Ano, to ano. Ale nekdo muze mit prodejce pobliz, muze se na ni mrknout osobne. A navic, nemusi byt ani stara, vim o pripadu MS180 r.v.2007, deklarovane jako malo pouzivana a byly obrovske ryhy i v Nikasilu na valci, sice jela ale otresne - novy valec a pist to vyresil.
Radeji koupim nejakou 034/036 do 3tisic a opravim, pak mam zaruku, ze jde prakticky o novou pilu... Klicove jsou loziska/klika/valec a pist. Loziska jsou u techto pil velmi naddimenzovana, mel jsem v ruce 036ku z roku 86, zadrena na valci, celkove dezolatni stav stroje, zanesvareny pilinama a olejem, vcetne BIO oleju, ktere nejdou v nicem rozpustit. A klika jak nova, loziska naprosto OK (origo SKF).
Spotrebni zbozi jako membrany do karburratoru, retezku, olejove cerpadlo neberu v potaz, to jsou lehce vymenitelne soucasti/opravitelne.
V servisu Vas budou chcit natahnout, protoze jsou to firmy, co musi tezce vydelavat, takze bude takova pila po renovaci minimalne za 10-12 tis, pokud se bavime nazorne treba o tom Stihl 034/036.
Ale ne kazdy ma moznost to rozmontovat, stravit nad tim nejaky cas, sehnat dily a slozit. Ty starsi pily se musi koupit s vedomim, ze to chce GO, nebo minimalne proverku stavu, pripadne minimalne novy valec.
Nelze kupovat starsi stroj s tim, ze do nej ihned naleju benal a budu pilovat 50 kubiku za rok na spalky. Coz teda nebude dotycny ani s tim cinskym smejdem, ten neudela ani tech 20 za rok :-)