi obsahem spalovacího prostoru nad pístem v horní úvrati a obsahem válce nad pístem v dolní úvrati - změnit ji by znamenalo konstrukční zásah do motoru, nikoliv zvolit víceoktanové palivo. To má jen větší odolnost vůči detonačnímu spalování (tzv. klepání), ale pochybuji, že nějaká pila má knock senzor, který by na základě detekce tohoto škodlivého jevu měnil předstih zážehu - ale neznám zdaleka detailně všechny stroje, takže se mohu mýlit.
|
|
|
|
|
|
|
host - 10.238 (?), 7.5.2014 6:27
Jaký má smysl prémiový benzín? Ten, že neobsahuje biosložku. Snad to tady píšeme už naposledy. Karburátor si snad nechával čistit už každý z nás. Navíc prémiová paliva jsou už z výroby aditivovaná pro vyšší odolnost palivové soustavy proti korozi, menší tvorbu usazenin atd. Přímo v rafineriích se dosahuje kvalitativně lepší aditivace než domácím přidáním stabilizátoru.
Toto všechno jsem si vyzkoušel u auta do kterého tankuju jen a pouze naftu Verva (krom pár vyjímek v zahraničí) a v servisu byl stav motoru a palivové soustavy vyhodnocen nejen bez závad, ale jako vysoce nadprůměrný. Na můj dotaz čím je to ovlivněno, kromě šetrnosti používání (to platí u všech strojů, motor je potřeba "slyšet") kvalitním palivem.
Proto považuju za dobrou investici toto málo udělat i pro motory své zahradní techniky. Ony by všechny fungovaly i na N95 z noname benzinky, ale ty tři stovky měsíčně (vlastně ještě míň, zas tolik benzínu nevyjedu) mě nepřesvědčí o tom, abych ho tankoval. Něco jsem vyzkoušel, jsem spokojený, mám dobrý pocit, nemám potřebu to měnit.
Dál už je to každého věc...
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 7.5.2014 7:12
By fungovaly i na N95... Fungují, jen je třeba před dlouhým odstavením preventivně něco udělat. Mě zase vyhovuje stabilizátor za 60,- a mám jej na několik let. Stačí přidat do poslední dávky směsi, nebo nádrže sekačky, malotraktoru. Opakuji preventivně, protože vyčistit trysky v karburátoru, nebo nechat působit před použitím po odstavení může být zdržení, proto preventivně. Zatím jsem měl problém s GCV 160, ten motor stál víc, jak 1 rok, po aplikaci stabilizátoru do nádrže a protočení motoru za chvíli jel normálně. Je to každého věc, ale není důvod přejít na 100 okt, které ani 100 okt nemusí být, musí mít nad 98 okt a plus do 100 okt. Pro svátečního majitele je řešení kupovat benzín bez biosložky z důvodu čistoty palivové soustavy. Podobné tvrdí obsluhy čerpaček, že lepší benzín se vyplatí. Po pokusu jsem zjistil nepatrný rozdíl ve spotřebě.
|
|
|
|
|
|
|
host - 142.9 (?), 7.5.2014 12:13
Jen poznámku k tomu co tu někdo psal, že 100oktanový benzín hoří pomaaleji. To je hloupost. Platí pouze čím více oktanů, tím větší odolnost proti samozápalům. A tak může mít motor vyšší kompresní poměr. Pokud použiji víceoktanový benzín v motoru, kde to není předepsáno, tak se nic nestane a vše bude OK. Akorát jsem vyhodil peníze za dražší benzín, pokud nebylo cílem ho koupit z důvodu, že neobdsahuje biosložku.
|
|
|
|
|
|
|
host - 72.149 (?), 7.5.2014 13:00
Aby se ta diskuze nezvrhla, ale musím reagovat. Nejedná se o samozápaly, ale detonační hoření- detonace=výbuch, t.j. rychlé hoření. Oktanové číslo se měří tak, že se zvyšuje na zkušebním motoru komprese až začne klepat= detonačne spalovat. Pak se míchá směs dvou paliv o známých oktanových číslech (na př.benzen okt. číslo 50 a hexan okt.č.100) a mění se jejich poměr až se dosáhne právě klepání motoru při stejném kompresním poměru. Dnes už na to budou asi i jiné metody. On benzin s vyšším okt. číslem skutečně hoří pomaleji. Vyšší kompresní poměr umožňuje větší expanzní práci a s tím sovisející litrový výkon. Souhlasím s vámi, že pokud není motor konstruován na tento benzin, tak se žádný zvýšený výkon nekoná. Ale také pochybuji o tom, že tvorba pryskyřičných usazenin u naturalu 95 je věcí pouze biologických přísad, pokud vůbec.
FO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 7.5.2014 13:56
Můžete zjistit, jak dlouho se přidávají bio do benzínu, vyjde vám, že se nápadně shoduje s novými problémy palivových soustav. Ale také nemusíte a můžete napsat další osobní názory na obecně známý problém.
|
|
|
|
|
|
|
host - 216.69 (?), 7.5.2014 14:01
• od roku 2008 první problémy začaly 2009/2010.
|
|
|
|
|
|
|
host - 140.103 (?), 8.5.2014 19:01
Ještě se vrátím k tomu Aspenu 2T, ten používám do všech pil a křoviňáků a je výborný, lépe startuje, nečudí nestárne, nemusím nic vylévat z nádrže, ale co mám zkušenosti, připadne mi to podobné jako se slivovicí jak se načně flaška, musí se vypít, kanistr s aspenem po načnutí díky přístupu vzduchu jako u slivovice jakoby ztrácel grády, na konci prvního roku po načnutí 25L kanistru = 12 měsíců od rozbalení tento benzín jako by ztratil pár procent alkoholu, proto a pro bezbarvost mě to vede k myšlence, že je Aspen vyráběn na způsob E85 = Ethanol. Ve druhém roce po načnutí už další ztráta a zvětrávání u některých strojů co jsou nastavené na chudší směs vyůsťuje k tomu, že špatně startují. Je to výborná náhrada klasické směsi, ale je potřeba brát jen tolik, abych byl schopen do roka tento benzín vyjet = 5L kanistříky ideál. Do sekaček a jiných 4taktů beru premiový benzín u čerpaček = 98 a výš. Mechanické nečistoty zachytí palivový filtr a špína co projde palivovým filtrem nevadí projde i karburátorem, fyzikálně totiž vadí jen voda, ta jak známo je s benzínem neslučitelná a i malá kapička vody (viz obrázek se směrem kmitání molekul vody, kde u hladiny působí pouze jedním směrem) síla molekul vytvoří na povrchu pružnou strukturu a další vlastnost vody vytvářet kulaté kapičky rovněž napomůžou ucpat palivové cesty. Čuchal jsem ke stabilizátoru paliva Fuel & Fit co se prodává 2 deci za 180Kč a je to obyčejný líh možná s nějakým malým poměrem nějakého čistícího prostředku, žádná věda, při nalití pár kapek 100% technického lihu dosáhnu stejné funkce a ušetřím. Líh při hoření nečudí, proto nemusíte mít strach o tkzv. katalyzátor (ve skutečnosti to není katalyzátor, jen další překážka ve výfuku co snižuje výkon obyčejná síťka). To, že někdo neměl problémy s 95 neznamenás, že se problém nevyskytuje, jen to znamená, že měl štěstí a vzal lepší várku. Kolikrát s benzínem mají problémy i auta a u zahradní techniky je vše menší a náchylnější, proto když nechci z finančních důvodů brát 1L za stovku v podobě výborného Aspenu 2T, případně 4T aspoň částečné můžu pomoct prémiovým benzínem 98+. V návodu od sekačky píšou, abych bral víc jak 85oct. čož znamená, že můžu brát jak 95, tak 98, tak 100. Jelikož je 98oct. lepší benzín bez biosložek, nevidím důvod proč ho do zahradní techniky netankovat, jelikož neměli 98, tak jsem vzal Vervu 100. Na závěr článek o tom, jak 100oct. zvedá výkon, jak je vidět motor pokud není přizpůsoben pro vysší octany nevytěží z toho tolik. Přečtěte si tento článek.
Jsou tu ale další pozitivní vlivy, díky vysší teplotě čistější výfuky a ventily, lepší startování a klidnější chod motoru, pokud motoru nebudete pořád šlapat na "krk" vysší teplota absolutně neuškodí, spíše naopak.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|