Vari a radlice na sníh
|
|
 |
 |
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.250 (?) 21.1.2010 15:02
Jen pro porovnání. Dal jsem 120 cm radlici za traktor 1,3l objem, 1350 kg hmotnost, max rychlost na redukci 2,5 km/h, na 2. asi 4 km/h. Když napadlo asi 35 - 40 cm sněhu, tak se traktor začal hrabat po čtyřech metrech jízdy a na dvojku toho měl výkonově akorát. Další nešvar bylo zatáčení, tah mezi pluhem vzadu a zadními koly způsobil, že traktor na volant moc nereagoval, naštěstí pomohly dělené brzdy. Něco podobného asi nastane i u radlice vpředu, nicméně, když budete odhrnovat včas, po 10 - 15 cm, tak by to neměl být problém.
Jak tu někdo řešil ta kolečka a gumovou lištu, tak mám lištu dřevěnou a kolečka jsou na koncích radlice a její spodní profil přečnívají tak o 5 mm, více není třeba, ale musí být před spodní hranou radlice, ne za ní.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 157.179 (?), 12.1.2010 15:42
Nezapomeňte na natáčení radlice a stavitelné spodní kluzné plochy. Hodně úspěchů.
|
|
 |
|
 |
 |
|
exot007 - Bronzový Zahrádkář (83) - 180.15 (?), 13.1.2010 18:56
Vlkádám sem fota radlice kterou jsem na podzim udělal a vyzkoušel zatím bez kluzáků a gumového břitu jež budu v dalších dnech dodělávat.Na hladkém terénu je to super a dokonce není problém ani se shrnováním do mírného kopce. Pokud je ale terén hodně nerovný bez kluzáků a břitu to jde dost špatně stále se zakusuje.Jinak ale ušetří dost práce v případě velké rovné plochy.
J.K.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.8 (?), 13.1.2010 20:22
Zdravím, po shlédnutí fotek je jasné, co je kromě chybějících kluzáků příčinou zakusování břitu při shrnování na nerovném terénu. Radlice nemá možnost příčného výkyvu vůči tlačnému stroji. Tedy když Vari vjede kolem do dolíku nebo na vyvýšené místo, patřičná strana radlice se buď zaryje nebo zvedne nad terén. Můžete porovnat třeba s lištovým sečením. Ale jinak pěkné.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 213.122 (?), 21.1.2010 13:49
Zdravím.
Podobnou radlici, trochu silnější, protože mám dvoukolku trochu jiné třídy na 16" kolech, využívám již cca 10 let, nejenom na sníh na dlažebních kostkách.
Kluzáky jsem neřešil, stačilo na břit přišroubovat prkno cca 2,5 cm tlusté.
Při využití sněhových řetězů na kolech nezná překážku
E.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 188.170 (?), 13.1.2010 20:39
Mám radlici ve spojení s převodovkou DSK 316,od které jsem původní kola oddělal a namontoval kovová kola (svahová kola určená k montáži vedle klasických, mají po obvodě na štorc přivařeny drapáky z plechu do tvaru šípů),pro která jsem nechal svařit mezikusy pro správnou rozteč.Není problém na ledu ani na měkkém sněhu, výkon motoru je maximálně využit a odhrne se tím opravdu hodně sněhu.Radlici jsem upravil z části vyvýšením a úpravou na boku, aby neměl sníh tolik snahu se vyhrnovat v opačném směru, než je potřeba.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Zahradník - Zlatý Zahrádkář (509) - 48.26 (?), 21.1.2010 12:18
Napadl mě takový zvláštní nápad.Máme 4-kolku 110 ccm a protože je letos hodně sněhu, napadlo mě udělat na ni malý sněžný pluh přiměřené velikosti.Sílu to má, ale nevim, jestli to nebude prokluzovat.Na zahradě by se našly nějaké starší menší sudy s prorezlým dnem, ale stěny mají dobré.Když odendám přední mřížování (ochrana do terénu),mám to hezky kam pevně uchytit.Pevnější železná konstrukce by se udělala, svářečku a železné podpěry na konstrukci máme.Nevím si rady, z čeho udělat gumový spodek pluhu.Radši udělám dvojitou stěnu ze sudu, protože se bojim, že když vezmu nějaký hrbol, tak se to ohne.Dále mne napadlo, že bych udělal na pluhu podpěrné kolečko, aby celá váha pluhu nebyla na zemi, ale i částečně na kolečku.Láďa.
|
|
 |
|
 |
 |
|
andy.wise - Zlatý Zahrádkář (585) - 220.250 (?), 21.1.2010 15:02
Jen pro porovnání. Dal jsem 120 cm radlici za traktor 1,3l objem, 1350 kg hmotnost, max rychlost na redukci 2,5 km/h, na 2. asi 4 km/h. Když napadlo asi 35 - 40 cm sněhu, tak se traktor začal hrabat po čtyřech metrech jízdy a na dvojku toho měl výkonově akorát. Další nešvar bylo zatáčení, tah mezi pluhem vzadu a zadními koly způsobil, že traktor na volant moc nereagoval, naštěstí pomohly dělené brzdy. Něco podobného asi nastane i u radlice vpředu, nicméně, když budete odhrnovat včas, po 10 - 15 cm, tak by to neměl být problém.
Jak tu někdo řešil ta kolečka a gumovou lištu, tak mám lištu dřevěnou a kolečka jsou na koncích radlice a její spodní profil přečnívají tak o 5 mm, více není třeba, ale musí být před spodní hranou radlice, ne za ní.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|