Zahradni traktor Vari Pony
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 25.2 (?), 10.8.2011 23:06
Nebudu se rozepisovat o sečeni, to je zanedbatelne, spiše se pozastavim nad navozem dřeva ve svahu.Vlastnim Vari a nedam na něj dopustit je to pracant, ale na větši a těžši převozy ve stiženych podminkach je to o hubu a zkušenost.U jednonapravovych frez je problem jedna hnaci naprava a lehky stroj, i když proti travnim traktorum maji vyhodu v drappneumatikach a tedy pohodovem zaběru klouzani a smekani se neubranime.Na vami popisovane prace by možna bylo jednodušši a levnějši použiti stavebniho vratku s vačkou.
|
|
|
|
|
|
|
habr.v - Stříbrný Zahrádkář (144) - 181.25 (?), 11.8.2011 12:53
Zdravím p. hawkeye. Tento problem jsem řešil před 4mi roky. Hodně to zkrátím- Vari je opravdu profi i finančně, nikdo Vám nenapíše, že potřebujete na jízdu jinou převodovku a na sečení taky jinou převodovku(cca kus 15tis kč). A motor 5.5 ps 2t 6ps. Odstředivá spojka, kdo nejni tech.talent, tak mu za párkrát začne poškubávat, spálí pérka atd. 3+1rychlosti dosti nedostačující a řadit pouze za klidu stroje! MKS-60 s mot. 7ps jsem zvolil z duvodu finančních- na frézu navěsíte vše co si budete přát (jedno, nebo dvou buben sekačka, sněh.fréza, štěpkovač, nesený nářadí atd.) Já pouze zakoupil kola 5x10+ závaží, jdou tam i 6,5x12/70 průměr o 2cm větší. Pokud se nebudete na veliko zabývat zelinářstvím, tak MKS-60 bohatě postačuje. Já z 70% vozím dřevo z lesa, pak 2x za rok seču a jednou ořu, kultivuju atd. Někde tady na vláknu je o tom diskuze, myslím "Vari nebo Monf." Srovnejte ceny, to je zajímaví. Zdravím a štastný výběr přeje Míra
|
|
|
|
|
|
|
host - 9.2 (?), 11.8.2011 21:17
O spokojenosti mluvte až tehdy, když vám skvělé MKS vydrží to, co Vari, ať už s Jikovem nebo Hondou. BěŽně vidívám stroje s motory bez výbrusu přes dvacet let staré a přes minimální údržbu fungující k naprosté spokojenosti.
|
|
|
|
|
|
|
habr.v - Stříbrný Zahrádkář (144) - 181.25 (?), 11.8.2011 23:01
Máte pravdu, já taky psal o dobrém profi stroji(Vari), čtěte lépe a pozorněji. Tchán měl T20, ta nadělala práce, jeje! Ale taky jsem viděl ulomených řídítek, pořádně obroušených soukolí, spálených spojek, ulomených kol a 2T motorů co nechtějí poslouchat. Podle mého nejni jenom Vari, ale Agzat, Robot,MKS, Monf atd. To byla dobře míněná rada, aby pan hawkeye nekoupil první malotraktor který potká. Já rozmýšlel a okukoval skoro rok a myslím, že jsem udělal dobře, protože na Agzat s diferákem nemám financ! S pozdravem Míra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 4.243 (?), 12.8.2011 9:44
Pane habr v. já vůbec nepochybuji, že Vaše MKS je dobrý stroj a že Vám vyhovuje a přeji Vám to. Jen při těch Vašich výčtech pro a proti jste si to pojal spíče po svém než objektivně. Já to teda udělám taky tak. Vari a MKS jsou úplně jiné stroje. Vari záměrně udržuje VARIabilitu jednoduchých zěn jednoho stroje na druhý a to napříč zemědělský - kumunální. Jen toho montování na MKS při změně adaptérů je proti Vari několikanásobně více. MKS má k dispozici více pojezdových rychlostí, to je pravda, ale víte vy vůbec co je tam za převodovku? Je to domeček plný koleček v hliníkovém obalu. Dva stromečky ležící suběžně vedle sebe z čehož jeden má hřídel ven jako hnací a druhý hnaný a propojeny jsou článkovým řetězem (řetízkem). No prostě Peerless. Navíc Vámi dříve popisované řazení za jízdy je cesta, jak ji dříve odepsat a nečekejte, že tam budou "škrčet zuby" nebudou, protože zvolení požadovaného převodu je řešeno trošku jinak a vlastně všechna kolečka jsou stále v kontaktu - záběru s protiležícíma. V případě poruchy převodovku můžete rozdělat, najít závadu a to je asi tak všechno co pro to můžete udělat. Nekoupíte jediný kolečko či jiný ND. Jedině převodovku jako celek odvézt k oprvě. Namítnete šnek u Vari? Jasně, není to žádný poslední výkřik techniky, ale vždycky se řeší jak dostat výkon na zem než to, že šnek ho "žere" a je ho málo. No a teď k cenám.
Vari má všechny a zvláště aktivní adaptéry certifikovány, prošly zkušebnou a jsou schváleny pro prodej v EU. Zeptejte se Vašeho výrobce na tyto "papíry"! Ono to totiž něco stojí. S Vari se lze legálně pohybovat po veřejných komunikacích. Zeptejte se Všeho výrobce na provoz MKS. A zase, tento úřední šiml něco stojí. Já ho netvořím, ale nic na tom nezměním. A že Vari má ne několik, ale dvě převodovky? Je to daň za rychlou změnu z "tahače" pro těžké práce na lehčí stroj používající aktivní adaptéry. Cena aktivní převodovky DSK 316 PSVN KLESLA ano čtete dobře klesla a to o několik tisíc oproti třeba konci devadesátých let a hlavně začátku 2000. Dokonce přídavná převodovka AGZAT, která umožní připojení aktivních adaptérů stojí ty stejný peníze, přitom montování je tam daleko víc. Mimochodem i AGZAT používá aktivní adaptéry většinou od Vari. Proč asi? No protože mají "papíry".
Sám za sebe jse rád, že Vari drží "politiku" Variability a přestavění stroje trvá spíše vteřiny než minuty (přijedu k louce, na vleku sekačka, přehodím jen motor a seču). Navíc zachování těchto řešení umožňuje už několik desítek let používat "staré na novém" jestli mi rozumíte. Někdy jsou to však kompromisy a nějaký "jednoúčelák" může pracovat lépe, má třeba vhodnější pojezdovou rychlost ap. ale to se už nedá nic dělat ale stále je vidět jak dobře i po těch letech si Vari vede nejen na domácím trhu, zde má jako vždy nejvíce kritiků, ale i v zahraničí. V cizině snad čím dál líp. Kruci, už píšu jako prodejce, ale J.S. Vám potvrdí, že jím nejsem, když mě tak dobře zná.
No a konečně řemenové převody. Tady sám moc nevím a teď moje zkušenost říká, když se to blbě udělá, blbě to i funguje. Jednoosák KIPOR má řemenový převod ala Mountfield s napínací kladkou tady však podobnost končí a KIPOR s dieselovým motorem a železnýma kolama neproklouzne ani omylem. To spíš rohrábnou kola. Toto je taky celkem zajímavý jednosák i cenově. Obecně: Je dost smutný, když někdo píše o Vari a to už se netýká habr v. že to ve Vari taky mohli okopírovat jinak, lépe ap. Je vidět že ví prd. Stát potažno Agrozet tehdy legálmě koupil licenci na výrobu stroje GUDBROT, takže nic neukradli ani nekopírovali. Za mě říkám je jen škoda, že se nekoupily všechny převodovky ne jen T20 a T19 ze ktrých vyšlo vše ostatní. Jinak už v době GUDBRODU se používal čtyřtaktní motor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
habr.v - Stříbrný Zahrádkář (144) - 181.25 (?), 13.8.2011 18:06
Dobrý den XY 4.243, tady Míra!! Proč se tak úpěnlivě vemlouváte ohledně Vari. Už jsem minule psal, že to je PROFI stroj, a reagoval jsem na úvodní článek p.hawkeye. Každý opravdu nepotřebuje profi Vari a tři převodovky. Já jsem (věřte, nevěřte) používal u tchána na chalupě T20+ 4.5k 2t motor pouze na orání a přepravu ovoce a zeleniny a to jiř v roce 1980. Vesnice je u Městce Králového, a tím pádem u Libice nad Cidlinou. A u Jičína. A strýc dělal v Agrostroji. To na okraj, proč o dnešní Vari vím své. MKS a ta její převodovka je z profi traktorů na sečení trávy (Etésie) Tyto traktory jsem opravoval pro firmu. Mladí chlapci co dělali údržbu zeleně v Českých Budejicích se s nima nijak nemazlili, těch traktorů (převodovek) běhalo po ČR asi 30, pak převládli hydro. Za tu dobu byli dvě reklamace na převodovky, a to na soukromém traktoru pro hlučnost.(já bych je osobně neuznal). Náhradní převodovka i díly jsou bez problému! To k převodovce. K ceně: Potřebuji sekat trávu na sena, odklízet sníh (cca 200m cesta+ okolo baráku(radlice nestačí-Vysočina). Prakticky vše závěsný příslušenství. Vyvážečka, vozík, žebřinák na seno. Pakli-že jsem toto všechno dostupný ke koupi spočítal u Vari, tak cena byla před 4mi roky 120tisíc. U MKS-60 s mot.7ps 60tisíc. Ke spojce: Řemenovou spojku používaly a používají s úspěchem světoznámé firmy od John Deeru po Vari!! A kdo nechápe že je to spojka, že se to chová stejně jako u auta, nebo na motorce, tu spojku prostě nemůžete pustit (zmačknout) naráz!! Já jsem řemen měnil na MKS po třech letech z vlastní blbosti a úniku vazelíny z převodovky. U tchána jsem měnil spojku jednou celou a pérka mnohokrát, vždy když začla škubat. Možná už je to jinak u DSK 317? K výměně adaptérů: Vy vyměníte motor ve vteřině, já dvoububen za minutu, už seču a Vy ještě sundaváte převodovku z vozíku. Doufám že to pochopíte jako žert! I kdyby to na MKS trvalo 5min. tak v tom nevidím problém. Mě na Vari vadí další převodovka(kam doma s ní?) Zminujete Agzat-adaptér, sice stojí možná stejně, ale je to menší kus převodu a nepřekáží to v koutě. Vari spí od T20-Gudbrod stále šnek(licence šedesátý leta). Agzat diferenciál- jestli jste s tím jel a otáčel se tak je to oproti ráčnám v kolech jiná třída (já pouze na výstavě v ČB). O papíry jsem se nezajímal, ale myslím že p. Staufčík by vám papíry breskurychle rozmluvil neb by mu to neprošlo certifikací. K p.J.S. Všechna čest, Vy jste technický typ, ale vemte si takového malíře pokojů, nebo řezníka ty moc nechápou proč "pořád" brousit řetěz na mot.pile a nebo žabky na bubnový sekačce, To je to samý s tou spojkou, Vám vydrží 17let a sousedovy na sněh. fréze se za zimu 3x přetrhne řemen u pojezdu, z důvodu, prostě zmačkne spojku a jede, že mu to mašinu skoro vytrhne z ruky to mu nevadí nebo nedojde. Každý jsme jiný. A mimo jiné, co by dělali opraváři, kdyby všichni byli jako Vy?! Zdravím všechny mudrce Míra
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 211.72 (?), 13.8.2011 18:55
Jen abych upřesnil, ty spojky jsem psal byly 2. Tu první jsem odrovnal rychle svou neznalostí správné obsluhy, ta druhá je tam dosud. Správně opotřebované pakny se dají nechat obložit. Uznávám, že pokud jste s MKS spokojen, tak nepovažujete Vari za lepší, nebo si obhájit potřebu vyšší investice. Vari je technicky někde jinde, to je jasné. Ale když se dá výhodně koupit Vari ve velmi dobrém stavu, tak 2 násob to bude platit o MKS. Nebudu vysvětlovat spolehlivost převodovek Vari, pouze špatný olej je dokáže odrovnat. Obsluha je o znalosti stroje, ale do lesa, nebo do pole byste se mnou srovnávat určitě nechtěl co kolik a kam uveze a jak rychle. Na tu trochu dřeva bude stačit MKS, to je fakt, po menších dávkách, pokud by byl s frézou, nic jiného tazatel nechce, tak je to řešení určitě levnější, ale já bych to nechtěl. To je o porovnání obou strojů.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|