Po cca 14 letech používání totálně odešla převodovka DSK 317 s motorem GXV 160. Jeji oprava by byla dražší než nová. Každý rok navozeno nejméně 50 kubíku dřeva z lesa a k tomu práce na zahradě s pluhem a v posledních letech jen s rotavatorem. Tak jsem koupil novou převodovku a jedu dál. Jen motor ještě potřebuje trochu doladit po opravě (příliš vysoké otáčky)
Převodovka MPT 320 a DSK 317 je jedno a to samé. Vari užívá značení DSK. Žádný rotavátor na DSK 316 neexistuje. Převodovka na tuto práci není konstrukčně stavěná. Dnes se dá s Vari rotavátorovat jen s převodovkou DSK 317 nebo T 20. Pokut toužíte po tzv. neseném rotavátoru, tak z českých výrobků ho má MF a prostějovský Robot. Vari zatím ne. Za zmínku stojí slovenský AGZAT (obdoba české Vari), který používá převodovku s aktivnímy vývody a místo šneku má už přímé ozubení a diferenciál, a je to dílo po nultou serii konstrukce Vari. Díky roku 93 zůstalo ve Vari hovno ( tehdy Mepol s.p.) a ne nová převodovka a taky by dnes Vari asi vypadalo jinak. P.S. Nic proti slovákům samozřejmě nemám, ale způsob jak se tehdy rozděloval majetek musel být děsný. A to v tomto případě šlo jen o převodovku.
Dobrý den. Tato diskuze již proběhla dávno, tak bych chtěl vědět, zda již někdo vyzkoušel GCV 190 místo GXV 160 na VARI? Čeká mě výměna motoru, tak by mě zajímala praxe.Také by mě zajímal výsledek na bubnovce DAKR. Díky ZJ
je to pořádný rozdíl. Koupil jsem si Vari IV profi s motorem GCV 190 a jsem spokojen. Jen jednou jsem někde čepnul mizerný benzín a pak jsem dost nadával bo motor vůbec nešel do otaček a výkon byl o cca 1/3 nižší. Do frezy liju zásadně benzin s olejem Husquarna XP a viditelně ji to nedělá žádné problémy. Jezdit do lesa s dvěmi kanystry benzínu by mě asi nebavilo a případný omyl při nalití benzínu bez oleje do pily by byl hodně drahý.
Zkuste sehnat GSV 190. Je lepší než GCV a např. Agzat ho standartně nabízí. Jenže Vari (majitel) má zájem o co největší spotřebu motorů, proto nabízí hoby provedení GCV, model GSV prodával vyjímečně. Jinak obsah 190 při časté plné zátěži dost opotřebuje šnekové kolo. Janak GSV by měl podle výrobce vydržet 2x víc motohodin než GCV.
Po cca 14 letech používání totálně odešla převodovka DSK 317 s motorem GXV 160. Jeji oprava by byla dražší než nová. Každý rok navozeno nejméně 50 kubíku dřeva z lesa a k tomu práce na zahradě s pluhem a v posledních letech jen s rotavatorem. Tak jsem koupil novou převodovku a jedu dál. Jen motor ještě potřebuje trochu doladit po opravě (příliš vysoké otáčky)
Podle vlastních zkušeností říkám, že GCV 160 bohatě dostačuje i na náročnější využití. Mám s oběma jednotkami (160 i 190 ccm) jen dobré zkušenosti. Třeba spojení 160ky s malou převodovkou DSK 316 a Samsonem=nezastavitelná mašina i v náletech.
Dobrý den. ChtĚl jsem se zeptat, jestli je možné na systém tera vari převodovka T20 použít motor gcv 160 ze sekačky MountfieLd SP 535 HW 4S, samozřejmě s dokoupenim potřebných komponentu na přestavbu. Děkuji za připadne rady a tipy