Ukládání 4T křovinořezu
|
|
 |
 |
host - 105.167 (?) 27.2.2017 12:56
Ahoj, deci oleje v motoru neudělá škodu, že by olej někam natekl, třeba do sání, do výfuku. Vytečený olej chybí v motoru. Loužička oleje pod jakýmkoliv strojem je vykřičník a měla by následovat kontrola hladiny oleje. O vytečení oleje, či problému, že někam natekl nemám info. Skladuji v pracovní poloze, možno na rovině. Nedoporučujeme skladovat tak, že je nástroj výš než motor a otáčet motor na delší dobu svíčkou dolů. Kontrola stavu oleje by měla proběhnout před nastartováním motoru. Motor položený na rovině. Nedávejte víc oleje, i teplý nevyteče do zbla a doplnění přesné deci se olej dostane v teplém stavu nad rysku maxima. Vytlačuje se přepadem do sání. Motor má nízký výkon a spaluje olej. Přetlakem může vytlačit zátku přepadu v sání, pod molitanem a olej bude motor pálit, i když se hladina dostane do normálu. Průsaky přes zátku přepadu je nutné zatěsnit zatlačením zátky na své místo. Častý problém 4T. Nedávat víc oleje do motoru!
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 155.38 (?), 27.2.2017 12:13, zobrazeno: 8437x
Zdravím všechny uživatele 4-taktních křovinořezů.
Zajímá mě, jak skladujete stroj. Jestli naležato, anebo jej máte pověšený.
Z vícero stran jsem slyšel, že Subaru Robin (Dolmar MS 335.4U, Dolmar MS 246.4U, Makita EBH341U apod.) se nemají stavět.
Jenže v technické dokumentaci od Subaru nic takového není a když jsem viděl konstrukci olejové vany, tak ani nejde, aby olej při postavení stroje někam přetékal. Otázkou je, kam může natéct zbytkový olej z ostatních míst motoru.
Stalo se někomu, že čtyřtakt stavěl a tím mu natekl olej kam neměl (do válce nebo do karburátoru)?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.167 (?), 27.2.2017 12:56
Ahoj, deci oleje v motoru neudělá škodu, že by olej někam natekl, třeba do sání, do výfuku. Vytečený olej chybí v motoru. Loužička oleje pod jakýmkoliv strojem je vykřičník a měla by následovat kontrola hladiny oleje. O vytečení oleje, či problému, že někam natekl nemám info. Skladuji v pracovní poloze, možno na rovině. Nedoporučujeme skladovat tak, že je nástroj výš než motor a otáčet motor na delší dobu svíčkou dolů. Kontrola stavu oleje by měla proběhnout před nastartováním motoru. Motor položený na rovině. Nedávejte víc oleje, i teplý nevyteče do zbla a doplnění přesné deci se olej dostane v teplém stavu nad rysku maxima. Vytlačuje se přepadem do sání. Motor má nízký výkon a spaluje olej. Přetlakem může vytlačit zátku přepadu v sání, pod molitanem a olej bude motor pálit, i když se hladina dostane do normálu. Průsaky přes zátku přepadu je nutné zatěsnit zatlačením zátky na své místo. Častý problém 4T. Nedávat víc oleje do motoru!
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.167 (?), 27.2.2017 14:50
Terminus technicus přepad je nepřesné pojmenování odvětrání motoru, vyrovnání tlaků ve skříni. Přeplněný motor olejem vytlačuje se vzduchem do odvětrání a do sání i olej. Do sání se mají dostávat výpary a přetlak.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 155.38 (?), 27.2.2017 15:21
No ono je to tady ještě trochu složitější, protože do krabice sání vedou 2 hadice. Přívod olejové mazací mlhy z víka ventilů a odvod již zkapalněného oleje druhou hadicí přímo pod píst, kde se z něj lítáním pístu zase stává mazací mlha, která se tlačí přes rozvody zase nahoru do hlavy.
A labyrint, který zkapalňuje olej má odvzdušnění do sání.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.167 (?), 27.2.2017 15:36
Jo přesně. A moc oleje v motoru je špatně.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 140.168 (?), 7.5.2018 14:15
Zdravim,
Zakúpil som dolmar ms 246, v návode som našiel zmienku že skladovať buď vodorovne alebo 'nožom hore'. Viz príloha. To je úplne naopak než by som spravil, aj v rozpore s príspevkami nižšie.
Takisto v predajni (kamenná) mi tvrdili, že olej nesteká (už, pri nových 4t).
A teď babo raď :)
(Keby som nemal problém s miestom, neriešim.. navyše motorom nerozumiem, ale nechám sa rád poučiť)
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 149.16 (?), 7.5.2018 17:35
Co je na tom složitého. Vodorovně neskladuji, zabírá hodně místa, Ke sladování otočím řídítka podél, vyleji benzín, potáhnu šňůru, tak abych cítil odpor a zavěsím do kouta, kde motor je dole a strunová hlava nahoře. Na jaře sundám, cáknu trochu benzínu do nádrže, startnu, nechám chvíli běžet, aby se blok motoru prohřál, vyměním olej doplním nádržku a jde se na to.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 140.168 (?), 7.5.2018 19:35
No áno, asi to tak spravím.
Prekvapil ma len rozpor medzi návodom a radami tu na fóre, kde sa asi v troch témach radí presný opak :)
(To sme my, blbci z mesta, priznávam diagnózu)
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 140.168 (?), 7.5.2018 19:47
Áno jasne, spravím to tak. Dik za reakciu.
Zarazil ma len rozpor medzi návodom a tým, čo som čítal asi v dvoch troch témach tu na fóre a to aj priamo k tomuto modelu.
Ale priznám sa k diagnóze 'mestský človek rieši praktické veci' :)
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|