Dobrý den.
Olej na spojce řetězu nevadí, s tím konstrukce stroje počítá, tomu se prakticky nedá zabránit (řetěz a jeho okolí je vždy od oleje). Poměr mazání motoru se u soudobých pil doporučuje provádět v poměru 1:50 až 1:40. Tady se ovšem jedná o pilu konstrukčně starší - návod k obsluze předepisuje olej pro vzduchem chlazené dvoutaktní motory v poměru 1:32 (v Evropě nebývá zvykem oleje pro dvoutakty vyrábět odlišně pro vzduchem a kapalinou chlazené motory, v USA ano). Ze současných evropských olejů bych tedy doporučil "dvoutaktní" olej, který nemá viskozitu nižší nežli třídu SAE 30. Což se někdy obtížně zjišťuje, výrobce to na lahvi s olejem většinou neuvádí - nutno dohledat technická data oleje na internetu. Obecně platí, že dnešní oleje ve třídě JASO FD bývají méně viskóznější (řidší). Použil bych olej ve třídě JASO FC (nebo ISO L-EGC), poměr olej:benzin 1:30.
Oleje dle normy JASO = japonská norma, ISO = evropská (rádoby světová) norma.
Seřízení karburátoru není jednoduchá věc -- někdo to zvládne, někdo ne. Radu typu -- odneste to do servisu, tak Vám to seřídí někdy i na počkání -- to asi nechcete číst, že ano?
Vyhledejte si tedy zde v poradně například vlákno s názvem: Homelite VI XL2-seřízení karburátoru. Tam to pan J.P. (?) poměrně pěkně popisuje = obecné zásady pro seřízení karburátoru motorových pil.