Způsob čištění molitanového vzduchového filtru v křovinořezu
|
|
|
|
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 30.7.2010 8:58
Rozhodně to není bezvýznamné, pokud je použití "nějaký" molitan, který je právě po ruce. Kdysi jsem používal Homelitku, kde byl molitanový filtr a když jsem kupoval nový, zrovna se tam prodejce snažil vysvětlit nějakému p., že molitan musí mít určitý průtok vzduchu a že to není jen otázka vytahování peněz z lidí, že bude mít problémy s chodem motoru, výkon bude jiný a může v krajním případě poškodit motor. Molitan není každý stejný a některé se rozpadají účinkem benzínu, což při nasátí do motoru bude jistě adekvátní úspoře za originální molitanový filtr. Nikoho nepřesvědčuji, jsou to Vaše mašiny, ale doporučuji vždy zvážit význam úspory vs riziko a problémy, které taková úspora přinese. Běžně je uváděno namočení a vymačkání (impregnace) molitanového filtru olejem u sekaček a předfiltrů motorů na malotraktorech např. Honda GXV 160. Jinak stačí vyprat v jarové/mýdlové vodě vysušit a instalovat správně zpět. Při demontáži je důležité zabránit vniknutí nečistot do sání motoru/karburátoru. Zde je návod křovinořezu Honda a vzduchový filtr se má ošetřit namočením do oleje. Je to logické, neboť vlastním provozem se molitan impregnuje od karburátoru také. Tím to nemusí být všude uvedeno, ale děje se tak i přes to, že je instalován zpět molitan vypraný a bez ošetření olejem. Pouze to není v celé ploše zajištěno ihned od začátku provozu, ale až po určité době se molitan nasákne celý.
|
|
 |
|
 |
 |
|
jan.brazdil - (9) - 126.200 (?), 30.7.2010 9:43
Tolik reakcí za tak krátkou dobu jsem opravdu nečekal. Velice Vám všem děkuji.
Filtr rozhodně nebudu vyrábět, nejsem z těch, kteří šetří na nepatřičných místech. Neoriginální molitan může být v pohodě, ale proč to riskovat.
Filtr budu muset čistit častěji. Jak to tak vidím, tak jsem to zanedbával. Doufám, že jsem křovinořezu nestačil ublížit…
Drátěnkový filtr je zajímavý nápad, mrknu se, zda by se nedal koupit, zatím ale koupím molitanový. Křovinořez je z internetového obchodu, ale pokud vím, tak jej prodávají i v Baumaxu, takže se první zkusím na nové filtry zeptat tam. Asi nebude od věci jich koupit více (dva kusy). Jeden můžu mít instalován a druhý může schnout po mytí.
Automechanik, který mi radil dát na filtr olej, mi říkal přesně co Vy, tzn. že se tím zlepší filtrace. Raději ho tam tedy budu dávat, tzn. filtr v oleji vykoupu a pak z něj olej pořádně vytlačím, souhlasíte? Oleje jsem tam dával více (tekl mi kolem prstů), to jsem ale asi přehnal. řekl bych ale, že u křovinořezu je zbytečné používat speciální olej. Filtr tedy budu koupat v oleji Stihl, který dávám do benzínu.
Velice Vám všem děkuji za podporu.
Jan Brázdil
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
jan.brazdil - (9) - 126.200 (?), 30.7.2010 10:03
To určitě je důležité ;-), ještě jednou díky!
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 231.226 (?), 30.7.2010 10:28
nepoužívať hustý olej na molitan... upchá /ucpe/ ho viac ako prach... tam sa striekne riedky... stačí malým rozprašovačom od nejakej voňavky... mám na to malú flaštičku... tak asi pol deci... a vtej je nejaký riedky olej... tušim na bicikle, alebo šijací stroj... tie spreje čo su originál na športové filtre sú veľmi drahé... stejne ten olej je iba na vychytanie prachu...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 99.169 (?), 30.7.2010 11:00
žádný olej na filtr nekapu, protože mastnota na filtr váže prach a nečistoty...182.202 (?), 29.7.2010 23:15Roman... jenže právě kvůli tomu tam ten olej je- aby zachytil jemné prachové částice. Já osobně používám specielní olej na motorkové filtry/v motokrosu a enduru se používají molitanové filtry stejného principu/,ale to díky tomu, že kromě sekaček stojí doma motorky.Tento olej je lepivý jak med. Jinak je doporučován běžný motorový olej.
Ivan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 77.250 (?), 30.7.2010 14:30
Zdravím, chcel somsa zaregistrovať, aby som nevystupoval anonimne na tomto fóre ktoré má u mňa značnú autoritu ale bohužial voľba okresu ponúkne len Čechy. Som vlastníkom HQ335RX, pri čítaní príspevku účasníka 182.202 sa mi zvýšil krvný tlak <200. K čomu je návod na použitie a ešte sa príspevok prezentuje ako dobre mienená rada. V návode sa píše o oleji do filtrov, ktorý ma inú konzistenciu ako motorový olej, ktorý stečie. Olej do filtrov drží v molitane a zachytáva aj nečistoty z menším priemerom, táto schopnosť je vhodná za suchého počasia kedy je zvýšená prašnosť. S takto naolejovaným filtrom sa stroj predáva, ale asi je to podľa niekoho zbytočnosť. Takže uvážte čo je vhodné, doporučenie renomovaného výrobcu, alebo rada na fóre. S pozdravom Supetár
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
jan.brazdil - (9) - 126.200 (?), 30.7.2010 20:16
Dle Vás je tedy lepší mít na molitanový filtr speciální olej? Jak už jsem psal, v mém návodu o tom není zmínka, ale díval jsem se do návodu ke křovinořezu Honda UMK 425E na který odkázal pan J.S. (děkuji Vám za něj) a je tam uvedeno toto:
Lehce filtrační vložku navlhčete čistým motorovým olejem a přebytek oleje řádně vymačkejte.
Jedná se sice o úplně jiný tip křovinořezu, než mám já (má 4-T motor a tedy nepoužívá směs oleje a benzínu), ale o speciálním oleji na filtr tam není zmínka.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|