Velkopavlovická meruňka - špatný řez?
|
|
|
|
|
 |
 |
|
salometka - (43) - 161.178 (?), 29.6.2009 14:21, zobrazeno: 42977x
Dobrý den,
loni na jaře jsme na jižní stranu vysadili meruňku (Velkopavlov.), ještě v zhradnictví udělali řez, letos v březnu jsem dle doporučení provedla řez já, meruňka se poté obrovsky zahustila, tak jsem v 1.polovině června udělala další řez, aby se prosvětlila, ale meruňka roste jako blázen dál - tentokrát vyhnala dlouhé výhony (viz foto). Prosím poraďte, jakým způsobem a kdy zasáhnout, aby získala ten správný tvar. (Právě jsem se zde na fóru dočetla, že čím víc se řeže, tím víc roste:-/.) Moc děkuji za radu. Fota jsem pořídila pro jistotu ze všech stran.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 180.2 (?), 29.6.2009 14:32
Dobrý den. Je to v pohodě. Není to nic hustého. Jen ať roste. Ten kůl zarazit pod úroveň korunky, zdá se mi, že Vám drhne o větev a úvazek zavázat osmičkovým vázáním. Stanislaw
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
salometka - (43) - 161.178 (?), 29.6.2009 21:38
Jsem laik-samouk, ale dle mých vyčtených poznatků odrůda Velkopavlovická je nejrychleji resp. nejbujněji rostoucí (tak si z toho nic nedělejte), ale za to tato odrůda k mému velkému zklamání prý nerodí každý rok:-(zatímco vaše odrůda by měla rodit každý rok...:-)
|
|
 |
|
 |
 |
|
salometka - (43) - 161.178 (?), 29.6.2009 21:30
Dobrý den, děkuji za rychlou reakci:-) Hustá už díky řezu sice není, ale zdá se mi, že teď vyhnala moc dlouhé šlahouny do výšky a že se nekošatí do stran, tj. kolmo ke kmeni. Takže letos už žádný řez? Děkuji!! Ano, vím, úvaz a kůl je ostuda:-o/
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 171.155 (?), 29.6.2009 21:52
Náhodou je rostlá pěkně: Já bych ji začátkem září (event.koncem srpna) zakrátil měkké konce výhonů a přihnojil draslíkem - pro lepší vyzrávání a odolnosti proti mrazu. Jinak další řez až na jaře- za vegetace.
Lucas
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 180.2 (?), 29.6.2009 22:09