Meruňka vypadá jak koště



host - 109.108 (?)
4.7.2008 17:53

vloudila se chybička, což jste asi pochopil, že na koncích větví jsou košťata ne koťata.Myslíte, že bych ten nový obrost, který je skutečně nahuštěný a má asi6 výhonů na 10ti cm od konce, mohla odstříhat?Když toto nechám tak jak je, obvod korunky se silně zahustí.Co vy na to?M.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 109.108 (?), 3.7.2008 15:36, zobrazeno: 8104x

Nevím, co se mi povedlo, ale u meruňky/4 roky/ mám všechny věrve na koncích obrostlé množstvím malých větviček.Větve připomínají košťata, poraďte co s tím. Dosud jsem se snažila o hezký tvar, ale jsem začátečník a asi se mi to vymklo z ruky.Moc prosím odborníky o radu jak mít opět hezký stromek.Děkuji M.

   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18316) - 85.27 (?), 3.7.2008 15:42

Možná by to chtělo připojit fotku a informaci, jakým způsobem jste se snažila o ten hezký tvar.
   Pokud Vám to koště plodí dobré meruňky, zvažte, je-li nutné vzhled stromu výrazně upravovat.

      
host - 109.108 (?), 4.7.2008 11:45

Pane Vysloužile, ten tvar se mi "povedl" snad tím, že jsem po odkvětu zkrátila letorosty, protože byly dlouhé až60cm.Tam, kde jsem střihla, jsou teď stětky tvořené množstvím zatím malých větviček.Takže: kosterní větve jsou na koncích jak koťata.A s tím plozením.letos poprvé nasadila plody 15!!!ks a ty postupně opadávají.Tak co teď?Prosím poraďte.M

         
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18316) - 85.27 (?), 4.7.2008 11:58

Já nevím. Zakrácení letorostů nepovažuji za špatný krok - je to něco na způsob Šittova letního řezu. Na nově vzniklém obrostu by měly narůst květní pupeny později vykvétající, které prodlouží dobu kvetení a mohou uniknout mrazíkům. Možná by šlo nově narostlé letoosty proředit. 
  Koťata jsou roztomilá, ale podobu s meruňkovými výhony nenacházím.