Vazelina na uhlove prevody krovinorezu
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 147.108 (?) 7.7.2010 19:55
Mě už připadne to věčné vyhrožování olejem M6A jako urban legend. Vždyť to by musel být opravdu člověk, který žil 40 roků v jeskyni, aby takový olej nalil do současného motoru. Teď neberu v úvahu hračičky s veterány. Oleje typu AD tedy s detergenty se tu používají snad od 70 let minulého století.
Pokud jde o nedoporučení tuku LT 2M, dostal jsem ho k tehdy nakupovanému NOVÉMU, vyžínači přímo od prodejce. Tedy od té nejpovolanější osoby. Mažu to s ním dodnes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 160.35 (?), 7.7.2010 19:42
Pánové, velice se mýlíte a laskavě tu přestaňte šířit bludy. V návodu k jakémukoliv stroji jsou uvedené "doporučené" provozní náplně výrobcem. Doporučené v uvozovkách, neboť nad tímto výrazem každý mávne rukou a dále s tím nezabývá. Ale právě na tom, jak moc jsou nebo nejsou doporučené se točí tance právních výkladů, obhajoby a žaloby v občanskoprávních procesech neuznaných reklamací. A k nelibosti spotřebitelů musím konstatovat, že většinou ku prospěchu výrobců (prodejců). Tito-ve snaze jakkoliv se vyhnout závazku plynoucí ze záruky-si zadávají nákladnou multispektrální chemickou analýzu. Tato je schopná zjistit prvky podle stopových množství s téměř stoprocentní jistotou. (např.: u vysokootáčkových motorů-jež jsou velmi citlivé na užitá maziva i kvalitu benzínu-se dá zjistit z usazenin v klice, pod kroužky, pod čepem ojnice, atd..., zda byl do benzínu přimíchán před pěti lety olej ten, či ten, nebo zda byl užit předepsaný benzín BA95, či levnější červená varianta) Proto jakmile výrobce (prodejce) zjistí, že jste nedodrželi tyto "doporučené" zásady, vyřízení reklamace je okamžitě u konce s jasným výsledkem. Proto výrazně doporučuji po dobu záruky používat pouze a jen paliva a maziva "doporučená" v návodu k užití. Vyhnete se tak zbytečným problémům, kort dnes, když je většina motorů z Číny a na reklamaci se nám vrací minimálně každý druhý. Pohled servisáka do převodu, zda tam je molyka, která tam má či nemá být-takto to prosím nefunguje!!! Po skončení záruky mohu doporučit do kuželových převodů již zmíněný LT2M od Slovnaftu-rafinovaný síran molybdenu, jehož křivka vazkosti se za běžných provozních teplot prakticky nemění a nebo špičku na trhu Castrol LMX. (Skutečně nejsem obchodní zástupce výrobců ropných derivátů)
S pozdravem ¨
JK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 160.35 (?), 7.7.2010 22:01
Ano máte pravdu, upsal jsem se. Pardon, nikoliv síran, ale sirník. Omlouvám se " JK
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 8.7.2010 9:39
Popis:
Madit LT 2M(už se nevyrábí) je víceúčelové automobilové mazivo speciálně určené na mazání homokinetických kloubů, které jsou vystavené těžkým podmínkám mezného tření a nárazům ze střídavého zatížení.
LT2M je alternatívním mazivem za grafitové mazivo i v průmyslových aplikacích. Používá se hlavně na vysoce zatížené kluzné uložení, klouby a čepy u podvozků automobilů, mobilních mechanizmech zemědělských a stavebních strojích a všude tam, kde je vysoké zatížení. Teplotní rozsah použití je od -30°C do +120°C.
Maziva s obsahem MoS2 (molyky), jako i grafitu, nejsou vhodná pro vysokootáčková a těsná ložiska.
Z popisu je zřejmé, že toto mazivo je určené na úplně jiný provoz, než vysoké otáčky převodů úhlové hlavy křovinořezu. Dál je uvedeno, že maziva s obsahem MoS2, neboli molyky, s obsahem grafitu nejsou vhodná pro vysoké otáčky. Rozdíl od vysokých otáček převodů úhlové hlavy a zatížení a otáček homokinetického kloubu doufám nemusím vysvětlovat. Maziva s obsahem molyky (Mos2) se vysokými otáčkami oddělují od převodů a tvoří po rozebrání převodu oddělenou plastickou hmotu. která ale nemaže !!! Neznám pokusy a výsledky smíchání spec. maziva výrobce, které dává při výrobě do úhlového převodu a potom nějakého mazacího tuku dle úsudku majitele. Z tohoto důvodu výrobci uvádějí použití spec. mazacího tuku, který mají vyzkoušený a který by měl mít stejné složení.
Zajímal by mě skutečný důvod, proč někdo zkouší něco jiného, přitom má k dispozici výrobcem doporučené, ale hlavně 100% vyzkoušené mazivo. Je to cena? Rozdíl proti orig. tubě je v tomto případě cca 40,-Kč, nebo je to prostě důvod si dokázat, že já tomu víc rozumím, tak se nebudu ohlížet na nějaký návod, kde mi nabízejí něco, co vím, že je předražené. U profi provozu se dají pochopit alternativy, kdy je snaha ušetřit s vědomím, že stroj se dávno zaplatí a potom se pořídí nový. Přesto i zde má nemalý podíl vyšší poruchovost na nákladech provozu. Já toto prostě nechápu. S oleji do 2T to bylo stejné, než lidé pochopili, že M2T je naprosto nevhodný, ale byl levný, kolik motorů/majitelů to odneslo. Zůstane litr oleje z auta - první úvaha kam s ním - do sekačky, vždyť je to olej a tam taky.
| |
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6578) - 70.100 (?), 8.7.2010 10:13
Budu trošku polemizovat, pouze fakta
1. Otáčky kola auta při jízdě 130 km/h jsou kolem 1200/min. Jsou to vysoké otáčky, či nízké - pro charakteristiku toho tuku?
2. Tím tukem se maže JEN úhlový převod, tedy ozubené soukolí. Poměry v něm jsou velmi podobné poměrům v homokinetickém kloubu.
3. Ložiska úhlového převodou jsou oboustranně (2RS) krytá - alespoň můj křovinořez to tak má provedené, tedy v nich se ten tuk neuplatní.
4. K ostatnímu jen tolik, že už jsem třikrát psal, že tento tuk mi k novému stroji dodal jako "originální" prodejce. 9 roků stroj spolehlivě funguje. Už to psát nebudu, neb jsem velmi pověrčivý.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|