Vlecka za Vari



host - 178.235 (?)
5.9.2011 16:02

Délku i provedení si obkreslete na hotovém vozíku v prodejnách Vari nebo od kamarádů.Sám jsem tak učinil a zhotovil oje na dvoukolový vozík (káru),brzdu mám rovněž z Trabantu, kola s bubny z motocyklu.Bez brzdy (alespoň ruční) nic nestavějte. cz163328@tiscali.cz

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 218.140 (?), 5.9.2011 15:45, zobrazeno: 18331x

Dobry den, zohnal som si kolesa z trabanta (zo zadnej napravy)  a chcel by som si spravit vlecku za moj vari. Chcel by som sa spytat niekoho kto si tiez robil nieco podobne na rozmery ako napr. ake dlhe ma byt oje a optimalna vzdialenost sedadla od malotraktora ak by ste pripojili nejake foto bol by som vam povdacny:))

   
host - 178.235 (?), 5.9.2011 16:02

Délku i provedení si obkreslete na hotovém vozíku v prodejnách Vari nebo od kamarádů.Sám jsem tak učinil a zhotovil oje na dvoukolový vozík (káru),brzdu mám rovněž z Trabantu, kola s bubny z motocyklu.Bez brzdy (alespoň ruční) nic nestavějte. cz163328@tiscali.cz

   
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.13 (?), 5.9.2011 16:11

Já jsem použil nápravu z Audiny, hlavně se zaměřte na brzdy, mám je zdvojené v ovládání. Jinak velikost jak je libo. Celý vozík jsem nafotil dříve, pohledejte. A hlavní, nejdůležitější věc, sváry nemám dle ISO, takže to je velká chyba. Vozík slouží od roku 1996 a odvezl kvanta dřeva, písku, brambor, kamene, cementu a pod. Ale očekávám, že se každou chvílí rozpadne, ISO ničím nenahradíš -te. To jen pro pobavení, které někteří místní teoretici berou až smrtelně vážně. Očekávejte, že Vás upozorní na vše možné, ale vozík v životě nesvařovali a malotraktor je pro ně neznámý název. Přeji trpělivost a budete spokojen, příp. Vám vozík znovu nafotím.

      
host - 218.140 (?), 5.9.2011 20:09

Velmi pekne dakujem...  ano poznam takych co sem chodia iba podryvat... a chcel som sa vas opytat na vase skusenosti ked nieco vezeiete na vlecke a idete dolu kopcom brzdite uplne brzdou alebo nechavae trochu prace aj na motor???... chapem ze ked pretlaca motor tak trpi aj snek a preto by som sa vas chcel opytat kedze vy ju pouzivate uz dlhsi cas ci vidite vycsie opotrebenie :))

         
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.79 (?), 5.9.2011 21:10
Motorem jsem brzdil zpočátku, než jsem zjistil, co si mohu s Vari dovolit a také to bylo dle nákladu a svahu. Nyní z kopce pouze vyřadím na neutrál a brzdím. Tím dochází k min opotřebení nábojů, neboť se spoluunášejí i poloosy a tím se počet otočení nábojů v kolech zásadně snižuje. Šneku to nevadí, což je zřejmé z min odporu, který klade, roztočí se i s promazanými náboji. Cvakání palců je také o hodně menší a tím je jízda příjemnější. Opotřebení šneku jsem nezaznamenal, používám neustále PP90Hypoidní olej s přísadou na snížení opotřebení. Jinak z kopce s nákladem musíte jet pomaleji, zejména v horším terénu. Motor sám soupravu neubrzdí, navíc je nutné mít nastavení na uzávěrku obou kol, což je pouze rezervní řešení, pro výpadek brzd, což by zpomalilo rychlý rozjezd a obsluha by získala čas seskočit, nebo zatočit do svahu, to není s uzávěrkami ale vůbec snadné. Proto nyní brzdím motorem minimálně. Základem je postupně získat zkušenosti, nepustit se hned do těžkého terénu s velkým nákladem.
         
host - 178.235 (?), 5.9.2011 22:52

Přibrzďování motorem ničemu neublíží, pokud je krátkodobé.Pamatujte ale i na to, že motor může zhasnout a automatická spojka vazbu převodovky s motorem přeruší.Pak jste odkázán jen a jen na dobrou brzdu, nebo rychle vyskočit. A tam dole nesmí nikdo být...

            
host - 26.218 (?), 6.9.2011 9:41

I krátkodobé brzdění, pokud je velmi intenzivní, může být devastační. Viděl jsem, jak u Tery (předchůdce Vari), vypochodoval náboj se šnekem ven ze skříně. Tera jela z prudkého kopce na první rychlost bez brzd, jen kvílela. Opravář konstatoval, že to není poprvé, co vidí takto zničený převod vlivem brzdění. Je to však již přes 25 let, detaily si nepamatuji a bylo to na na Teře, Vari má tuším odlitky zesílené.

               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.122 (?), 6.9.2011 10:20
Pokud má brzdění motorem zachránit hodnoty, nebo zdraví(např ráno se jelo do lesa, na pole, louku a bylo sucho a začne pršet, cesta zpět je tím pádem kluzká a nebezpečná, zejména na větším svahu, tráva, listí, bláto a pod), tak ano, ale vždy s brzdami na vozíku a pomáhat zpomalit soupravu. Co se týká spojky, tak pokud jsou vyšší otáčky, než spínací, tak spojka je pořád v záběru, i když např obsluha nechtěně vypne motor vypínačem na řídítkách. Potom jsou 2 možnosti - zastavit, nastartovat motor, nebo udržovat rychlost, aby se spojka držela v záběru. Pořád platí, že se brzdí motorem v nastavení s uzávěrkou a tím je ovládání těžší i rázy na řidítka jsou větší, zejména, pokud máte 1,5 metru tvrdého dřeva na vozíku. To už chce i víc, než jistotu, ale také zkušenosti a 100% stav všeho.
                  
host - 26.218 (?), 6.9.2011 12:06

Tak, tak, svatá pravda. Koho Varina někdy "potáhala", ví svoje. Jak se píše výše - perfektní brzdy jsou podmínkou, ruční brzda nutným doplňkem a rozhodně je lépe použít automobilová kola, která mají větší průměr brzdových bubnů než originál vozíky za Vari. Toto platí zejména pro ty, kteří chtějí bezpečně jezdit z těžším nákladem v kopcovitém terénu.

               
host - 178.235 (?), 6.9.2011 17:33

Tera měla svou slabost ve skříni, převodovku jsem doplnil o axiální ložisko u šneku a od té doby jsem ji a nikdo jiný "nevyzul". Jezdí dodnes.  AB

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Homelite xl 91318.9.2024
Homelite xl 91315.9.2024
Kouří do místnosti12.9.2024
Kompresor - identifikácia9.9.2024
ČOV Herva8.9.2024
ČOV Herva8.9.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika