Zemní motorový vrták
|
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 140.103 (?), 24.2.2015 1:48
Něco jiného je, když máte vrták za 14 000 s předepsaným poměrem míchání oleje 1:50 a nejlacinější čínu s poměrem 1:40 nebo dokonce 1:30. Kouřivost je pak úplně někde jinde, i když samozřejmě takový olej např. od Husqvarny low smoke pomůže, při poměru 1:30 bude ale hulit taky. Je jasné, že vrták dražší vydrží více než vrták za 5000Kč, to napadne asi každého. Zadavatel vlákna nehledá dražší vrták patrně proto, že ho nevyužije. No a z těch lacinějších kolem 5000-6000Kč se mi jako nejlepší jeví Fuxtec skrz dostupnost náhradních dílů a integrovanému easy startu. S dražších bych potom sáhl po Lumag EB 710G který má přímou převodovku a větší obsah a výkon. Pokud jdu samozřejmě výše, dostane se mi kvalitnější stroj, to je logické.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 178.9 (?), 19.2.2015 6:46
Podle chvilkové zkušenosti s Fuxtec jej nemůžete hned doporučovat nějak nechápu...
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 214.22 (?), 18.2.2015 23:02
Pane Vysloužil, už máte zpětný chod? Většinou stačí malý dvoupólový přepínač. Případně s diodou v sérii, aby zpětný chod byl pomalejší.(Jestli máte použitý komutátorový motor.)
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.132 (?), 19.2.2015 9:24
Ako rychlo sa daju navrtat diery rucnym vrtakom? Povedzme jedna diera meter alebo pol metra 30 cm sirka? A ako rychlo je to motorovym?... je to 70 L zeminy.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
ales_22 - Stříbrný Zahrádkář (262) - 9.129 (?), 19.2.2015 15:01
Pokud jde o klasický komutátorový univerzální (může jet na střídavý i stejnosměrný, proto univerzální) motor, tak tam jsou dva dráty ze statoru a dva dráty z rotoru (z komutátoru). Označme si je + a -, zapojení v jednom směru je +stator-+rotor- zapojení por opačný je +stator--rotor+ nebo -stator++rotor-. To znamená, vezmete oba dráty z rotoru (ev. statoru) a tyto dva přehodíte. Toť vše. Je to sériové zapojení, takže jiné možnosti nejsou, proto se někdy ten motor nazývá také sériový.
Jako větší problém bych viděl mechanické nabastlení nějakého vhodného přepínače. V tomto nářadí to bývá všechno přesně napasované do sebe a moc místa navíc tam nebývá.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 110.125 (?), 23.2.2015 9:23
Měl jsem SHARKS což je kopie LUMAG co tu uvádíte. Měl jsem ho asi rok, pak se rozpadl. Jako hobby pro tak 50děr ročně v dobrým terénu je to ok. Jakmile je kamení, kamínky, jíl dojde k obroušení vrtáku, zlomení vrtáku (mně dvakrát), má to minimální odpružení od vibrací, takže dřív nebo později dojde k popraskání rámu, povolení šroubových spojů-výfuk, převodovka,karburátor, případně rovnou ulomení šroubů. Vymele se převodovka a uniká olej.
Nakonec jsem si koupil STIHL za 35tis, jenže já jsem profi uživatel.
Přesedlat ze SHARKSu na STIHL bylo asi jako z Trabanta do Bentley
|
|
 |
|
 |
 |
|
vjk - Zlatý Zahrádkář (539) - 32.81 (?), 2.3.2015 20:09
Zemní vrták Zipper mám asi dva roky. Chovám se k němu s citem a zatím drží. Dělal jsem s ním díry na sloupky kolem dvou zahrad a bez problémů, pokud nenarazí na kámen. Zlenivěl jsem natolik, že ho používám i na sázení paprik, rajčat a révy, kopání děr pro stromky. Vytkl bych mu dvě věci: 1. Absence bezpečnostní spojky, pokud se kousne vrták, tak to s obsluhou pěkně zacvičí. Chce to netlačit na pilu a jemný prst na spoušti. 2. Výfuk je umístěn tak šikovně, že při vrtání se odráží zplodiny od země přímo obsluze do ks... tu. Pokud vezmu v potaz, kolik stojí zapůjčení v půjčovně, tak už se dávno zaplatil. VJK
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|