Co teď s moniliovou spálou meruněk

Skalovi.pisek - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (336) - 161.138 (?)
1.5.2009 21:37

Vám taky doporučuji oddíl "Choroby" této diskuze abych nemusel odpovědi opisovat.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 160.249 (?), 23.4.2009 17:06, zobrazeno: 16823x

Až nyní po odkvětu meruňka začala vadnout (listy a květy) a zdá se, že i velká část stromu zasychat. Jsem naprostý začátečník, tak jsem na netu zjistila, že jde velmi pravděpodobně o moniliovou spálu či úžeh (zpětně si vybavuji, že jsem pozorovala toto postižení už loni - několik shnilých zaschlých plodů zůstalo na stromě a pár zaschlých větví). Mrazy tu na břeclavsku nebyly. Dá se s tím něco dělat ještě teď (ořez, postřik), abych strom zachránila? Vedle ní jsou ještě dvě další meruňky jiného druhu, které jsou napadeny také, ale minimálně. Všechny tři stromy jsou velice staré, řekla bych 50 i více let.

Můžete mi někdo poradit, prosím.

host - 122.179 (?), 23.4.2009 17:14

Pokud lístky sklaply a visí tak neuděláte asi nic, jen pilkou uřezat až po živou část.Mimochodem stříkala jste?Použil jsem ROVRAL a přesto nějaká větvička odešla.Ale jen málo.Příště budu pečlivější a nic nevynechám.   AB

host - 160.249 (?), 23.4.2009 17:21

Nestříkala. A právě proto, že stříkat se má do květu nevím co teď, když už je strom odkvetlý.  JB

host - 122.179 (?), 23.4.2009 17:32

Stříkal jsem těsně před rozkvětem.V mládí (za války) jsem měl nejraději meruňky a živil jsem se na nich často, ač to byly už jen samé pahýly, které tam po odstranění odumřelých větví (po apoplexii) tatínek nechával.Udělejte stejně tak, neukvapujte se s kácením, obzvlášť jsou-li to chutné odrůdy.Dodnes umím perfektně rozpoznat které jsou šťavnaté a které brzy moučnatí.  AB (UH)

Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 79.90 (?), 23.4.2009 20:57